  • Data: 2012-05-27 10:23:55
    Temat: Re: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Od: Atlantis <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-10 22:13, Anerys pisze:

    > np. procesory o mocy 486, czy pierwszych Pentium, a kosztuje to ogromne
    > pieniądze... Najnowocześniejsza technologia operuje m.in. ścieżkami o
    > dwucyfrowej liczbie określającej ilość nanometrów szerokości ścieżek.

    Plus dochodzi do tego jeszcze ten motyw, że te stare podzespoły zostały
    sprawdzone dogłębnie w wyniku wieloletniej praktyki ich stosowania.
    Przecież taki Z80 miał bardzo długie życie - najpierw komputery, potem
    automatyka, chyba nawet zdarzyło mu się zagościć w jakichś kalkulatorach
    inżynierskich. Obiło mi się o uszy, że NASA wykorzystała go m.in. w
    marsjańskiej sondzie Pathfinder.

    > pececie wkładałem do środka antenę ręczniaka i 5W pruło w elementy, zero
    > reakcji. Dziś bym się obawiał, znam doniesienia o np. resetowaniu się
    > komputerów wskutek takiego zadziałania.

    Co racja, to racja. Ja co prawda takich eksperymentów nie robiłem,
    zauważyłem jednak inny objaw. W momencie, gdy zbliża się burza i
    pierwsze pioruny zaczynają bić już dosyć blisko (czasami zaczyna się
    nagle i nie zawsze jest czas, żeby natychmiast wyłączyć sprzęt) mój
    raczej już mocno przestarzały desktop "zamraża" się na sekundę albo dwie
    po uderzeniu pioruna.

    > Technologia, gdzie się ogranicza zasięg może ma rację bytu tam, gdzie
    > jest większy ruch, aby w miarę korzystający sobie nie przeszkadzali,
    > jednak na słabo obsadzonych obszarach mały zasięg może stać się
    > przekleństwem - mało korzystam to i mało stacji się daje, no, Bieszczady
    > się kłaniają. Tam dobry zasięg NMT może być błogosławieństwem, z powodu
    > bardzo realnego braku innych środków łączności (czyli nawet wydłużonego
    > GSM).

    Tak swoją drogą zastanawiam się czy faktycznie zapewnienie tam
    odpowiedniego zasięgu GSM jest takim wielkim problemem, nie do
    przeskoczenia od strony technicznej. Ktoś może orientuje się jak to
    wygląda w USA - oni tam przecież mają te rozległe przestrzenie pomiędzy
    miasteczkami, gdzie można jechać i jechać nie widząc dookoła nic poza
    pustynią albo farmami. Jak w takiej trasie zachowuje się telefon
    komórkowy? Można liczyć na sprawne działanie sieci przynajmniej w
    pobliżu trasy?

    Z drugiej strony wiem, że u nas największymi wrogami rozbudowy
    infrastruktury są ludzie. Sam tego doświadczyłem przed kilku laty, gdy
    Play chciał u nas postawić BTS-a sieci 3G. Ksiądz z ambony zaczął
    nawoływać do buntu, bo to przecież szkodliwe dla zdrowia, a po okolicy
    zaczęła się rozprzestrzeniać wieść o "promieniotwórczej" antenie, którą
    w niewiadomym celu chce postawić złowroga korporacja. Ludzie się
    skrzyknęli i anteny nie ma. Nie ma też zasięgu 3G, nie wiadomo kiedy
    będzie. Teraz coraz powszechniejsze stają się smartfony, tablety i
    netbooki, które naprawdę sprawdzają się dopiero z odpowiednią łącznością
    bezprzewodową. Jak znam życie niedługo wszyscy zaczną narzekać, jaki to
    kiepski nie jest ten Internet bezprzewodowy w naszej okolicy, nie widząc
    związku pomiędzy tym faktem, a brakiem infrastruktury. ;)

    Gdyby chcieć pokryć takie Bieszczady lepszym zasięgiem, pewnie zaraz na
    drzewa powyłaziliby "ekolodzy". ;)