eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKorektor siły hamowaniaRe: Korektor siły hamowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Tue, 08 Mar 2011 22:20:55 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Korektor siły hamowania
    References: <il3da1$f0j$1@inews.gazeta.pl>
    <4d754979$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <il5hnc$1clf$1@news2.ipartners.pl> <il5pp0$gjv$1@inews.gazeta.pl>
    <4d768b2d$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    <il63bp$m28$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <il63bp$m28$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <4d769db5$0$2494$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.103.242
    X-Trace: 1299619253 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2494 83.23.103.242:40121
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2355510
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
    > Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym
    > nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu
    > korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl i wszystkie 4 kolka
    > zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)

    No i właśnie - konstrukcja korektora siły hamowania jest taka, że przy
    niskim ciśnieniu w układzie hamulcowym jest przez niego "przelot" i
    ciśnienie na wejściu i wyjściu jest takie samo.
    Na śliskiej nawierzchni już to niskie ciśnienie wystarczy do
    zablokowania wszystkich 4 kół.

    Dopiero powyżej pewnego ciśnienia, przelot się zamyka, a ciśnienie tyłu
    jest regulowane za pomocą tłoka korektora dopychanego sprężyną.

    Sama sprężyna w zależności od konstrukcji korektora może mieć stałe
    napięcie (np. w Cinquecento), zależne od położenia elementu tylnego
    zawieszenia (większość współczesnych aut), albo być regulowany ręcznie
    (w korektorach regulowanych ręcznie).

    Tu masz ładny rysunek z opisem:
    http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12

    A tu charakterystykę korektora (regulowanego, ale w korektorze o którym
    mowa zasada działania będzie podobna, tylko zamiast dźwigni będzie tylny
    wahacz):
    http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves
    .pdf

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: