-
11. Data: 2011-03-24 12:13:50
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:10:50 +0100, MMS napisał(a):
> Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
> Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
> sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
> Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się głośniejszy ale
> stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.
chyba, że się walnął i zalał czymś w stylu 5w30
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
12. Data: 2011-03-24 12:19:57
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2011-03-24 11:51:40 PH
> a jak dmucha to co?
Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
właściwości powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
smok olejowy, na poczatku są to gluty, później twardnieją na skorupę:
http://img141.imageshack.us/img141/4439/20080104030n
o0.jpg
Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to właśnie migająca kontrolka
przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).
--
Pozdor Myjk
-
13. Data: 2011-03-24 12:19:58
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>
W dniu 24.03.2011 12:13, Waldek Godel pisze:
> Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:10:50 +0100, MMS napisał(a):
>
>> Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
>> Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
>> sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
>> Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się głośniejszy ale
>> stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.
>
> chyba, że się walnął i zalał czymś w stylu 5w30
>
Nie, dał mi litrówkę w której zostało 0,6 l, więc zalał 4,4 litra. Na
pewno jest to 5W40.
W sumie, to nie wielkie pieniądze i mogę wrócić na Selenię. Tylko czy
istnieje jakiekolwiek prawdopodobieństwo, że to może być powodem ?
Czy tak duża byłabby różnica między elfem 5w40 i selenią 10w40 ?
Gęstością się różnią tak w 15 stopniach jak i w 100. Większa gęstośc
jest seleni.
-
14. Data: 2011-03-24 12:27:06
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>
W dniu 24.03.2011 12:19, Myjk pisze:
> 2011-03-24 11:51:40 PH
>
>> a jak dmucha to co?
>
> Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
> wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
Właśnie nie dawno miałem wymieniane podkładki pod wtryskami. Już po
zmianie oleju właśnie na Elf. Jednak z korka nie dmuchało i nie dmucha.
-
15. Data: 2011-03-24 12:49:07
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: "szufla" <b...@p...pl>
> Swoją drogą, to ciekawe jak to robią ? Przez bagnet ?
Oczywiscie.
sz.
-
16. Data: 2011-03-24 12:54:46
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-03-24 14:25, Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik "MMS"
>
>> elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
>> to właśnie jest powodem ?
>
> Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od
> zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż
> szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle,
> że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się
> czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2
> pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się
> jeszcze nigdy
No to szukam dalej ;)
-
17. Data: 2011-03-24 12:56:39
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-03-24 14:23, Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze:
>
>> Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to właśnie migająca kontrolka
>> przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
>> śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).
>
> Ale chyba pomiar ciśnienia oleju powinien rozstrzygnąć czy faktycznie
> przepływ jest przytkany?
>
Ściągnę misę i będzie wszystko jasne. To parę śrubek.
Tylko czas muszę zorganizować ;) I wcześniej sprawdzę kable.
-
18. Data: 2011-03-24 13:00:34
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-03-24 13:19, Myjk pisze:
> 2011-03-24 11:51:40 PH
>
>> a jak dmucha to co?
>
> Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
> wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
> właściwości powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
> smok olejowy, na poczatku są to gluty, później twardnieją na skorupę:
A, czy nie powinien być też zasyfiony filtr oleju ?
Mechanik go wymieniał i pamiętam jak mi mówił, że filtr był w całkiem
dobrym stanie (cokolwiek to oznacza).
-
19. Data: 2011-03-24 13:23:24
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze:
> Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to właśnie migająca kontrolka
> przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
> śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).
Ale chyba pomiar ciśnienia oleju powinien rozstrzygnąć czy faktycznie
przepływ jest przytkany?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
20. Data: 2011-03-24 13:25:28
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "MMS"
> elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40.
> Może
> to właśnie jest powodem ?
Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od
zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż
szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle,
że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się
czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2
pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się
jeszcze nigdy