  • 41. Data: 2015-02-27 15:49:52
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: "Pawel G." <c...@o...pl>

    W odpowiedzi na maila od Marek z dnia: 2015-02-27 08:14:
    agania-kasy-za-uslugi-premium/

    > To już blisko wprowadzenia akceptacji usługi przez brak sprzeciwu. Bo
    > dlaczego nie..To będzie dopiero szał. Będzie wysłany sms, że
    > "usługa została aktywowana, Jeśli się nie zgadzasz możesz ja wyłączyć
    > wysyłając sms na nr....". Przynajmniej skończą się żenujące podchody
    > typu "lokalizacja telefonu" :).
    Przecież tak już było. Za czasów Ery, jakieś "granie na
    czekanie"(?)(5PLN miesięcznie z automatu, wobec braku sprzeciwu) czy
    inne debilstwo... no nie pamiętam co to było. Sam na tym zostałem
    "zrobiony" w kilkudziesięciu modemach, bo kto czyta SMSy w nich? :/
    Dlatego też moja droga z Tdebilem się rozeszła i się nie zejdzie.

    Paweł

  • 42. Data: 2015-02-27 16:34:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel G." napisał w wiadomości grup
    W odpowiedzi na maila od Marek z dnia: 2015-02-27 08:14:

    >Przecież tak już było. Za czasów Ery, jakieś "granie na
    >czekanie"(?)(5PLN miesięcznie z automatu, wobec braku sprzeciwu) czy

    Koledze chodzi chyba o to ze to otwiera furtke do wlaczania uslug w
    ogole bez inicjatywy klienta.
    Ktos emailem przysle "Dzien dobry Szanowny Kliencie, zostales wlasnie
    zapisany do serwisu horoskopowego, bedziesz otrzymywal co tydzien
    horoskop w cenie 2.50+vat. Mozesz w kazdej chwili zakonczyc umowe
    wysylajac odpowiedz o tresci ...." ... a za rok zestawienie
    niezaplaconych faktur i straszenie windykatorem.

    Co by zlego nie mowic o Erze i Tmobile - tam jednak inicjatywa
    wychodzila od klienta, cos musial zrobic, taryfe zmienic itp.

    Ale spoko, UOKiK i UE tego nie przepusci.

    Bo tak ogolnie to akceptacja przez brak sprzeciwu jest znana i
    powszechnie stosowana, w telefonach moze rzadziej, ale bank,
    "elektrownia", wodociag ... przysylaja nowe cenniki czy regulaminy i
    zgadzasz sie lub kopiesz studnie :-)
    Ale ciagle klient musial sie najpierw pofatygowac.

    >inne debilstwo... no nie pamiętam co to było. Sam na tym zostałem
    >"zrobiony" w kilkudziesięciu modemach, bo kto czyta SMSy w nich? :/
    >Dlatego też moja droga z Tdebilem się rozeszła i się nie zejdzie.

    Co by zlego nie mowic o Erze i Tmobile - to jednak pisalo to i
    umowie/regulaminie promocji, i przyslali sms ... to juz wina klienta
    ze podpisuje w ciemno :-)
    No i nie tylko oni tak robia :-)

    Coc Era mi kiedys z wlasnej inicjatywy wlaczyla e-fakture, bez slowa
    przeprosin czy zlotowki rabatu :-)

    J.

  • 43. Data: 2015-02-27 16:40:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" napisał w wiadomości
    On Fri, 27 Feb 2015 07:32:26 +0100, dizel wrote:

    agania-kasy-za-uslugi-premium/

    >A można gdzieś poczytać coś więcej na ten temat, co nie jest
    >cytowaniem
    >tego artykułu albo powoływaniem się na niego?

    >Bo góglanie za ,,WAP Opt-in'' daję linki generalnie do jednego
    >tekstu.
    >Co jak dla mnie śmierdzi.

