  • Data: 2009-10-02 20:17:21
    Temat: Re: Koretka ekspozycji
    Od: Les <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Na ekraniku tego nie ocenisz prawidłowo. Możesz jedynie starać się
    > poprawnie naświetlić a potem poprawiać w komputerze.

    Ale testowo można zrobić i 100 fotek - przecież to cyfra, - a później
    zobaczyć na ekranie kompa!
    Poprawiać można też na bieżąca, ale wprawy trzeba.

    > Z pierwszego wyjazd z aparatem cyfrowym miałem zdjęcia może nie totalnie
    > skopane, ale blisko bo naświetlałem nie wg "norm", ale wg tego co
    > widziałem na ekraniku. Dopiero na monitorze widać było jaka tragedia
    > wyszła.
    > m.

    To niestety nie przychodzi z zasobnością sprzętu, a z ilością
    wykonanych zdjęć. Niestety niektórzy myślą że jak kupią sprzęt za 20k
    to pojadą w plener, postawią na statywie i resztę wykona za nich
    aparat. Niestety (albo stety) tak nie jest.

    A tak naprawdę to wystarczy przeczytać instrukcję 3 razy (co
    najmniej). Jest tam wszystko: od trzymania aparatu (jak się okazuje
    nie wszyscy wiedzą jak prawidłowo trzymać lustro) do kompensacji
    naświetlenia i innych fajowych rzeczy.

    Pozdrawiam
    Les