  • Data: 2010-07-20 14:56:13
    Temat: Re: Korekta siły błysku - jak to jest ?
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str> szukaj wiadomości tego autora

    > Więc od początku - sprzęt to body Canona 40D i 580EXII.
    >
    > Może trochę niejasno napisałem - jeśli na body ustawiona jest
    > poprawna ekspozycja - to do czego doświetla lampa ?

    Zwroc uwage na taki drobiazg. Jesli wycelujesz np. w trybie Av aparat na
    jakis obiekt to aparat ustawi jakis tam czas. Jezeli w tym momencie
    wysuniesz lampe wbudowana albo wlaczysz zewnetrzna to aparat powinien
    nieznacznie skrocic czas tak aby 'pozostalo miejsce' na dodatkowe
    swiatlo blysku. Sprawdzone w Canonie 40D. Przyklad: bez lampy ustawia
    1/125, po wysunieciu lampy bez zmiany kadru chce naswietlac na 1/160,
    zamykam lampe - znow 1/125. Ale i bez tego owe dodatkowe swiatlo zwykle
    nie jest zagrozeniem dla swiatel, bo w pierwszej kolejnosci wredne
    zarloczne cienie wysysajna z lampy wszystko co sie da ;-) Dopiero
    naprawde mocno bys musial dopalic lampa by w sloczenczy dzien nadmiar
    swiatla stal sie problemem dla swiatel. Jezeli wokol swiatla jest duzo
    to lampa dzieki magicznemu przedblyskowi wie o tym i dzieki temu jego
    sila bedzie dobrana tak aby nie przepalic. No chyba, ze ustawisz na
    lampie i w aparacie korekcje +1 to wtedy skoro sobie zyczysz przepalenie
    to bedzie przepalenie. Jesli ustawisz korekcje naswietlenia +1 a korekte
    blysku na -1 to aparat w miare mozliwosci postara sie by przeswietlenie
    +1 pochodzilo ze swiatla zastanego (dluzsze otwarcie migawki) a blysk
    skoryguje tak aby byl w tym przypadku o 2 ev slabszy niz zlapana w sidla
    matrycy ilosc swiatla zastanego.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl