-
Data: 2011-03-08 22:20:55
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
> Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym
> nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu
> korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl i wszystkie 4 kolka
> zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)
No i właśnie - konstrukcja korektora siły hamowania jest taka, że przy
niskim ciśnieniu w układzie hamulcowym jest przez niego "przelot" i
ciśnienie na wejściu i wyjściu jest takie samo.
Na śliskiej nawierzchni już to niskie ciśnienie wystarczy do
zablokowania wszystkich 4 kół.
Dopiero powyżej pewnego ciśnienia, przelot się zamyka, a ciśnienie tyłu
jest regulowane za pomocą tłoka korektora dopychanego sprężyną.
Sama sprężyna w zależności od konstrukcji korektora może mieć stałe
napięcie (np. w Cinquecento), zależne od położenia elementu tylnego
zawieszenia (większość współczesnych aut), albo być regulowany ręcznie
(w korektorach regulowanych ręcznie).
Tu masz ładny rysunek z opisem:
http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12
A tu charakterystykę korektora (regulowanego, ale w korektorze o którym
mowa zasada działania będzie podobna, tylko zamiast dźwigni będzie tylny
wahacz):
http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves
.pdf
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.11 22:51 White Power
- 08.03.11 23:32 gacek
- 09.03.11 00:19 szufla
- 09.03.11 00:22 szufla
- 09.03.11 08:01 LEPEK
- 09.03.11 09:36 Jakub Witkowski
- 09.03.11 10:07 Jakub Witkowski
- 09.03.11 10:29 Jakub Witkowski
- 09.03.11 10:36 szufla
- 09.03.11 10:39 Jakub Witkowski
- 09.03.11 12:42 J.F.
- 09.03.11 14:16 szufla
- 10.03.11 01:21 Tomasz Pyra
- 10.03.11 08:54 Jakub Witkowski
- 10.03.11 09:01 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Czy grupa p.s.prawo przetrwa najbliższe wybory (prezydenta)?
- 2025-03-19 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-19 Czy "niedopuszczony pełnomocnik" jest w prawie się na to skarżyć jak "świadek" zmarła bez zostawienia mu takiej instrukcji?
- 2025-03-19 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-19 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=