-
1. Data: 2012-07-08 01:52:42
Temat: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: Janusz Nowak <j...@a...pl>
Witam,
Planuję zakupić auto, w końcu moje finanse pozwalają na to. Jako, że od
dwóch lat jeżdżę i30 (będąc zadowolonym) i w związku z pojawieniem się
II generacji tego modelu pomyślałem, że swoje pieniądze zainwestuję
właśnie w samochód tego koncernu. Niestety dla siebie, zobaczyłem także
nową KIA Cee'd. :) Teoretycznie to bliźniacze auta (dlatego rozważam
również tą drugą).
Teraz pytanie, ktoś jest w stanie powiedzieć czym się różnią i
ewentualnie doradzić który dla 30 letniego faceta będzie lepszy?
Oczywiście są to nowe modele, dlatego nie spodziewam się znaleźć tu
nikogo, kto by przejechał już tymi samochodami 20, czy może nawet tylko
z 10 tys.km.
Teraz coś zabawnego, w salonie Hyundaia usłyszałem, że KIA kupuje się
pracownikom, Hyundaie sobie, a salonie KIA dokładnie odwrotne
stwierdzenie. :)
Pozdrawiam
-
2. Data: 2012-07-08 07:53:17
Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 08 Jul 2012 01:52:42 +0200, Janusz Nowak napisał(a):
> nową KIA Cee'd. :) Teoretycznie to bliźniacze auta (dlatego rozważam
> również tą drugą).
>
> Teraz pytanie, ktoś jest w stanie powiedzieć czym się różnią i
> ewentualnie doradzić który dla 30 letniego faceta będzie lepszy?
wsiadz sobie do obu ... roznice beda minimalne i zapewne zauwazalne.
Inne kratki na nawiewach ? Nie, forma za droga :-)
> Teraz coś zabawnego, w salonie Hyundaia usłyszałem, że KIA kupuje się
> pracownikom, Hyundaie sobie, a salonie KIA dokładnie odwrotne
> stwierdzenie. :)
Kryzys musi. normalnie to bym wolal sprzedac 5 aut dla pracownikow, niz
tylko jedno dla szefa :-)
A moze sie myle ? Moze wieksza prowizja jest za jedno wypasione auto dla
szefa niz za 5 golasow dla pracownikow ? :-)
Zreszta pracownicy nie musza golasami jezdzic :-)
J.
-
3. Data: 2012-07-08 08:01:24
Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: scobowski <s...@i...pl>
> Teraz coś zabawnego, w salonie Hyundaia usłyszałem, że KIA kupuje się
> pracownikom, Hyundaie sobie, a salonie KIA dokładnie odwrotne
> stwierdzenie. :)
Kryzys: byli na tym samym szkoleniu sprzedażowym ;)
-
4. Data: 2012-07-08 08:50:39
Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Janusz Nowak" <j...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jtai4b$dm4$...@n...news.atman.pl...
> Witam,
>
> Planuję zakupić auto, w końcu moje finanse pozwalają na to. Jako, że od
> dwóch lat jeżdżę i30 (będąc zadowolonym) i w związku z pojawieniem się II
> generacji tego modelu pomyślałem, że swoje pieniądze zainwestuję właśnie w
> samochód tego koncernu. Niestety dla siebie, zobaczyłem także nową KIA
> Cee'd. :) Teoretycznie to bliźniacze auta (dlatego rozważam również tą
> drugą).
Nawet nie teoretycznie, to jest to samo auto z innymi blachami.
Więc bierze ten który tańszy lub bardziej Ci się podoba.
Z nowych mnie bardziej podoba się Hultaj, z poprzedniej wersji Proceed. ;-)
-
5. Data: 2012-07-08 20:35:09
Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>
Użytkownik "Janusz Nowak" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
news:jtai4b$dm4$1@node1.news.atman.pl...
> Witam,
>
> Planuję zakupić auto, w końcu moje finanse pozwalają na to. Jako, że od
> dwóch lat jeżdżę i30 (będąc zadowolonym)
KIA to tańsza marka hyundaia. Odpowiedniki modelowe KIA mają przeważnei
nieco gorszej jakości lub tańsze materiały wykończeniowe. Mają też
skromniejszy design. Kwestia co się komu podoba.
W przypadku i30 vs cee'd mnie znacznie bardziej podobał mi się i30 w środku
a cee'd z zewnątrz :)
--
Jackare
-
6. Data: 2012-07-09 00:22:16
Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-07-08 01:52, Janusz Nowak pisze:
> Teraz pytanie, ktoś jest w stanie powiedzieć czym się różnią i
> ewentualnie doradzić który dla 30 letniego faceta będzie lepszy?
Pomijając oczywiste różnice w wyglądzie wydaje mi się, że Ceed ma
minimalnie twardsze zawieszenie, a może to kwestia foteli nie wiem.
> Oczywiście są to nowe modele, dlatego nie spodziewam się znaleźć tu
> nikogo, kto by przejechał już tymi samochodami 20, czy może nawet tylko
> z 10 tys.km.
