  • 1. Data: 2009-04-17 19:32:26
    Temat: Korekcja wad optycznych obiektywu w RAW a JPG
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    W programie DPP dołączanym do Canonów jest opcja korekcji winietowania,
    dystorsji i aberracji chromatycznych w plikach RAW. Czy ktoś ma wiedzę na
    temat czy oprogramowanie aparatu jesli jest ustawione na JPG również coś
    koryguje ww. wady czy nie?

  • 2. Data: 2009-04-17 19:43:00
    Temat: Re: Korekcja wad optycznych obiektywu w RAW a JPG
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Agent wrote:
> [...]
    > dystorsji i aberracji chromatycznych w plikach RAW. Czy ktoś ma wiedzę
    > na temat czy oprogramowanie aparatu jesli jest ustawione na JPG również

    Nie wiem jak w Canonie ale na pewno Fuji poprawia JPGi i to dosyć mocno.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 3. Data: 2009-04-17 19:50:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin Lubojański pisze:

    > Nie wiem jak w Canonie ale na pewno Fuji poprawia JPGi i to dosyć mocno.

    Kompakty poprawiają, bo tylko jeden konkretny obiektyw może być
    podczepiony. W aparatach z wymienną optyką już trudniej to zrobić z
    poziomu aparatu, za to już na komputerze nie ma większego problemu -
    bazę z charakterystyką szkła(firmowego) chyba są zasysane automatycznie
    z netu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-04-17 20:01:05
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > poziomu aparatu, za to już na komputerze nie ma większego problemu -
    > bazę z charakterystyką szkła(firmowego) chyba są zasysane automatycznie

    W sumie nigdy nie korzystałem z tych funkcji w DPP a to pewnie dlatego,
    że u mnie są po prostu wyszarzone (mimo, ze używam obiektywów Canona)...
    Jak to uruchomić?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 5. Data: 2009-04-17 20:14:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    R2r pisze:
    > W sumie nigdy nie korzystałem z tych funkcji w DPP a to pewnie dlatego,
    > że u mnie są po prostu wyszarzone (mimo, ze używam obiektywów Canona)...
    > Jak to uruchomić?

    A to canoniarzy się zapytaj. Ja zapamiętałem przez przypadek, że ktoś o
    czymś takim wspominał, albo gdzieś na www wyczytałem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-04-17 20:15:51
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości

    > W sumie nigdy nie korzystałem z tych funkcji w DPP a to pewnie dlatego, że
    > u mnie są po prostu wyszarzone (mimo, ze używam obiektywów Canona)...
    > Jak to uruchomić?

    RAW zamiast JPG. Dlatego właśnie pytam :)

  • 7. Data: 2009-04-17 20:22:30
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z charakterystyką szkła(firmowego) chyba są zasysane automatycznie z netu.

    Chodzi mi o kita Canona. A pytam m.in dlatego że jednak narazie JPG często
    też mi odpowiada i jakby korekcja wad była juz w aparacie to byłby dla mnie
    kolejny plus JPG bo DPP nie ma jedank opcji korekcji wad w batchu a dla
    wielu plików tylko to by mnie interesowało zwłaszcza że np dla korekcji
    dystorsji czy winietowania nie ma potrzeby obrabiać każdego pliku z osobna.
    P.S. Jest jakiś program który ma korekcję wymiennej optyki w batchu?
    Aha przy okazji lekkiej obróbki jeszcze jedno pytanie. Podoba mi się Picasa
    jeśli chodzi o przycinanie zdjęcia. Mam jednak nieraz lekko przepalone. Czy
    jest tam opcja ściemniania bo ja jakoś nie znalazłem.

  • 8. Data: 2009-04-17 21:20:44
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Fri, 17 Apr 2009 20:50:44 +0100, "Paweł W."

> [...]
    >poziomu aparatu, za to już na komputerze nie ma większego problemu -
    >bazę z charakterystyką szkła(firmowego) chyba są zasysane automatycznie

    Taki opis obiektywu to kilkadziesiąt bajtów określających
    współczynniki do funkcji korygującej. Bez problemu mogą siedzieć w
    ROM-ie obietywu. I chyba Panasonic to stosuje?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 9. Data: 2009-04-17 21:28:20
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Fri, 17 Apr 2009 22:01:05 +0200, R2r <b...@m...net.pl> pisze:

    >W sumie nigdy nie korzystałem z tych funkcji w DPP a to pewnie dlatego,
    >że u mnie są po prostu wyszarzone (mimo, ze używam obiektywów Canona)...
    >Jak to uruchomić?

    Wystarczy, że wymienisz sprzęt na nowszy ;-)

    Sporo obiektywów Canona jest w bazie danych, ale żeby to działało, to
    body musi zapisać informację o obiektywie w pliku RAW, a to robią
    tylko te nowsze.

    Można DPP oszukać, wpisując dane w exif samemu. Jak poszukasz w sieci,
    to znajdziesz programy, które to robią.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 10. Data: 2009-04-18 08:53:22
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Andrzej Popowski pisze:
    > Wystarczy, że wymienisz sprzęt na nowszy ;-)
    >
    > Sporo obiektywów Canona jest w bazie danych, ale żeby to działało, to
    > body musi zapisać informację o obiektywie w pliku RAW, a to robią
    > tylko te nowsze.
    A, czyli to wina puszki (350D)...