  • Data: 2015-12-21 16:10:34
    Temat: Re: Kopia dysku PATA sektor za sektorem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-12-21 15:53, Adam wrote:
    > Jak sobie wyobrażasz skopiowanie systemu plików z dysku 512 na 4k?

    A w jaki sposob dysk widzisz w sda ? Jako plik podzielony na sektory czy
    jako liniowy *PLIK* ?

    > W przypadku szczególnym w jednym sektorze miałbyś 4 pliki. Tak się chyba
    > nawet na ext2/3/4 nie da - ale tego nie jestem pewien.

    Nie sektorze. Sektory są potrzebne tylko po to aby system plików
    optymalnie zapisywał i odczytywał. Nie są potrzebne aby pracował poprawnie.

    Żeby Cie wystraszyć: czy wiesz że można postawić system plików (prawie
    dowolny, w tym ext*) na *PLIKU* a nie dysku? Tak, ta zwykłym pliku. Nie
    ma tam sladu po sektorach. A działa. Magia.