10kkm już mam na koncie i30 II. :) Pytaj...
-
7. Data: 2012-07-09 02:58:53
Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-07-08 01:52, Janusz Nowak pisze:
> Teraz coś zabawnego, w salonie Hyundaia usłyszałem, że KIA kupuje się
> pracownikom, Hyundaie sobie, a salonie KIA dokładnie odwrotne
> stwierdzenie. :)
To ja ci napisze ciekawostkę, w obydwu markach występuje silnik 1.4 CRDI
WGT 90KM z 6-cio biegową skrzynia biegów. W serwisach obydwu marek
potwierdzają, że mówimy o tym samym silniku i teraz w katalogach
producenta czytamy:
Zużycie paliwa w trybie miejskim:
Hyundai: 5,3 KIA: 5,6
Zużycie palia w trybie pozamiejskim: 3,5 / 4,3
Hyundai: 3,5 KIA: 4,3
Zużycie paliwa w trybie mieszanym: 4,1 / 4,7
Hyundai: 4,1 KIA: 4,7
Moment obrotowy [Nm / obr./min.]
Hyundai: 220/1500-2750 KIA 220/1750-2750
Realnie w i30 wygląda to tak:
Zużycie paliwa na trasie przy prędkości rejsowej ~100km/h nocą -
4,4l/100km (w dzień 4,6-4,8)
Zużycie paliwa w mieście - 6,2-7,5 l/100km (podałem dwa skrajne wyniki
jakie uzyskałem)
Średnie zużycie paliwa z ponad 12000 km - 5,66 l/100km (tu wynik lekko
jest zawyżony bo przez jakiś czas jeździłem z uszkodzonym czujnikiem
ciśnienia barycznego. Myślę, że 5,2 jest realnym).
Badanie na hamowni podwoziowej pokazuje, że maksymalny moment obrotowy
jest od ~1760 obrotów do ~2655.
Najzabawniejsze jest to, że w ofercie Hyundai podaje Ci ten maksymalny
moment obrotowy od 1500 i według prawników można by teoretycznie z
wykresem z hamowni iść po roku używania auta i zareklamować go jako
niezgodny z ofertą.
-
8. Data: 2012-07-09 07:13:12
Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: 'Tom N' <n...@0...dyndns.org.invalid>
anacron w <news:jtdahc$ta3$1@mx1.internetia.pl>:
> silnik 1.4 CRDI WGT 90KM z 6-cio biegową skrzynia biegów. [...]w katalogach
> producenta czytamy:
> Zużycie paliwa w trybie miejskim:
> Hyundai: 5,3 KIA: 5,6
i30 - 5
ceed/sw/pro - 4,7/5,2/4,7
> Zużycie palia w trybie pozamiejskim: 3,5 / 4,3
> Hyundai: 3,5 KIA: 4,3
i30 - 4,1
ceed/sw/pro - 3,9/4,1/3,9
> Zużycie paliwa w trybie mieszanym: 4,1 / 4,7
> Hyundai: 4,1 KIA: 4,7
i30 - 4,4
ceed/sw/pro - 4,2/4,5/4,2
> Moment obrotowy [Nm / obr./min.]
> Hyundai: 220/1500-2750 KIA 220/1750-2750
i30 - 240/1900-2600
ceed - 230/1750-2500
masy własne:
i30 - 1291
ceed - 1419 do 1510
> Najzabawniejsze jest to, że w ofercie Hyundai podaje Ci ten maksymalny
> moment obrotowy od 1500 i według prawników można by teoretycznie z
> wykresem z hamowni iść po roku używania auta i zareklamować go jako
> niezgodny z ofertą.
Do komendanta!
Znowu piszesz bajki, albo czytać nie potrafisz.
<http://hyundai.pl/systemUploadFiles/CModelMainSite/
(3)_i30.pdf>
<http://www.kia.pl/~/media/PL/Forms/Brochure/PDF/Kia
-ceed-cennik.pdf>
--
Tomasz Nycz
-
9. Data: 2012-07-09 07:20:28
Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
> Badanie na hamowni podwoziowej pokazuje, że maksymalny moment obrotowy
> jest od ~1760 obrotów do ~2655.
>
>
> Najzabawniejsze jest to, że w ofercie Hyundai podaje Ci ten maksymalny
> moment obrotowy od 1500
LOL !!!!
A jeszcze niedawno upierałeś się jak to fajnie auto ciągnie od 1500....
Nie mówiłem, że to brandzlowanie się instrukcją, a nie realne odczucia?
-
10. Data: 2012-07-09 12:03:03
Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-07-09 07:13, 'Tom N' pisze:
> <http://hyundai.pl/systemUploadFiles/CModelMainSite/
(3)_i30.pdf>
> <http://www.kia.pl/~/media/PL/Forms/Brochure/PDF/Kia
-ceed-cennik.pdf>
To ja powtórzę: 1,4 CRDI WGT 90KM. Widzisz w linku od KIA ten silnik w
broszurce na którą się powołujesz palancie i podważasz to co piszę?