  • Data: 2013-02-01 15:02:05
    Temat: Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
    Od: "Teddy" <ted66_usun_to_@_i_to_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może się mylę, ale nie bardzo wierzę w możliwość wyemitowania sygnału o
    > częstotliwości akustycznej żarówką. 50 Hz się nie udaje (zwykła żarówka
    > nie miga), a co dopiero kilka kHz. Co innego dioda.

    Kiedyś dawno dawno :-) chciałem zmierzyć chyba prędkość
    obrotową jakiegoś silnika (było tak dawno, że już dokłanie
    nie pamiętam, ale chodziło chyba o prędkość obrotową).

    Obracający się element zwiazany z wirnikiem okleiłem
    dookoła cienkim paskiem papieru zamalowując połowę
    na czarno. Teraz tylko fotodioda, jednostopniowy
    wzmacniacz na tranzystorze i oscyloskop nastawiony
    na dużą czułość i ....szczęka mi opadła, bo oscyloskop
    pokazał 100 Hz zanim uruchomiłem silnik.
    To było od światła normalnej żarówki na 220V
    (wtedy jeszcze 220 :-) o mocy 60 W.

    Fakt - wzmocnienie bylo duże i odfitrowana składowa stała,

    Oczywiście dioda do "fototelefonu" będzie dużo lepszym
    rozwiązaniem, ale pewnie "jakoś" ten fototelefon im działał :-)
    W końcu napisali coś o "modelowym układzie", więc
    go chyba zrobili i sprawdzili :-)

    T.B.