  • 21. Data: 2011-05-28 18:50:15
    Temat: Re: Komunkacja mikrokontroler<>przeglądarka oraz jaki ETHERNET
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 19:25, Arkady pisze:

    > Atheros jest tylko producentem jadro to MIPS.

    Jak to się ma do twojego tekstu:
    "Za ta kase mozna kupic wypasionego ARM'a Atherosa a wy sie jakim gownem
    podniecacie."

    MD

  • 22. Data: 2011-05-28 19:11:50
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > To nie sa typowe kanaly dystrybucyjne, to sklepy dla laikow.

    I dlatego zostały wybrane jako dystrybutorzy takich firm jak Microchip, Atmel itd.

    > Zle szukales ja znalazlem po kilku minutach szukania.

    Po pierwsze trzeba wiedzieć czego szukać. Podaj chociaż symbol tego procesora.

    > Zapewne producent dostarczy gdy się podpisze z nimi umowę. Na
    >
    > Qualcomm a co to za firma ?

    > Bzdury wypisujesz takich zrodowski ja znam osobiscie kilka za free.

    Jakaś nazwa?

    > Tak to fak ze to nie procesor dla rzezby w gownie.
    >>

    > Procki bez problemu mozna kupic w polsce w malych ilosciach. Przy 100szt cena to
    10$, jak na procek
    > o tych parametrach i peryferiach sadze ze to duzo lepsze rozwiazanie niz to gowno o
    ktorym
    > pisaliscie wczesniej.

    Jakie procki?

    > Atheros jest tylko producentem jadro to MIPS.

    Zdecyduj się ARM czy MIPS?

    > Tak w ogole to do czego ty potrzebujesz tego procesora bo naprawde mozna znalezc
    cos bardzo fajnego
    > z linuxem na pokladzie.

    "z linuxem na pokładzie"? Sugerujesz że ten mikrokontroler ma dość wbudowanego RAMu i
    Flasha aby
    uruchomić Linuxa?

  • 23. Data: 2011-05-28 19:20:25
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 21:11, Elektrolot pisze:

    > I dlatego zostały wybrane jako dystrybutorzy takich firm jak Microchip,
    > Atmel itd.

    Widocznie laicy dłubią w Microchip czy Atmel a profesjonaliści zajmują
    się Atheros.

    > "z linuxem na pokładzie"? Sugerujesz że ten mikrokontroler ma dość
    > wbudowanego RAMu i Flasha aby uruchomić Linuxa?

    Bodajże w Elektronice Praktycznej widziałem notkę o kanapkowym
    minimodule zawierającym procka (Luminary?) i dużą pamięć wystarczającą
    na linuksa. Jak będzie dostępne coś takiego w ludzkiej obudowie (nie
    BGA) z RAM i ROM i za niewielką cenę to chyba bym w to wszedł.

    MD

  • 24. Data: 2011-05-28 20:24:01
    Od: Arkady <p...@o...eu>

> [...]
    > na linuksa. Jak będzie dostępne coś takiego w ludzkiej obudowie (nie
    > BGA) z RAM i ROM i za niewielką cenę to chyba bym w to wszedł.

    Widze ze sie podpierasz fachowym pismem i art sponsorowanymi.

  • 25. Data: 2011-05-28 20:33:16
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 22:24, Arkady pisze:

    > Widze ze sie podpierasz fachowym pismem i art sponsorowanymi.

    Nie wiem po co te wycieczki osobiste. Znalazłem, takiego newsa i
    stwierdziłem, że idą w kierunku który mnie interesuje. Pewnie w dziale
    nowe podzespoły.

    MD

  • 26. Data: 2011-05-28 20:53:28
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-28 22:33, Mario pisze:

    > Nie wiem po co te wycieczki osobiste. Znalazłem, takiego newsa i
    > stwierdziłem, że idą w kierunku który mnie interesuje. Pewnie w dziale
    > nowe podzespoły.

    Stellaris(R) Family?

    Linux by sie chyba zanudzil na smierc na tym kadlubku, chyba ze miala by
    to byc intelygentna toaleta.

  • 27. Data: 2011-05-28 20:58:24
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > To nie sa typowe kanaly dystrybucyjne, to sklepy dla laikow.

    Drogi kolego, chyba coś Ci się po...myliło. Zakład produkujący nowoczesne
    miny to laicy?!!! (a zaopatruje się m.in. właśnie w Farnell'u, TME i Elfie).
    --
    dziadek Ben
    [beztego w adresie]

  • 28. Data: 2011-05-28 21:29:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 22:53, Arkady pisze:

    > Stellaris(R) Family?
    >
    > Linux by sie chyba zanudzil na smierc na tym kadlubku, chyba ze miala by
    > to byc intelygentna toaleta.

    Nie rozumiem. To chyba lepiej gdyby się nudził niż gdyby się nie wyrabiał.

    MD

  • 29. Data: 2011-05-28 21:40:16
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-28 22:58, dziadek Ben pisze:

    > Drogi kolego, chyba coś Ci się po...myliło. Zakład produkujący
    > nowoczesne miny to laicy?!!! (a zaopatruje się m.in. właśnie w
    > Farnell'u, TME i Elfie).

    Obawiam sie ze tak.

    Te 3 firmy sa dobre ale do zamawiania podsespolow do prototypow, ceny
    maja kosmicznie wysokie.

  • 30. Data: 2011-05-28 21:49:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-25 22:56, Adam Dybkowski wrote:
    > A może małego ARMa z Ethernetem? Jeżeli tam ma stać serwer www to przyda
    > się model z nieco większym RAMem (powiedzmy 64KB) i Flashem 256KB. Taki
    > wszystkomający AT91SAM7X256 kosztuje 34zł + VAT:
    > http://andpol.com.pl/?a=sklep.view&p=5006

    Problem z AT91SAM7[S/X]xxx jes taki że te kontrolery mają cenę i stany
    magazynowe generowaną funkcją rand().

    Radzę szukać czegoś bardziej stabilnego, ja mam utopione troche w serie
    SAM7 i dzisiaj wiem że zastanowie się 3x zanim kupie coś od Atmela.

    I SAM7X wymaga dodatkowego scalaka żeby wbudowany ethernet działał. Inna
    sprawa że chyba większość wymaga.