  • 1. Data: 2011-02-12 20:38:49
    Temat: Konkurencja dla S-maxa
    Od: " A." <a...@g...pl>

    Witam,
    nurtuje mnie ostatnio pytanie, czy Ford S-max posiada jakąś konkurencję? :)
    Wychodzi mi z oglądu, że teoretyczni konkurenci są albo pół klasy niżej
    (Mazda 5, Grand Picaso, Grand Scenic, 5008 itd.) albo pół klasy wyżej
    (Galaxy, Sharan itd.). A może czegoś nie dojrzałem na rynku i jednak ktoś
    oferuje samochód odpowiadający S-maxowi?

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2011-02-12 20:43:46
    Temat: Re: Konkurencja dla S-maxa
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 19:38:49 +0000 (UTC), A. napisał(a):

> [...]
    > (Galaxy, Sharan itd.). A może czegoś nie dojrzałem na rynku i jednak ktoś
    > oferuje samochód odpowiadający S-maxowi?

    to nie S-Max nie ma konkurencji, tylko sam S-Max jest taki, jak to mówią
    "ni w pizdę, ni w oko"
    Ani van, ani kombi.
    Co nie znaczy, że taka mieszanka nie ma zalet, w sumie 5008 jest w sumie
    też taką dziwną mieszanką, tylko trochę mniejszą.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2011-02-12 20:50:13
    Od: " A." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > Co nie znaczy, że taka mieszanka nie ma zalet, w sumie 5008 jest w sumie
    > też taką dziwną mieszanką, tylko trochę mniejszą.

    Hm... problem w tym, że chyba najbardziej mi odpowiada, przerośnięte
    kompakty są dla mnie nieco za małe, a z kolei vany za duże (nie, nie jestem
    kobietą :) ).
    No nic. Chyba będę musiał uznać, że S-max jest "bezkonkurencyjny", a
    ewentualnego punktu odniesienia szukać np. w Sharanie/Alhambrze (jak ją już
    udostępnią).
    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2011-02-12 20:57:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 19:50:13 +0000 (UTC), A. napisał(a):

    > Hm... problem w tym, że chyba najbardziej mi odpowiada, przerośnięte
    > kompakty są dla mnie nieco za małe, a z kolei vany za duże (nie, nie jestem
    > kobietą :) ).

    Jest tylko mały problem - mimo dużych rozmiarów S-maxa są one marnowane
    przez wnętrze zrobione jak w kombi - dosyć niskie fotele, konsola między
    nimi..
    Dlatego taki np. Grand Picasso może być przestronniejszy albo przynajmniej
    równie przestronny, mimo, że zewnętrzne wymiary i rozstaw osi mówią co
    innego.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2011-02-12 21:12:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 12-02-2011 o 20:57:40 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

> [...]
    > przynajmniej
    > równie przestronny, mimo, że zewnętrzne wymiary i rozstaw osi mówią co

    Jeśli już to przestronnieszy jest Grand Scenic - Grand Picasso mimo
    wiekszych rozmiarów zewnetrznych oferuje mniejszą kabinę (długi przód
    zabiera dużo miejsca).
    Żaden z nich nie równa sie jednak z S-maxem.

    Pzdr
    TG

  • 6. Data: 2011-02-12 21:46:40
    Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 19:38:49 +0000 (UTC), użytkowmik A. napisał(a):

    > A może czegoś nie dojrzałem na rynku i jednak ktoś
    > oferuje samochód odpowiadający S-maxowi?

    Może Verso?

    Adam Krawczyk - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
    Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)

  • 7. Data: 2011-02-12 21:56:56
    Od: " A." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Może Verso?

    Za dawnych czasów pewnie Avensis Verso byłby konkurentem dla S-maxa.
    Współczesne Verso to tylko nieco rozdęta Corolla, a więc pół klasy poniżej S-
    maxa (podobnie jak np. Mazda 5).
    Generalnie jest sporo "uvanionych" kompaktów, ale z "uvanionej" klasy
    średniej chyba tylko S-max się ostał... A (z mojej perspektywy) szkoda :(

    pzdr
    A.

  • 8. Data: 2011-02-12 22:02:14
    Od: " A." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > Dlatego taki np. Grand Picasso może być przestronniejszy albo przynajmniej
    > równie przestronny, mimo, że zewnętrzne wymiary i rozstaw osi mówią co

    W mojej ocenie (brałem przede wszystkim pod uwagę 2. rząd siedzeń i
    bagażnik) przewaga S-maxa nad "Grandami" czy Mazdą 5 jest na tyle duża, że
    poważnie zacząłem ten model rozważać jako nowy nabytek. Z zakupem wstrzymuję
    się jeszcze do premiery nowej Alhambry. Na razie jedyną sensowną alternatywę
    dla S-maxa widzę w nowym Sharanie. Jako że biorę pod uwagę silniki (turbo)
    benzynowe to ceny katalogowe wyglądają bardzo podobnie (zapewne Ford daje
    więszy rabat, ale Sharan wydaje się być nieco lepiej wyposazony już w
    podstawowej wersji).
    pozdrawiam
    Adam

  • 9. Data: 2011-02-13 10:22:30
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > (Galaxy, Sharan itd.). A może czegoś nie dojrzałem na rynku i jednak ktoś
    > oferuje samochód odpowiadający S-maxowi?

    Touran?
    pzdr
    GL

  • 10. Data: 2011-02-13 11:13:27
    Od: " A." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Touran?

    Tyż pół klasy niżej - nadmuchany kompakt.

    pozdrawiam
    Adam