    Hm, u mnie jest 465 tys linkow, za duzo sprawdzac.
    http://www.mobiltek.pl/rozwiazania/uslugi-sms-mms/bi
    lling-mt/

    Tak czy inaczej - przy WAP, a moze i nie tylko przy WAP, jakos mozna
    sprawdzic nr telefonu ktory strone oglada, a od tego tylko moment do
    wysylania SMS, obciazania za nie i twierdzenia "alez przeciez Pan
    wyrazil zgode przez klikniecie TAK"

    J.

  • 44. Data: 2015-02-27 16:40:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Feb 2015 14:19:54 +0000 (UTC), Michal Tyrala
    <w...@b...com.pl> wrote:
    > Bo góglanie za ,,WAP Opt-in'' daję linki generalnie do jednego
    tekstu.
    > Co jak dla mnie śmierdzi.

    Jak przebrniesz przez komentarze to znajdziesz opis jak to może
    działać:

    1. na dowolnej stronie jest link
    2. link przenosi na chwilę do strony operatora, która dodaje cookie
    (przypisane wewnętrznie u operatora do danego MSISDNa i IP
    wyciągniętego z sGSNa)
    3. ze strony operatora przekierowanie z powrotem do pierwszej strony
    -przeglądarka wchodzi z ID z cookie
    4. operator usług premium wysyła do telekomu informację - proszę
    ściągnąć np. 5 zł dla użytkownika z cookie ID XXXX
    5. telekom nalicza opłatę do następnego rachunku

    --
    Marek

  • 45. Data: 2015-02-27 16:48:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Feb 2015 16:34:59 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > powszechnie stosowana, w telefonach moze rzadziej, ale bank,
    > "elektrownia", wodociag ... przysylaja nowe cenniki czy regulaminy

    Nie myl zmiany ceny usługi, z której już korzystasz (masz umowę) z
    nową umową.
    To dwie różne rzeczy.
    O ile w pierwszym przypadku jest to akceptowalne "bo koszta wzrosły i
    co pan nam zrobisz" to w drugim mocno wątpliwe.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2015-02-27 16:52:17
    Od: "Pawel G." <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od J.F. z dnia: 2015-02-27 16:34:
    > Co by zlego nie mowic o Erze i Tmobile - tam jednak inicjatywa
    > wychodzila od klienta, cos musial zrobic, taryfe zmienic itp.
    /.../
    > Co by zlego nie mowic o Erze i Tmobile - to jednak pisalo to i
    > umowie/regulaminie promocji, i przyslali sms ... to juz wina klienta
    > ze podpisuje w ciemno :-) No i nie tylko oni tak robia :-)
    Niestety nieprawda. Brak info w umowie. "Klient" nic nie musiał zrobić.
    Tak im coś "strzelił do łba" w pewnym momencie.

    Włączyli to badziewie z automatu i informacja SMSem, że pierwszy miesiąc
    gratis, a potem trzeba zrezygnować SMSem lub płacić 5PLN miesięcznie.

    Teraz mnożymy to x ilość kart (ja miałem gdzieś ponad 100 :]) i czekamy
    kiedy ktoś się zorientuje, (ja po jakichś 3-4 miesiącach, przy okazji
    przeglądania jakiegoś bilingu). Do tego to były karty blueconnect, więc
    z założenia do modemów. Czyli: a) usługa była kompletnie na nich
    nieprzydatna, b) nijak się nie można było o niej dowiedzieć (no chyba,
    że ktoś przegląda SMSy w modemach, ale to chyba jakiś ułamek % userów).

    Era podpadła mi jeszcze potem raz, w grudniu, jak w d... mieli złożenie
    oferty na kilkaset nowych kart, bo cyt. "i tak nie zrobią targetu to nie
    będą się wysilać". No to nie musieli, wysilił się ktoś inny. Ale to inna
    "bajka". ;]

    U mnie ta debilna usługa "wygrała"... skutkując szybką zmianą OPa. Teraz
    tam nadal dla mnie wygrywa T-debilna usługa płatnego(!) sprawdzenia
    stanu konta. Aż dziwię się, że banki tego jeszcze nie podchwyciły. ;]

    Paweł

  • 47. Data: 2015-02-27 17:35:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Niestety nieprawda. Brak info w umowie. "Klient" nic nie musiał
    >zrobić. Tak im coś "strzelił do łba" w pewnym momencie.

    No to ja tego nie pamietam.
    Hm, moze i bylo, jakby przyslali ze wlaczyli i trzeba zrezygnowac, to
    moglbym zrezygnowac i zapomniec.
    A moze po prostu sami sie opamietali po niewielkiej ilosci klientow
    ktorym wlaczyli, i tylko znikomy % byl dotkniety.

    Natomiast upierdliwie wlaczali te usluge do umowy, ba - nadal
    wlaczaja.

    Nie wlaczyli ci tego zaraz po zakupie tych kart ?

> [...]
    >złożenie oferty na kilkaset nowych kart, bo cyt. "i tak nie zrobią
    >targetu to nie będą się wysilać". No to nie musieli, wysilił się ktoś

    No wiesz, skoro nie zrobia, to trzeba odpoczac, a w kolejnym kwartale
    zabrac sie do roboty :-)

> [...]
    >Teraz tam nadal dla mnie wygrywa T-debilna usługa płatnego(!)
    >sprawdzenia stanu konta. Aż dziwię się, że banki tego jeszcze nie

    Rzeklbym, ze to w praktyce malo uciazliwe jest. Tzn unikanie placenia,
    nie wysokosc oplaty :-)

    Nie wiem o co im chodzi, bo klientow faktycznie odstrasza.
    Ale moze nie chca takich klientow :-)

    Aktualny zarzut do T-mobile to raczej strona www - zadnych danych
    jasno wylozonych, trzeba sie przez wszystko przedzierac ... a w d*,
    naucza sie jasno przedstawiac oferte, to moze laskawie do nich wroce
    Ale to nie tylko oni, chyba juz wszyscy tak maja.

    J.

  • 48. Data: 2015-02-27 18:17:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    > Tak? A to przeczytaj to:
    > http://www.wykop.pl/artykul/2294820/nowe-metody-wyci
    agania-kasy-za-uslugi-premium/

    To już blisko wprowadzenia akceptacji usługi przez brak sprzeciwu.
    ---
    Blisko ? Prawo w pewnych okolicznościach już przewiduje takie zawarcie
    umowy.

  • 49. Data: 2015-02-27 18:17:25
    Od: "Pawel G." <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od J.F. z dnia: 2015-02-27 17:35:
    > Nie wlaczyli ci tego zaraz po zakupie tych kart ?
    Nie, "lata" później.

    > Rzeklbym, ze to w praktyce malo uciazliwe jest. Tzn unikanie placenia,
    > nie wysokosc oplaty :-)
    No ja też unikam skutecznie (w 100%)... w innej sieci. ;P

    > Nie wiem o co im chodzi, bo klientow faktycznie odstrasza.
    > Ale moze nie chca takich klientow :-)
    A klienci nie chcą takich OPów? ;P

> [...]
    > jasno przedstawiac oferte, to moze laskawie do nich wroce ...
    > Ale to nie tylko oni, chyba juz wszyscy tak maja.
    Nie może być jasno, bo cyt. "Żyję w kraju, w którym wszyscy chcą mnie
    zrobić w ch... za moją kasę." :/

    Paweł

  • 50. Data: 2015-02-27 18:18:00
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    > No tak, wystarczy korzystać w kompie i nieświadomie kliknąć w jakiś
    > link czy reklamę i mamy subskrypcje.

    Co to znaczy "nieświadomie kliknąć w link"? Przez sen? W zamroczeniu
    alkoholowym?
    Jak nieświadome (lub świadome) kliknięcie w link bez wpisania nr
    telefonu może uaktywnić subskrypcję? :-)
    ---
    Przez omsknięcie palca :-)