    Date: Wed, 25 May 2011 15:53:57 +0200
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komunkacja mikrokontroler<>przeglądarka oraz jaki ETHERNET

    W dniu 2011-05-25 12:03, raf pisze:
    > Witam,
    > jestem w trakcie projektowania pewnego urządzenia mikroprocesorowego,
    > którego update firmware'u i konfiguracja będą robione przez internet.
    > Chciałbym przy tym uniknąć pisania aplikacji klienta na PC - najlepiej
    > wszystko przez przeglądarkę. Przychodzi mi do głowy rozwiązanie
    > podobne do routerów - wymiana firmware i ustawienia przez
    > przeglądarkę. Bardzo proszę o poradę jakich technik i narzędzi
    > programistycznych można w takim przypadku użyć bo rozumiem że w
    > zwykłym html-u to raczej nie da rady ;).
> [...]

    Moja drobna sugestia jest taka, żebyś przewidział dwa razy więcej flasha
    niż zajmie ci program. Dzięki temu będziesz mógł najpierw ściągnąć cały
    program na swoje urządzenie a dopiero po sprawdzeniu sumy kontrolnej,
    wersji itp. podmienić program. Microchip daje do swojego stosu TCP/IP
    przykład bootloadera z obsługą przez tftp, ale to zupełnie inna liga.
    Co do zmiany ustawień przez www, to w stosie microchipa znajdziesz
    gotowe przykłady. Pamiętaj, że PIC18F67J60 nie ma eepromu na pokładzie,
    więc będziesz chyba musiał dołożyć go na zewnątrz, albo emulować
    wewnętrznym flashem.