-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: q...@t...no1 (Queequeg)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Kontroler panelu słonecznego
Date: Fri, 21 Dec 2018 12:42:54 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <2...@t...no1>
References: <8...@t...no1>
<4545491741$20181215230125@squadack.com>
<1...@t...no1>
<eidagllt2etm$.1lvigkgplv61f$.dlg@40tude.net>
<f...@t...no1>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 21 Dec 2018 12:42:54 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="28190";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
Cancel-Lock: sha1:mRkYYbRSzJMaBHDGgtybyOo/QIU=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:739092
[ ukryj nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Z czasem oczywiscie przeladuje, na co w tym wariancie (ambitnym)
> proponowalem osobne zabezpieczenie - tzn wykrycie zbyt duzego napiecia
> i przejscie na niewielkie podtrzymujace.
To wprowadza stan... ja wolałbym, żeby to było jednak bezstanowe :)
>> Tzn. rozumiem że przy tych 14.4 V prąd naładowanego akumulatora powinien
>> spaść do zera lub prawie-zera?
>
> Tak calkiem do zera to nie, ale widac jest to prad juz malo szkodliwy.
> Choc nowsze samochody maja troche mniej.
Chodzi o prąd samego akumulatora, wiadomo że różne obwody w samochodzie
też pobierają prąd (u mnie to 21 mA).
> Jak najbardziej jest ryzyko, tylko ze:
> -przy 14.4V to bedzie dlugo trwalo,
Latem samochód stoi i miesiącami :)
> -masz przerwe nocna, potem uzupelniamy ładunek, potem dopiero zaczyna
> sie gazowanie ... i do zachodu juz blisko :-)
Tak... ale chodzi mi o bilans dobowy. Muszę mieć ograniczenie.
Tak czy inaczej chyba jednak ograniczę do 13.8 V. Zakładam że te kilkaset
mA spokojnie w akumulator przy takim napięciu wejdzie, jak nie będzie
naładowany na 100% (a jak będzie, to tym lepiej).
>> Czyli tak jak kombinuję (pomijając podbijanie)...
>
> Tylko zauwaz, ze gdybys chcial calkowicie wykorzystac ogniwa, i
> pobierasz maksymalna moc - to trzeba ja do akumulatorow przekazac.
Chcę wykorzystać tylko do momentu, w którym akumulator nie będzie
naładowany. Nie chcę go przeładowywać ani kombinować z jakimś drugim
akumulatorem na dodatkowy ładunek. Pełne naładowanie akumulatora mi
wystarczy :)
> IMO to az tak duzo na tym nie wycisniesz, zeby sie np okazalo, ze to
> ogniwo z ambitna przetwornica starcza na doladowanie, a bez
> przetwornicy nie. A skoro bez przetwornicy tez starcza, to po co
> przeplacac :-)
W słońcu pewnie tak, pytanie co jeśli tego słońca będzie niewiele (np.
jesienią, lub za zaśnieżoną szybą, lub np. samochód stojący w cieniu).
> Zobacz np na to
> https://www.akumulatory-zelowe.pl/ladowanie-akumulat
orow-zelowych-i-agm-n-3.html
> https://techtron.pl/blog/jak-prawidlowo-eksploatowac
-akumulatory-zelowe-i-agm/
>
> I tu sie pojawiaja dwa rozne zalecenia:
> -ładowac do 14.4, a nawet 15.0V i przerwac,
> -podlaczyc na stałe do ~13.8V
Niby piszą, żeby było 13.62 V... to niewiele, ale jeśli i przy takim
napięciu akumulator pociągnie te kilkaset mA, to po co podbijać :)
> To żelowe, wyjatkowo wrazliwe na przeladowanie - samochodowy
> odporniejszy.
Pytanie czy będzie taki odporny, jak będzie przeładowywany non stop.
> I tu sie rysuje program dla sterownika:
Jeśli tam w ogóle będzie jakiś MCU :) Najpierw chcę określić, co ma robić
a potem pomyślę, czy da się to jakoś sprytnie zrobić analogowo, czy
faktycznie lepiej będzie wrzucić MCU. Pewnie skończy się na MCU.
Ważny jest oczywiście najmniejszy możliwy pobór prądu przez sterownik, bo
sterownik będę z oczywistych powodów zasilał z panelu.
> -dorobic zabezpieczenie czasowe na wypadek zachmurzenia, gdy niewielki
> prad uniemozliwi osiagniecie tych 14.5V
Hmm, po co ograniczenie czasowe? Przecież jak nie osiągnie tych 14.5 V, to
chyba dobrze (dla akumulatora) :)
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.18 13:44 Queequeg
- 21.12.18 13:49 Jacek Maciejewski
- 21.12.18 15:23 J.F.
- 21.12.18 16:58 Paweł Pawłowicz
- 21.12.18 17:59 Jacek Maciejewski
- 21.12.18 18:33 Paweł Pawłowicz
- 23.12.18 15:03 Queequeg
- 23.12.18 15:18 J.F.
- 23.12.18 16:26 Paweł Pawłowicz
- 23.12.18 17:15 J.F.
- 23.12.18 20:28 Piotr Wyderski
- 26.12.18 23:57 Queequeg
- 27.12.18 01:25 J.F.
- 27.12.18 11:48 Paweł Pawłowicz
- 27.12.18 18:25 Queequeg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=