  • 21. Data: 2009-06-16 09:54:22
    Temat: Re: Korekcja balansu bieli w Photoshopie
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-16 11:37:57 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Tylko jeśli macierz przekształcenia jest liniowo niezależna :>

    Twój problem można krótko podsumować: za dużo teorii, za mało praktyki.
    Ściągnij sobie demo Szopa i sam zobacz jak to działa (mimo że niby nie
    ma prawa). Masz więcej pytań o mechanikę rozwiązania? Pisz do Adobe.

    de Fresz

  • 22. Data: 2009-06-16 13:04:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Rakan pisze:

    > tzn?
    >
    > ja uzywam i naprawde szkoda czasu na kręcenie suwaczkami, bądź szukanie
    > szarego w kadrze.
    > Normalnie robie fote szarej karty, balans w aparacie na karte i foce,

    A jak zapewniasz, że światło padające na szarą kartę ma taką samą
    barwę jak to które oświetla obiekt? Powiedzmy, chcesz cyknąć słoneczny
    krajobraz, ale akurat stoisz w cieniu (np. jakaś mała chmurka...)

  • 23. Data: 2009-06-16 14:56:23
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Rakan" <n...@p...fm> wrote:

    [...]
    > RAW i szara karta
    > żadne suwaki Ci tego nie zastapią
    >
    > Jesli JPG otworzysz w CR to od biedy tez coś wymodzisz
    >
    > ale szara karta to podstawa

    Kilka lat temu (pewnie gdy jeszcze bardzo się "nagrzewano" takimi
    tematami, podobnie jak np. testami deadpikseli) widziałem w sieci test
    wzorników szarości/bieli. Zdecydowanie najgorzej wypadła szara karta
    Kodaka, bo też i nie do tego celu została stworzona. Ale jeszcze kilka
    lat wcześniej potrafiła osiągać jakieś kosmiczne ceny na Allegro. :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 24. Data: 2009-06-16 16:23:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Rakan pisze:
    > tzn?
    > ja uzywam i naprawde szkoda czasu na kręcenie suwaczkami, bądź szukanie
    > szarego w kadrze.

    Mnie to szybko idzie :)

    > Normalnie robie fote szarej karty, balans w aparacie na karte i foce, czy to
    > kościół, czy sala, czy plen w zieleni, czy studio. WB masz dzieki temu
    > ustawiony poprawnie. Innym sposobem jest fotnięcie karty na początku zdjeć,
    > focisz nadal w WB automat, a po otwarciu RAW w CR ustawiasz na wszystkich WB
    > według szarej z pierwszej klatki. Też działa.
    > A ty jak sobie radzisz z WB powiedzmy w miejscach gdzie jest same żarowe?

    No właśnie, wszystko sie sprowadza do tego, iż patrzę i ustawiam tak, by
    było dobrze.
    Prawidłowy wb (według definicji) dość często nie jest tym, czego
    oczekujemy. Niewielkie odchyłki są po prostu bardziej estetyczne,
    sugestywne czy też korzystniejsze dla odbioru tematu zdjęcia. Fotografia
    to nie przenoszenie rzeczywistości możliwie najdokładniej, to przede
    wszystkim interpretacja.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2009-06-16 16:29:03
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > Fotografia to nie przenoszenie rzeczywistości możliwie najdokładniej,
    > to przede wszystkim interpretacja.

    A może kolega Rakan to, za przeproszeniem, reproduktor? :-)

    --
    Mirek

  • 26. Data: 2009-06-16 16:37:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > A może kolega Rakan to, za przeproszeniem, reproduktor? :-)

    I tak żarówkami świeci? A fe! :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 27. Data: 2009-06-16 16:41:30
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > I tak żarówkami świeci? A fe! :)

    No, gdybyśmy nie byli na .cyfrowej to można by pomyśleć, że (o zgrozo!!)
    błony prześwietla ;-)

    --
    Mirek

  • 28. Data: 2009-06-16 18:22:23
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > A może kolega Rakan to, za przeproszeniem, reproduktor? :-)

    hehe :)) mądralińscy :))
    raki

  • 29. Data: 2009-06-17 06:48:45
    Od: Marx <M...@n...com>

    SK pisze:
    > Czym w Photoshopie najlepiej korygować balans bieli jpg-ów. Muszę
    > ręcznie bawić się poziomami lub krzywymi czy jest gdzieś opcja która to
    > trochę automatyzuje?

    jest fajny plugin iCorrect EditLab, ktory robi to bardzo wygodnie.
    Kilka lat mialem tylko kompakt z jpg, i w zwiazku tym skopany balans
    musialem poprawiac w jpg. Jest to jak najbardziej mozliwe, i dziala
    calkiem dobrze. Oczywiscie sa zdjecia ktorych poprawic sie nie da, ale w
    zdecydowanej wiekszosci przypadkow korekta jpg przynosila pozadany skutek
    Marx

  • 30. Data: 2009-06-17 07:16:18
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Rakan napisał(a):
    > U?ytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > hehe :)) m?dralinscy :))
    > raki

    Oczywiście miałem na myśli potrzebę wiernego oddania kolorów w
    fotografii reprodukcyjnej, ale obiecuję nie ciągnąć już tego tematu ;-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek