  • 1. Data: 2011-03-24 20:48:09
    Temat: Konwerter SPDIF -> optical - Pomocy
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    Mam taką prośbę,

    tutaj znajduje się bardzo prosty schemat:

    http://www.ii.uj.edu.pl/kis/imgz/spdif2optical.png

    służy on do zaświecenia diody z wyjścia SPDIF (taka dioda włożona do
    wejścia "optical in" powinna symulować światłowód). Ale nie mam do niego
    wartości elementów, w dodatku nie mam też katalogu tranzystorów.

    Dlatego prosiłbym, żeby koledzy zerknęli okiem i powiedzieli:

    1. czy ten schemat jest na pewno dobry
    2. jakie powinny być wartości elementów, zwłaszcza w gałęzi C1-R1-T1.

    Tyle co ja ustaliłem, to że sygnał na wejściu ma amplitudę 0.5 Vp-p

    Widzę też, że ten kto to rysował, miał poczucie humoru - gałąź R2D2 :-D

    --
    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2011-03-24 21:40:45
    Temat: Re: Konwerter SPDIF -> optical - Pomocy
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > 1. czy ten schemat jest na pewno dobry
    > 2. jakie powinny być wartości elementów, zwłaszcza w gałęzi C1-R1-T1.
    > Tyle co ja ustaliłem, to że sygnał na wejściu ma amplitudę 0.5 Vp-p

    Schemat do dupy :D. JEŚLI ta wartość jest prawdziwa, to układ na pewno
    nie zadziała! Jeśli sygnał miałby tak z 1Vp-p, to zadziała - jeden raz
    ;)... Generalnie, trzeba zrobić dzielnik napięcia (z zasilania) do bazy,
    tak, aby normalnie było tam 0,4..0,5V. Wówczas powinno działać, ale
    będzie to dosyć "śliskie"...

    Konop

  • 3. Data: 2011-03-24 22:59:03
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-03-24 22:40, Konop pisze:

> [...]
    > ;)... Generalnie, trzeba zrobić dzielnik napięcia (z zasilania) do bazy,
    > tak, aby normalnie było tam 0,4..0,5V. Wówczas powinno działać, ale

    Ok, teraz dopiero doczytałem więcej nt. SPDIF i rzeczywiście, ten
    schemat jest bez sensu. Sorry za zawracanie głowy.

    --
    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 4. Data: 2011-03-25 21:40:46
    Od: "GREGOR" <g...@g...pl>

    Wystarczy dioda (przeźroczysta czerwona) podpięta
    bezpośrednio do SPDIF-out.
    Sprawdzone działa.

    pozdr
    GREGOR

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@N...SPAM.spammers.com> napisał w
    wiadomości news:imgibp$8al$1@news.onet.pl...

  • 5. Data: 2011-03-26 01:20:53
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-03-25 22:40, GREGOR pisze:
    > Wystarczy dioda (przeźroczysta czerwona) podpięta
    > bezpośrednio do SPDIF-out.
    > Sprawdzone działa.

    Tylko do którego SPDIF-out?

    Prawdziwe SPDIF-out na karcie muzycznej/płycie głównej ma 0.5Vpp i nie
    bardzo widzę, jaką diodę można z tego zaświecić. LED schottky'ego ;-) ?

    Wyjście "SPDIF-out" w komputerowym CD-ROMie ma poziom TTL i z tego
    wyjścia na pewno dioda zaświeci, tylko że wypadałoby jeszcze dać opornik.

  • 6. Data: 2011-03-26 15:55:07
    Od: "lukasz" <1...@c...pl>

    > Prawdziwe SPDIF-out na karcie muzycznej/płycie głównej ma 0.5Vpp i nie
    > bardzo widzę, jaką diodę można z tego zaświecić. LED schottky'ego ;-) ?

    0,5Vpp - moze to byc 0 do 0,5 ale rownie dobrze 1,5 do 2,0 a to juz
    pozwoli na sterowanie dioda

    http://en.wikipedia.org/wiki/Amplitude#Peak-to-peak_
    amplitude

  • 7. Data: 2011-03-26 16:07:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    lukasz wrote:

    > 0,5Vpp - moze to byc 0 do 0,5 ale rownie dobrze 1,5 do 2,0 a to juz
    > pozwoli na sterowanie dioda
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Amplitude#Peak-to-peak_
    amplitude

    Może być i 100000000 do 100000000.5 i tak tym diody nie wysterujesz. Zadanie
    domowe: pomyśl dlaczego.

    Waldek

  • 8. Data: 2011-03-26 16:29:08
    Od: "lukasz" <1...@c...pl>

    amplitude

    > Może być i 100000000 do 100000000.5 i tak tym diody nie wysterujesz.
    > Zadanie
    > domowe: pomyśl dlaczego.

    nie wiem jaka tam jest wydajnosc pradowa, zasugerowalem sie tym ze ktos
    podlaczyl diode i zadziaalo, a przedpiszacy nie wiedzial dokladnie co to pp
    (majac na mysli dode o niskim napieciu przewodzenia) o wyjasnienie tego mi
    bardziej chodzilo

    czyli to ze ktos podlaczyl diode i zadzialao to nieprawda?
    jezeli sie myle zupelnie, napisz, moze ktos orpocz mnie sie czegos nauczy

  • 9. Data: 2011-03-26 17:23:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    lukasz wrote:

> [...]
    >
    > czyli to ze ktos podlaczyl diode i zadzialao to nieprawda?
    > jezeli sie myle zupelnie, napisz, moze ktos orpocz mnie sie czegos nauczy

    Musiałbyś cholernie dokładnie trafić, Zauważ, że musi się świecić przy hi, a
    przy lo nie. Dioda czerwona ma spadek napięcia rzędu 1.5V, dlatego twoja
    wersja najprawdopodobniej nie będzie działać. No i w końcu może ktoś w końcu
    będzie operował mA przy sterowaniu LEDami :-)

    Waldek

  • 10. Data: 2011-03-26 17:33:59
    Od: "lukasz" <1...@c...pl>

> [...]
    > końcu
    > będzie operował mA przy sterowaniu LEDami :-)

    przegladalem rozne pdfy na temat spdif, w jednym wyczytalem ze max current
    8mA to by wystarczylo,
    z tym trafieniem to masz racje, ze byloby ciezko, ale moze akurat tak to
    pomysleli, zeby latwo bylo podlaczyc diode led;) nie szukalem az tak
    dokladnie ale jest to mozliwe, a te 1,5 do 2,0 V podalem dla przykladu.

    reasumujac teoretycznie jest to mozliwe

    luk