eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKorektor siły hamowania › Re: Korektor siły hamowania
  • Data: 2011-03-08 22:20:55
    Temat: Re: Korektor siły hamowania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
    > Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym
    > nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu
    > korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl i wszystkie 4 kolka
    > zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)

    No i właśnie - konstrukcja korektora siły hamowania jest taka, że przy
    niskim ciśnieniu w układzie hamulcowym jest przez niego "przelot" i
    ciśnienie na wejściu i wyjściu jest takie samo.
    Na śliskiej nawierzchni już to niskie ciśnienie wystarczy do
    zablokowania wszystkich 4 kół.

    Dopiero powyżej pewnego ciśnienia, przelot się zamyka, a ciśnienie tyłu
    jest regulowane za pomocą tłoka korektora dopychanego sprężyną.

    Sama sprężyna w zależności od konstrukcji korektora może mieć stałe
    napięcie (np. w Cinquecento), zależne od położenia elementu tylnego
    zawieszenia (większość współczesnych aut), albo być regulowany ręcznie
    (w korektorach regulowanych ręcznie).

    Tu masz ładny rysunek z opisem:
    http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12

    A tu charakterystykę korektora (regulowanego, ale w korektorze o którym
    mowa zasada działania będzie podobna, tylko zamiast dźwigni będzie tylny
    wahacz):
    http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves
    .pdf

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: