  • 71. Data: 2015-05-05 22:56:27
    Temat: Re: Kontrola trzeżwości
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "m4rkiz"

    troche bzdura bo inne zagrozenie stanowi ktos nawalony w szybim aucie na
    autostradzie a inne pewien dziadek co to u nas regularnie z baru wracal
    samochodem do domu w 90% trasy jadac 30 na godzine polna drozka prowadzaca
    tylko do jego posesji - niestety mial tego pecha ze sasiad byl na niego
    ciety od lat i kiedys zdecydowal sie zadzwonic po policje

    nie usprawiedliwiam tylko stawiam teze ze kazdy przypadek jest inny
    ---
    No, zwracam tylko uwagę, że nie mówimy o byciu pod wpływem a o byciu
    kontrolowanym.

  • 72. Data: 2015-05-05 23:00:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"

    Sąsiad to by drogę zaorał - autentyk z weekendu ze wsi gdzie byłem. Żeby
    jeden sąsiad nie jeździł koło jednej z posesji drugi wykopał duł i
    zaorał tak ze 10-15 metrów polnej drogi. ;-)

    A taki dziadek turlający się polną droga może lata jeździć aż np. trafi
    na dzieciaki ze wsi na rowerach i mimo tych 30km/h kogoś połamie.
    ---
    Nie musi nawet być pod wpływem

    Lepiej jak dla zdrowotności z baru wróci na piechotę.
    ---
    Pewnie, niech zapierdala

    Przewietrzy się,
    lepiej będzie spać. ;-)
    ---
    Pewnie, niech zapierdala

  • 73. Data: 2015-05-05 23:11:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Jeszcze jedno, PJ mam od 1991r, w tym czasie dmuchalem moze ze 2 razy.
    > Biorac pod uwage czestotliwosc tego typu kontroli, nieraz zastanawiam
    > sie nie ilu zlapano, ale ilu NIE zlapano.

    Mało jezdzisz?
    Mam prawko krocej od Ciebie a dmuchałem mysle ze ze 20 razy.
    Ponad 10 na 100%.
    ---
    To niespecjalnie dużo.

    Fakt jest faktem, ze sporadycznie wieczorami kiedy mozna podejrzewac ze
    pijani jezdza po dodatkowa flaszke, czesto rano, kiedy łapie sie kacowe
    0,3...
    ---
    Przecież o każdej porze można być nietrzeźwym.

  • 74. Data: 2015-05-05 23:12:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Mam prawko krocej od Ciebie a dmuchałem mysle ze ze 20 razy.
    >Ponad 10 na 100%.

    Podejrzanie wygladasz ? :-)
    ---
    Tak jak wszyscy.

    Ja w ciagu ostatnich 5 lat dmuchalem moze ze 3 razy.
    ---
    Ewidentnie poniżej mojego.

  • 75. Data: 2015-05-05 23:13:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    > Podejrzanie wygladasz ? :-)
    >
    > Ja w ciagu ostatnich 5 lat dmuchalem moze ze 3 razy.

    chyba musicie być bardzo podejrzani.
    ---
    Jak wszyscy.

    Ja przez ostatnie 30 lat dmuchałem 2 razy :)
    ---
    Żartujesz

  • 76. Data: 2015-05-05 23:15:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Rozumiem. Jak złapią pijanego kierowcę to jest to prewencja. A jak
    > nawalonego jak wór rowerzystę który ledwo na nogach czy rowerze stoi to
    > jest podbijanie statystyk.

    Manipulujesz - jak jest nawalony jak wór, to nie trzeba losowo trzepać,
    żeby go wyłapać. Za prewencyjnymi kontrolami to będę, jak limity będą
    jak w starej unii. A teraz to naprawdę chodzi o wypełnianie rubryczek
    nie o bezpieczeństwo.
    ---
    No i właśnie o tym mówię, ale o prowadzących samochody a nie rowerzystach

  • 77. Data: 2015-05-05 23:18:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Rozumiem. Jak złapią pijanego kierowcę to jest to prewencja. A jak
    > nawalonego jak wór rowerzystę który ledwo na nogach czy rowerze stoi to
    > jest podbijanie statystyk.

