  • Data: 2015-12-21 12:48:51
    Temat: Re: Kopia dysku PATA sektor za sektorem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-12-21 12:35, jakson wrote:
    > Nie chodzi mi o budowe wewnetrzna SSD (bloki, strony, ...),
    > ale o to co widzisz na zewnatrz - na interfejsie

    Na interfejsie dla aplikacji widzisz ciągły zbiór bajtów bez podzialu na
    jakiekolwiek elementy. Możesz sobie te podziały poenumerować, ale nikomu
    to nie jest potrzebne w *tym* przypadku.

    > a tam masz sektory (512, 4k, ...) a nie "8 scalakow flash po 16GB".

    Nie mam sektorów. Są bajty. 80 milardow bajtów jeden za drugim. Sektory
    istnieją wyłacznie na poziomie sterownika i na żądanie jeśli juz
    naprawdę musisz aż tak perfekcyjnie optymalizować dostep. W Unixie dysk
    jest ciągłym zbiorem bajtów z punktu widzenia api i dostępny w tej
    formie dla wszyskich aplikacji userspace.

    Skopiowanie bit-w-bit dysku z jednej geomertii w inną (np. o fizycznie
    innym sektorze) jest bułką z masłem o ile widzisz dysk jako zbiór
    bajtów. A widzisz.

    Jesli już rozmawiamy o optymalizacji Ghosta i jego nie czytaniu danych
    których nie ma w plikach to chodzi tam o clustry. Czyli podział
    *logiczny* i nie ma to nic wspólnego z sektorami. Nie wykluczam że ktoś
    sobie to nazwał "sektor" dla sportu. To jednak nie ma nic wspólnego z
    sektorem na dysku. Nie istnieje potrzeba aby narzędzia do klonowania
    dysku miały choćby cień pojecia jaki rozmiar mają sektory fizyczne.