  • 11. Data: 2010-11-09 20:23:05
    Temat: Re: Komputery Amiga 500 , 600 . 1200 & Dyski twarde
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09-11-2010 21:15, RadoslawF napisał/a:

    > Większość A600 miała kickstart (ROM z częścią systemu) który nie
    > pozwalał na wystartowanie z HD. Kickstart nie pozwalający na start
    > z HD to 37.299, pozostałe 37.300 i 37.350 pozwalają.
    > Numer kickstartu widać na ekranie powitalnym z latającą dyskietką.

    W niskich wersjach kicka w A600 był też jakiś problem z obsługą dużo
    mniejszych dysków nić 4 GB (nie pamiętam już teraz szczegółów, ale coś
    kilkadziesiąt MB mógł obsłużyć)

    --
    Cz.

  • 12. Data: 2010-11-09 21:10:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-09 21:23, Użytkownik Czarek napisał:

    > W niskich wersjach kicka w A600 był też jakiś problem z obsługą dużo
    > mniejszych dysków nić 4 GB (nie pamiętam już teraz szczegółów, ale coś
    > kilkadziesiąt MB mógł obsłużyć)

    Nie którzy tak twierdzili ale chyba nikt tego udowodnił.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-11-09 21:20:00
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09-11-2010 22:10, RadoslawF napisał/a:

    > Nie którzy tak twierdzili ale chyba nikt tego udowodnił.

    Czasami jeszcze zaglądam na PPA i tam na forum, na ten temat był nie
    jeden długi wątek.

    PS. Ustaw delimiter ;-)

    --
    Cz.

  • 14. Data: 2010-11-09 21:30:42
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 09 Nov 2010 20:41:23 +0100, Gupik napisał(a):

    > a jakie pokemnosci jest ten dysk i czy da się jego podzielić na partycje
    > i zainstalować ten Amigowy system KiskStart chyba ??

    Kickstart jest na płycie głównej, w ROMie. System to AmigaOS, graficzny
    interfejs to Workbench.
    Bez problemu włożysz i podzielisz dysk do 4 GB. Powyżej jest więcej
    zabawy, ale też się da. Także polecam stronę ppa.pl oraz forum (najpierw
    szukać, potem pytać!). Ja w mojej A1200 miałem chwilę dysk 80 giga, i
    oprócz problemów z zasilaniem działał.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 15. Data: 2010-11-09 21:35:52
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

> [...]

    zabawy, ale też się da. Także polecam stronę ppa.pl oraz forum (najpierw
    szukać, potem pytać!). Ja w mojej A1200 miałem chwilę dysk 80 giga, i

    Jakbyś chciał się spotkać z ludźmi którzy mają lub mieli styczność z
    Amigą "klasyczną" - w najbliższym czasie 2 imprezy:
    http://chal.ppa.pl/amiparty10.html (13 listopada)
    http://amiwigilia.ppa.pl/ (11 grudnia).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2010-11-09 21:41:05
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-11-09 19:21, Gupik pisze:
    > czy w tych Amigach można było zamontować dyski twarde i jak się je
    > montowało ??

    No ja miałem taśmę 3,5" lutowaną do złącza bezpośrednio na płycie, gdyż
    uważałem, że przejściówka 2,5" > 3,5" była zbyt droga, kosztowała ZTCP
    około 150-200zł. Taśma ta była wyprowadzona na zewnątrz przez wycięcie
    na styku obu części obudowy. Miałem A1200. Zasilacz to był zwykły AT z
    przylutowanym przewodem od oryginalnego zasilacza.

  • 17. Data: 2010-11-09 21:43:39
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 09 Nov 2010 22:41:05 +0100, BQB napisał(a):

    > No ja miałem taśmę 3,5" lutowaną do złącza bezpośrednio na płycie, gdyż
    > uważałem, że przejściówka 2,5" > 3,5" była zbyt droga, kosztowała ZTCP
    > około 150-200zł.

    Ee, chyba przesadzasz. Zaraz poszukam po starych Magazynach Amiga ile HD
    Kit kosztował, ale były to chyba okolice 500 tysięcy zł bardziej. Przy
    dysku kosztującym 5 milionów to nie aż tak dużo :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 18. Data: 2010-11-09 21:54:13
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 22:43:39 +0100, MadMan napisał(a):

    > Ee, chyba przesadzasz.

    No, przesadzasz. Magazyn Amiga 5/1994 (tak losowo wybrałem) - Elsat HD
    Kit 390 tysięcy zł :)
    W numerze 3/95 (też losowo) kosztuje już tylko 30 zł! :P

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 19. Data: 2010-11-09 22:26:42
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > No, przesadzasz. Magazyn Amiga 5/1994 (tak losowo wybrałem) - Elsat HD
    > Kit 390 tysięcy zł :)
    > W numerze 3/95 (też losowo) kosztuje już tylko 30 zł! :P

    Jesli mówimy o zwyczajnej przejściówce 2,5"=> 3,5" to ostatnio wydałem na
    nią 14 zł w sklepie.

    --
    Azarien

  • 20. Data: 2010-11-09 22:36:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-09 22:20, Użytkownik Czarek napisał:

    > Czasami jeszcze zaglądam na PPA i tam na forum, na ten temat był nie
    > jeden długi wątek.
    >

    > PS. Ustaw delimiter ;-)

    Mam "ręczny" i jak widać omylny jest.
    :-)