    Jestes kolejnym ktory nie rozróżnia niebezpieczenstwa powodowanego przez
    pijanego kierowce i pijanego rowerzyste?
    To moze zajrzyj do statystyk?
    ---
    Winny to winny

  • 78. Data: 2015-05-05 23:29:41
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"

    > Za to policjanci sprawdza trzezwosc masowo o poranku ... i bedzie
    > wyzsza analiza

    Nie tylko o poranku sprawdzają. W niedzielę dmuchałem około 19.00
    Kontrola o poranku też ma sens. Mnóstwo ludzi jest skacowanych albo
    przestali pić kilka godzin wcześniej i wydaje im się że są trzeźwi. A
    nadal mają ograniczone reakcje. Wielu np. rusza w długie trasy w
    niedzielę po całonocnej balandze i kilku godzinach snu.
    ---
    Jak "wielu" ? Zmasowane kontrole oparte na domniemaniu bycia pod wpływem nie
    potwierdzają tego, co piszesz. Z mojego doświadczenia są przeprowadzane
    przez zwykłe wymuszenie bez zachowania podstawowych zasad przeprowadzania
    tych kontroli. Pisałem: brak przedstawienia się funkcjonariusza,
    szantażowanie dmuchaniem do rana.

  • 79. Data: 2015-05-05 23:31:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ergie"

    > P.S. Jest jeszcze kwestia umyslnosci

    > Przestępstwa z art. 178a § 1 k.k. nie można popełnić nieumyślnie. Jeżeli
    > kierujący pojazdem nie wiedział, a ni nawet nie podejrzewał, że znajduje
    > się w stanie nietrzeźwości, wówczas nie popełnia przestępstwa prowadzenia
    > samochodu w stanie nietrzeźwości z art.178a§1 k.k..

    O doszliśmy do punktu do którego filozofowie już dano doszli :-)
    Kara powinna być za bycie na tyle pijanym że już nie ma się świadomości co
    się robi bo potencjalnie można kogoś zabić.
    ---
    Jak się nie ma świadomości to jak można podejrzewać.

  • 80. Data: 2015-05-05 23:37:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ergie"

    > Zapewne nie chce.

    No właśnie, czyli nie tylko "chcenie" jest złe, ale już samo świadome
    doprowadzenie do takiej sytuacji że można _niechcący_ zrobić komuś krzywdę
    jest złe i powinno być karane.
    ---
    To trzeba karać bycie pod wpływem a nie prowadzenie pojazdu pod wpływem.

    I nie ma znaczenia czy ktoś strzela na oślep, jeździ po pijaku czy zakłada
    łyse opony - stwarza zagrożenie.
    ---
    I jak wyżej, nie ma znaczenia czy się prowadzi.

    > A skad wiesz, ze przekonanie jest nieprawdziwe ?

    Bo osoba pijana nie jest w stanie _obiektywnie_ i poprawnie ocenić swoich
    możliwości.
    ---
    Ustaliłeś już, że nie tylko pijana. Tell czy jak mu tam

    > Zreszta na podobnych zasadach mozesz wszystkich kierowcow zamknac, jada,
    > to stwarzaja zagrozenie :-)

    Teza jakoby każda jazda zgodna z przepisami stwarzała zagrożenie jest
    karkołomna :-)
    ---
    Nie było "zgodna z przepisami" tylko zwykła. Jest oczywiste, że jazda
    stwarza zagrożenie.

    To nie jest argument. To czy zabił czy nie (analogicznie do trafił czy nie)
    jest drugorzędne. Należy eliminować zagrożenie a nie reagować dopiero po
    nieszczęśliwym i niezamierzonym skutku.
    ---
    Więc trzeba eliminować alkohol i zmęczenie