  • Data: 2020-02-08 15:46:18
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > https://www.youtube.com/watch?v=j92z37G_KSk
    >
    > Ale moze to fake ...

    Są tego typu aplikacje w sklepie Androida, więc niekoniecznie fakie.
    Tyle że nie będę im pokazywał swojego paszportu, bo nie mam pewności,
    co z niem zrobią.

    Jak w Polsce wprowadzono pierwsze paszporty z chipem, to gdzieś
    w gazecie przeczytałem, że w systemie jest błąd, bo jak się zna
    bodajże nazwisko i datę urodzenia, to zdalnie można odczytać
    resztę. Pytany rzecznik ministerstwa odpowiedział, że błąd ten
    jest im już znany, ale nie planuje się wymiany wydanych wcześniej
    paszportów.

    A to przecież musi tak działać -- bezprzewodowo ściąga się zakodowane
    informacje, a coś z rzeczy możliwych do odczytania z papieru jest
    kluczem do ich odkodowania. Podstawową funkcją jest zabezpieczenie
    przed podróbkami, na przykład zmianą wpisanego nazwiska. To wszystko
    musi się zgadzać z informacjami z chipa. Tak samo ze zdjęciem -- to
    wydrukowane ma odpowiadać jakiemuś skrótowi opisanemu w krzemie.

    Może więc ta biometria jest trochę lipna? Skanowanie palca przy
    kontroli w celu porównania z tym co w paszporcie (lub amerykańskiej
    bazie), to jeszcze tak. Ale czy gdzieś pogranicznicy skanują komuś
    gębę w czasie kontroli paszportowej?

    --
    Jarek