  • Data: 2009-10-02 20:57:46
    Temat: Re: Koretka ekspozycji
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Les pisze:

    > A tak naprawdę to wystarczy przeczytać instrukcję 3 razy (co
    > najmniej). Jest tam wszystko: od trzymania aparatu (jak się okazuje
    > nie wszyscy wiedzą jak prawidłowo trzymać lustro) do kompensacji
    > naświetlenia i innych fajowych rzeczy.

    Po pierwsze primo ;) przy pierwszym aparacie nawet 10 krotne czytanie
    może niewiele dać, bo język co prawda ojczysty, ale nie w ząb można nie
    zrozumieć. Ja jeszcze to pamiętam, bo przygodę z fotografią zacząłem w
    2002 roku (wtedy zacząłem robić kompaktem na kliszy), potem wszedłem w
    świat cyfrowy (ok. 2004) i zaczęły się problemy i pytania, między innymi
    tu na grupie. I czytanie grupy. Dzięki temu przyswoiłem sobie trochę
    wiedzy i zacząłem rozumieć to o czym czytam.

    Po drugie primo ;) mam wrażenie, że Zorka czytał instrukcję, ale nie
    rozumie terminu, którego używa, czyli podziału na jasną i ciemną scenę,
    dlatego w innym miejscu poprosiłem go, aby zdefiniował, co to wg. niego
    znaczy, a mam wrażenie, że rozumie to jako scenę słabo lub dobrze
    oświetloną, a to przecież zupełnie co innego. :)
    Pozdrawiam,
    Paweł W.