  • Data: 2010-08-06 06:01:55
    Temat: Re: Konfiguracja LAN
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 21:47:56 +0200, Milosz K. napisał(a):

    > Po pierwsze: prosze mi wybaczyc, Szanowni Grupowicze, ze byc moze
    > wychodze z pytaniem typu "LAME" (byc moze dla niektorych z was). Po
    > drugie, chcialbym wlaczyc wspoldzielenie zasobow pod windows. Bez
    > zadnych kombinacji z odrebnym serwerem SAMBA wystawionym na satrym 486,
    > etc. Takie zwykle "Otoczenie sieciowe" w Windows (konfigurowalne plikiem
    > netsetup.exe). Problem w tym, ze jeden komputer jest bezposrednio wpiety
    > do netu (przez wlasne IP), a drugi (trzeci, czwarty, piaty, osmy,
    > dziesiaty) jest za NAT`em (w tej samej sieci). W zwiazku z powyzszym jak
> [...]

    Logika NAT (SNAT) jest taka, że działa tylko w jedną stronę - umożliwia
    dostęp z komputera w sieci prywatnej do komputera w sieci publicznej. W
    związku z tym nie uda ci się prosto skonfigurować dostępu z tego jednego
    do pozostałych.

    Rozwiązania widzę dwa. Oba wymagają trochę zabawy z konfiguracją:
    1. Skonfigurowanie routera i komputerów tak żeby komunikacja między tym
    jednym a resztą twojej sieci odbywała się przez routing a nie NAT.
    2. Konfiguracja VPN do komunikacji między tym jednym komputerem a resztą
    sieci.

    Ja raczej polecałbym metodę nr 2.