  • 11. Data: 2016-04-14 21:25:19
    Temat: Re: Koniec spalin
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 14.04.2016 o 20:27, Jacek Maciejewski pisze:

    > 6%? To popatrz:
    > http://tnij.org/bhcto9p

    A przeczytałeś coś więcej niż tytuł?

    --
    Kaczin

  • 12. Data: 2016-04-14 22:00:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    > 6%? To popatrz:
    > http://tnij.org/bhcto9p

    Przecież ten artykuł się kupy nie trzyma.

  • 13. Data: 2016-04-14 22:42:00
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Przecież ten artykuł się kupy nie trzyma.

    Dlaczego? Te 70% to chwilowe pokrycie z OZE w niedziele (mniejszy popyt na energie) i
    pewnie przy sprzyjajacych warunkach pogodowych (wiatr, slonce). Co nie zmienia faktu,
    ze wynik niezly.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 14. Data: 2016-04-14 22:48:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z innej beczki. Jak czterdziesci lat temu bylem dorosly i bym powiedzial ze w Polsce
    samochod kupiony w salonie i wyprowadzony na gielde bedzie tanszy od nowego, ze
    stacje benzynowe beda na kazdym rogu i nie bedzie kartek, ze beda samochody co same
    jezdza po miescie. Ze bede mial w domu komputer i bede mogl na grupach dyskusyjnych
    kontaktowac sie z ludzmi na calej Ziemi, i ze ten komputer bede mogl nosic w kieszeni
    a ekran bedzie mial rozdzielczosc trzy razy wieksza niz telewizor i oczywiscie
    kolorowy bedzie. Ze kazdy bedzie mial swoj osobisty telefon bezprzewodowy mniejszy
    niz paczka fajek i ze z tego telefonu praktycznie na calym swiecie bedzie mogl
    dzwonic w dowolne miejsce na swiecie. I ze beda telewizory co maja poltora metra
    przekatna i taka rozdzielczosc ze na filmie soft porno nadawanym przez polska
    telewizje lasce bedzie mozna wlosy na cipce policzyc. To by mnie nie wzieli za
    Nostradamusa XX wieku tylko za pierdolnietego albo mocna pijanego. A na Marsa ludzie
    na razie nie poleca bo nie ma po co. No i za droga wycieczka wyjdzie na dodatek w
    jedna strone z gwarancja w miare szybkiej smierci. Nawet jak by sie chetni znalezli,
    tacy co maja kase i im na zyciu nie zalezy to zaden rzad nie wyda zgody na podroz w
    jedna strone. Kiedys stan wiedzy podwajal sie co tysiac lat. Dzisiaj pewno co dwa
    trzy miesiace. Ja bym nie mowil ze samochod na baterie i elektrownie termojadrowe za
    10 lat to fikcja. Kontrolowana reakcje termojadrowa, ale nie z bomby, robia od dawna.
    Myk polega na tym ze na razie wiecej energi trzeba wlozyc niz sie uzyskuje. Z drugiej
    strony bomba termojadrowa udowadnia ze z reakcji mozna uzyskac wiecej energii niz sie
    wlozylo w jej wyprodukowanie. Jeszcze naukowcom cos nie trybi ale w koncu dadza rade.
    Do powszechnego napedu elektrycznego trzeba tyle energii ze wspolczesne elektrownie
    atomowe nie dadza rady. Jak sie pojawia termojadrowe to sie jakies waskie gardlo
    odblokuje i pojdzie bardzo szybko. Akumulatory to wielu rzadom nie pasuja. Bo tam
    gdzie jest jakis dupny podatek typu akcyza to by ludzie rzneli na tym podatku. A
    bateria lepsza w tym zakresie od polowki. Polowke to przemycic mozna, samemu zrobic.
    A jakiejs wyrafinowanej baterii sie nie da w piwnicy zrobic. Glinu jest do oporu. Jak
    by jeszcze na manganie byla oparta to manganu tez jest do oporu. Grafen na elektrode
    weglowa jest. Jak sie tylko prad w wymaganych ilosciach pojawi to ktos to zbierze do
    kupy. Teraz takiej uzytkowej baterii nie ma bo nikomu do niczego nie jest potrzebna.

  • 15. Data: 2016-04-14 23:32:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    >Na razie w Holandii od 2025 r.
    >Holendrzy robią krok w stronę wycofania ze sprzedaży samochodów
    >spalinowych. Izba niższa parlamentu wsparła postulat holenderskiej
    >Partii Pracy (PvdA), który zakłada, że od 2025 roku wszystkie
    >sprzedawane w kraju samochody będą przyjazne środowisku.
    >Plan zakłada, że od 2025 roku wszystkie samochody benzynowe i z
    >silnikami diesla będą zastąpione przez pojazdy ekologiczne -
    >elektryczne i napędzone wodorem (tylko te będą mogły być
    >zarejestrowane).
    >http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/holandia-odchodzi-o
    d-samochodow-spalinowych,635693.html
    >Ciekawe, czy rzeczywiście uda się w tak niedalekiej w sumie
    >przyszłości całkowicie zastąpić silniki spalinowe.

    Moze i uda - spalinowe obywatele kupia za granica, daleko nie maja
    :-)

    Juz kiedys Kalifornia byla taka do przodu - firmy mialy osiagnac
    pewnien procent sprzedazy samochodow elektrycznych.
    Jeden GM sie ugial i wprowadzil EV1.
    Reszta spokojnie poczekala na wycofanie przepisu :-)

    A EV1 GM zaorał kompletnie - ciekawe o to poszlo ...

    J.

  • 16. Data: 2016-04-14 23:35:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    Na tą chwilę samochody elektryczne nie mają praktycznie żadnych zalet,
    poza tym, że emitują zaniczyszczenia poza miastem - tu pójdą raczej w
    kierunku transportu publicznego, bo po prostu samochody zajmują za dużo
    miejsca i tego nie przeskoczysz - zaparkowany wózek zajmuje więcej
    miejsca niż powierzchnia na pracownika w biurze.
    ---
    Więc ... Twizy http://niusy.pl/9pr ma ... 232x119 =2,7m2, miejsce dla
    pracownika ... 2,0m2. To tak w sumie niewiele więcej.

    Miejska wypożyczalnia Twizy http://niusy.pl/9ps :-)

    Ekonomia - ta zależy od polityki i podatków, więc nie ma specjalnie
    czego porównywać. Ekologia - sprawa nie jest oczywista. Wygoda - bez
    wątpienia wygrywają na razie spalinowe. Pewną zaletą może być zwijanie
    asfaltu przy starcie;)
    ---
    Nie wiem o czym gadasz:
    - ludzie nie chcą przesiąść się z samochodu do autobusu,
    - ludzie z reguły nie potrzebują zwijać asfaltu,
    - prąd nie zdrożeje bo by ludzie wyszli na ulice
    - gro ludzi jeździ samochodem tylko do pracy kilka ... naście kilometrów

  • 17. Data: 2016-04-15 06:05:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.04.2016 23:35, re wrote:

> [...]
    > Więc ... Twizy http://niusy.pl/9pr ma ... 232x119 =2,7m2, miejsce dla
    > pracownika ... 2,0m2. To tak w sumie niewiele więcej.

    Właśnie coś takiego widzę np. Na zasadzie wypożyczalni.

> [...]
    > ---
    > Nie wiem o czym gadasz:
    > - ludzie nie chcą przesiąść się z samochodu do autobusu,

    Do samochodu elektrycznego też nie bardzo. Dlatego np niektóre rządy
    planują ponoć robić to siłą;)

    > - ludzie z reguły nie potrzebują zwijać asfaltu,

    Dlatego był emotek.

    > - prąd nie zdrożeje bo by ludzie wyszli na ulice

    Jak benzyna będzie po 1 euro to ludzie wyjdą na ulicę:P Ile to razy
    mieli wyjść. Serio liczysz na to, że rząd zrezygnuje z dochodów z
    akcyzy? Nawet jeśli, to po prostu zapłacisz ją gdzie indziej.

    > - gro ludzi jeździ samochodem tylko do pracy kilka ... naście kilometrów

    Ale w weekend więcej. Gro ludzi, zwłaszcza tych co jeżdzą kilka km do
    pracy (czyli mieszkają w mieście) nie ma odzielnego samochodu "w trasę".

    Shrek.

  • 18. Data: 2016-04-15 06:09:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.04.2016 22:42, Iguan_007 wrote:

    > Dlaczego? Te 70% to chwilowe pokrycie z OZE w niedziele (mniejszy popyt na energie)
    i pewnie przy sprzyjajacych warunkach pogodowych (wiatr, slonce). Co nie zmienia
    faktu, ze wynik niezly.

    To że rozmawiamy o zwiększewniu zapotrzebowania na energię o samochody
    elektryczne. Więc to, że przy małym obciążeniu systemu są w stanie dojść
    pewnie nawet do 100% OZE po prostu nic nie znaczy. Śrenio jest chyba
    jakieś 30% (i tak dużo) - jak dociążysdz system, to będzie tylko mniej.

    Shrek

  • 19. Data: 2016-04-15 08:16:54
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-14 o 17:03, twistedme pisze:
    > Ciekawe, czy rzeczywiście uda się w tak niedalekiej w sumie przyszłości
    > całkowicie zastąpić silniki spalinowe.

    Już widzę koparki i traktory elektryczne :) Ciekawe jak poradzą sobie z
    TIR-ami o napędzie elektrycznym.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 20. Data: 2016-04-15 08:21:32
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Shrek, chyba nie zrozumiales. Pytalem dlaczego niby ten artykul sie "kupy nie
    trzyma". Przeczytaj na co odpisywalem.

    Pozdrawiam,

    Iguan