  • Data: 2009-02-03 11:46:10
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    > Brawo Marku ;) az sie prosi zacytowac klasyka:
    >
    > "Socjalizm to ustrój, który bohatersko zwalcza
    > problemy nie znane w żadnym innym ustroju".

    I to zwalczanie zwykle wychodziło wszystkim bokiem włącznie ze
    zwalczającymi... Zauważ, że w socjaliźmie walka ze spekulacją dewizami
    polagała głównie na spektakularnych a równocześnie nieskutecznych próbach
    wyłapywania cinckciarzy przed Pewexami bez jakichkolwiek prób eliminowania
    przyczyn zjawiska. Zapewne rzeczywistym celem było nie ograniczenie
    spekulacji, a pokazanie społeczeństwu, jak to dzielnie władza ze spekulacją
    walczy - oczywiscie dla dobra nas wszystkich. Zresztą ustrój się zmienił, a
    wiele obyczajów pozostało -przykłady podobnie motywowanych działań
    rządzących 'pod publiczkę' można znaleźć i w znacznie bliższych nam
    czasach... A skoncentrowałem się na spekulacjach, bo takie argumenty wysuwał
    przedmówca. Równie ważnym (jeśli nie ważniejszym) pozytywnym skutkiem
    wprowadzenia Euro jest w/g mnie uniemozliwienie rządzącym manilulacji
    kursami i stopami procentowymi w celu osiągnięcia doraźnych skutków
    politycznych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)