-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Tue, 08 Mar 2011 22:20:55 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Korektor siły hamowania
References: <il3da1$f0j$1@inews.gazeta.pl>
<4d754979$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
<il5hnc$1clf$1@news2.ipartners.pl> <il5pp0$gjv$1@inews.gazeta.pl>
<4d768b2d$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
<il63bp$m28$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <il63bp$m28$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 27
Message-ID: <4d769db5$0$2494$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.103.242
X-Trace: 1299619253 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2494 83.23.103.242:40121
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2355510
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
> Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym
> nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu
> korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl i wszystkie 4 kolka
> zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)
No i właśnie - konstrukcja korektora siły hamowania jest taka, że przy
niskim ciśnieniu w układzie hamulcowym jest przez niego "przelot" i
ciśnienie na wejściu i wyjściu jest takie samo.
Na śliskiej nawierzchni już to niskie ciśnienie wystarczy do
zablokowania wszystkich 4 kół.
Dopiero powyżej pewnego ciśnienia, przelot się zamyka, a ciśnienie tyłu
jest regulowane za pomocą tłoka korektora dopychanego sprężyną.
Sama sprężyna w zależności od konstrukcji korektora może mieć stałe
napięcie (np. w Cinquecento), zależne od położenia elementu tylnego
zawieszenia (większość współczesnych aut), albo być regulowany ręcznie
(w korektorach regulowanych ręcznie).
Tu masz ładny rysunek z opisem:
http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12
A tu charakterystykę korektora (regulowanego, ale w korektorze o którym
mowa zasada działania będzie podobna, tylko zamiast dźwigni będzie tylny
wahacz):
http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves
.pdf
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.11 22:51 White Power
- 08.03.11 23:32 gacek
- 09.03.11 00:19 szufla
- 09.03.11 00:22 szufla
- 09.03.11 08:01 LEPEK
- 09.03.11 09:36 Jakub Witkowski
- 09.03.11 10:07 Jakub Witkowski
- 09.03.11 10:29 Jakub Witkowski
- 09.03.11 10:36 szufla
- 09.03.11 10:39 Jakub Witkowski
- 09.03.11 12:42 J.F.
- 09.03.11 14:16 szufla
- 10.03.11 01:21 Tomasz Pyra
- 10.03.11 08:54 Jakub Witkowski
- 10.03.11 09:01 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo