  • 11. Data: 2009-04-18 09:41:24
    Temat: Re: Korekcja wad optycznych obiektywu w RAW a JPG
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Andrzej Popowski pisze:
    > Wystarczy, że wymienisz sprzęt na nowszy ;-)
    Z tego co tu znalazłem:
    http://www.bobatkins.com/photography/digital/canon_d
    pp_32.html
    to wynika, że nie tylko body ale i żaden z posiadanych przeze mnie
    obiektywów nie znalazł się na liści e kompatybilnego sprzętu. :-(

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 12. Data: 2009-04-18 09:49:02
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 11:41:24 +0200, R2r napisał(a):

> [...]
    > to wynika, że nie tylko body ale i żaden z posiadanych przeze mnie
    > obiektywów nie znalazł się na liści e kompatybilnego sprzętu. :-(

    Ale 3.2 to jakiś zabytek, aktualna wersja to 3.5. Sprawdź może już
    obsługuje.

    --
    Kojer

  • 13. Data: 2009-04-18 10:22:13
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Robert Kois pisze:

    > Ale 3.2 to jakiś zabytek, aktualna wersja to 3.5. Sprawdź może już
    > obsługuje.

    Wczoraj pojawiła się v3.6 (na amerykańskiej stronie canona), gdzie
    jeszcze dodano obsługę bodajże czterech obiektywów w stosunku do v3.5

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 14. Data: 2009-04-18 11:48:21
    Od: Drozu <s...@o...pl>

    > Wystarczy, że wymienisz sprzęt na nowszy ;-)
    >
    > Sporo obiektywów Canona jest w bazie danych, ale żeby to działało, to
    > body musi zapisać informację o obiektywie w pliku RAW, a to robią
    > tylko te nowsze.
    >
    > Można DPP oszukać, wpisując dane w exif samemu. Jak poszukasz w sieci,
    > to znajdziesz programy, które to robią.

    Dokładnie. Ja mam 450D z kitowym obiektywem i wersje Dpp 3.4 i wszystkie
    opcje edycji mam dostępne.

  • 15. Data: 2009-04-18 11:56:10
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    Nie pamietam, czy w JPG tez koryguje, ale naprawde dobre rezultaty
    wychodzily mi z DxO Optics:
    http://www.dxo.com/intl/photo
    Mozesz zadac mu cala mase plikow do przerobienia i tylko czekasz jak sie z
    nimi rozprawi. Ma wlasna baze danych do obiektywow i umozliwia przypisanie
    obiektywu po ogniskowej do zdjecia, nawet jesli aparat nie zapisal jego typu
    w exifie.

    MARC

  • 16. Data: 2009-04-18 15:39:24
    Od: j...@a...at

    On 17 Apr., 22:14, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > R2r pisze:> W sumie nigdy nie korzystałem z tych funkcji w DPP a to pewnie dlatego,
    >
    > A to canoniarzy się zapytaj. Ja zapamiętałem przez przypadek, że ktoś o
    > czymś takim wspominał, albo gdzieś na www wyczytałem.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    jesli program rozpoznaje obiektyw , wowczas na miniaturce w prawym
    gornym rogu pojawia sie symbol obiektywu.
    wszystkie funkcje dotyczace danego obiektywu sa wowczas aktywne , w
    przeciwnym wypadku nie.

  • 17. Data: 2009-04-18 15:43:35
    Od: j...@a...at

    On 18 Apr., 17:39, j...@a...at wrote:

    > jesli program rozpoznaje obiektyw , wowczas na miniaturce w prawym
    > gornym rogu pojawia sie symbol obiektywu.
    > wszystkie funkcje dotyczace danego obiektywu sa wowczas aktywne , w
    > przeciwnym wypadku nie.

    o qurde za wczesnie wyslalem

    jesli nie ma symbolu obiektywu to w prawej zakladce nr/objektiw...
    masz korekte obiektywu , wciskasz i sie pokazuja suwaczki.
    mam wersje 3.5 cos tam

  • 18. Data: 2009-04-18 15:48:15
    Od: j...@a...at

    On 18 Apr., 17:43, j...@a...at wrote:

> [...]
    > masz korekte obiektywu , wciskasz i sie pokazuja suwaczki.
    > mam wersje 3.5  cos tam- Zitierten Text ausblenden -

    do 3 razy sztuka

    w batch to tez funkcjonuje ze nastawisz recznie na jednym zdjeciu
    suwakami odpowiednie wartisci korykty , nastepnie zapiszesz recepte
    w pamieci i przeniesiesz na wszystkie zdjecia.
    i noramalnie zapisac poprzez batch kazde ze zdejc

  • 19. Data: 2009-04-18 16:55:30
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 22:22:30 +0200, Agent napisał(a):

    > DPP nie ma jedank opcji korekcji wad w batchu

    Ma, ma. Juz nawet jeden kolega napisal jak to zrobic.

    Kyniu

  • 20. Data: 2009-04-18 20:45:27
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Robert Kois pisze:
    > Ale 3.2 to jakiś zabytek, aktualna wersja to 3.5. Sprawdź może już
    > obsługuje.

    Mam 3.5.2.0 ale niestety "incompatible camera body"... ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____