-
Data: 2011-03-08 22:20:55
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
> Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym
> nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu
> korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl i wszystkie 4 kolka
> zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)
No i właśnie - konstrukcja korektora siły hamowania jest taka, że przy
niskim ciśnieniu w układzie hamulcowym jest przez niego "przelot" i
ciśnienie na wejściu i wyjściu jest takie samo.
Na śliskiej nawierzchni już to niskie ciśnienie wystarczy do
zablokowania wszystkich 4 kół.
Dopiero powyżej pewnego ciśnienia, przelot się zamyka, a ciśnienie tyłu
jest regulowane za pomocą tłoka korektora dopychanego sprężyną.
Sama sprężyna w zależności od konstrukcji korektora może mieć stałe
napięcie (np. w Cinquecento), zależne od położenia elementu tylnego
zawieszenia (większość współczesnych aut), albo być regulowany ręcznie
(w korektorach regulowanych ręcznie).
Tu masz ładny rysunek z opisem:
http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12
A tu charakterystykę korektora (regulowanego, ale w korektorze o którym
mowa zasada działania będzie podobna, tylko zamiast dźwigni będzie tylny
wahacz):
http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves
.pdf
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.11 22:51 White Power
- 08.03.11 23:32 gacek
- 09.03.11 00:19 szufla
- 09.03.11 00:22 szufla
- 09.03.11 08:01 LEPEK
- 09.03.11 09:36 Jakub Witkowski
- 09.03.11 10:07 Jakub Witkowski
- 09.03.11 10:29 Jakub Witkowski
- 09.03.11 10:36 szufla
- 09.03.11 10:39 Jakub Witkowski
- 09.03.11 12:42 J.F.
- 09.03.11 14:16 szufla
- 10.03.11 01:21 Tomasz Pyra
- 10.03.11 08:54 Jakub Witkowski
- 10.03.11 09:01 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem