  • 11. Data: 2011-03-27 10:35:40
    Temat: Re: Konwerter SPDIF -> optical - Pomocy
    Od: "GREGOR" <g...@g...pl>

    > Tylko do którego SPDIF-out?
    >
    > Prawdziwe SPDIF-out na karcie muzycznej/płycie głównej ma 0.5Vpp i nie
    > bardzo widzę, jaką diodę można z tego zaświecić. LED schottky'ego ;-) ?
    >
    > Wyjście "SPDIF-out" w komputerowym CD-ROMie ma poziom TTL i z tego wyjścia
    > na pewno dioda zaświeci, tylko że wypadałoby jeszcze dać opornik.

    Jak widać różne wartości napięć mają te SPDIF-outy.

    Testowałem X lat temu, przegrywałem MP3 z kompa na płyty MD.

    - karta muzyczna Sound Blaster Live - SPDIF-out
    - urządzenie MD Sony

    Dioda LED czerwona (superjasna, w przeźroczystej obudowie) bezpośrednio
    podłaczona do karty dźwiękowej
    i połaczona optycznie z oryginalnym światłowodem do MD na "dotyk"

    pozdr
    GREGOR

  • 12. Data: 2011-03-28 10:57:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > 1. czy ten schemat jest na pewno dobry

    Nie, ten schemat jest zły. Brakuje czegoś, przez co kondensator C1 się
    rozładuje. Inaczej zacznie przez chwilę działać i za moment przestanie.
    Jedyna możliwość jest taka, że napięcie, które jest podawane na wejście,
    będzie wystarczająco duże, żeby przebić złącze BE tranzystora (5Vpp to
    jednak za mało). Taka wredna pułapka, na którą łatwo się nabrać.

    > 2. jakie powinny być wartości elementów, zwłaszcza w gałęzi C1-R1-T1.

    Musisz wiedzieć, jakie masz napięcia, częstotliwości... Mógłbym to może
    sprawdzić, ale...

    > Tyle co ja ustaliłem, to że sygnał na wejściu ma amplitudę 0.5 Vp-p

    To już coś, ale... Wzmocnić 0.5Vpp to problem żaden, o ile masz wstępną
    polaryzację tranzystora (załatwi to też sprawę rozładowania
    kondensatora). Ustaw jakieś 0.4-0.5V za kondensatorem (dzielnikiem ok.
    1:11, czyli np. 10k+1k) i powinno być ok. rezystor r1 - jeżeli masz
    0.5Vpp daj 1k (nie ma tak naprawdę większego znaczenia, o ile nie
    przesadzisz w żadną stronę), rezystor r2 też 1k (od niego zależy prąd
    diody). Kondensator - policz tak, żeby miał nie więcej niż jakieś 0.1
    impedancji najmniejszego rezystora przy bazie dla częstotliwości pracy,
    ale tez bez przesady.

    Pozdrawiam

    DD