  • 1. Data: 2010-11-09 18:21:55
    Temat: Komputery Amiga 500 , 600 . 1200 & Dyski twarde
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    czy w tych Amigach można było zamontować dyski twarde i jak się je
    montowało ??

  • 2. Data: 2010-11-09 18:40:28
    Temat: Re: Komputery Amiga 500 , 600 . 1200 & Dyski twarde
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
    > czy w tych Amigach można było zamontować dyski twarde i jak się je
    > montowało ??

    Tak:

    - Amiga 500 - mialem dysk 52MB SCSI podlaczany do szyny systemowej z lewej
    strony, poprzez kontroler jakiejs niemieckiej firmy (wygladalo to jak
    przedluzenie obudowy)
    - Amiga 600/1200 - wbudowany kontroler IDE/ATA, przy czym do A600 miescil
    sie 2.5" dysk a do A1200 mozna bylo juz upchnac 3.5". Jak ktos przelozyl do
    obudowy Tower, to oczywiscie w ogole nie bylo problemu z miejscem.
    Przygode z A1200 zakonczylem na Towerze Elboxu, procesorze 68040 i dysku
    2.1GB IDE :)

    pzdr.
    /JR

  • 3. Data: 2010-11-09 18:42:50
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09-11-2010 19:21, Gupik napisał/a:
    > czy w tych Amigach można było zamontować dyski twarde i jak się je
    > montowało ??

    Wszystkie A600 i A1200 standardowo mają na pokładzie kontroler IDE i
    wewnątrz obudowy złącze dla dysku i "sanki" do zamontowania dysku 2,5
    cala - potrzebny jest tylko kawałek tasiemki sygnałowej z odpowiednimi
    wtykami.
    Dysk 3,5 cala podłączysz za pomocą odpowiedniej przejściówki +
    dodatkowego złącza zasilania (nie było na wyposażeniu)na zewnątrz
    obudowy (są też tacy co do środka go mieszczą)
    Głównie w A600 są pewnie ograniczenia związane z pojemnością dysku (a
    nawet jego "zauważeniem" przez komputer)

    W A500 tylko za pomocą dodatkowego kontrolera - trudno dostępny, drogi i
    nie do końca zgodny.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej szczegółów zajrzyj na www.ppa.pl

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2010-11-09 19:28:27
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Głównie w A600 są pewnie ograniczenia związane z pojemnością dysku (a
    > nawet jego "zauważeniem" przez komputer)

    Szczęśliwie w moim egzemplarzu ruszył z kopyta odzyskany dysk 2,5" ATA z
    jakiegoś złomowanego laptopa.

    g.

  • 5. Data: 2010-11-09 19:41:23
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a jakie pokemnosci jest ten dysk i czy da się jego podzielić na partycje
    i zainstalować ten Amigowy system KiskStart chyba ??

  • 6. Data: 2010-11-09 19:46:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gupik" napisał w wiadomości grup
    a jakie pokemnosci jest ten dysk i czy da się jego podzielić na partycje
    i zainstalować ten Amigowy system KiskStart chyba ??

    IMO lepiej bawić się w emulację amigii na windowsie.

  • 7. Data: 2010-11-09 19:51:41
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09-11-2010 20:41, Gupik napisał/a:
    > a jakie pokemnosci jest ten dysk i czy da się jego podzielić na partycje
    > i zainstalować ten Amigowy system KiskStart chyba ??

    Kickstart to w skrócie odpowiednik biosu a system to AmigaOS.
    Początkującemu nie jest tak łatwo podzielić na partycję dysku jeśli nie
    ma zainstalowanego systemu - potrzebna jest dyskietka systemowa "Install"
    Możesz też pod Winda uruchomić emulator (WinUAE ) i spod niego
    przygotować dysk oraz zainstalować system.

    Fanie się tu na ten temat pisze ale nie wiem czy jest sens skoro
    wszystko pięknie jest opisane na stronie, której adres podałem wcześniej.

    --
    Cz.

  • 8. Data: 2010-11-09 19:53:04
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09-11-2010 20:46, qwerty napisał/a:
> [...]
    > i zainstalować ten Amigowy system KiskStart chyba ??
    >
    > IMO lepiej bawić się w emulację amigii na windowsie.

    Jeśli ma sprzęt to emulator mu nie dorówna "klimatem" ;-)

    --
    Cz.

  • 9. Data: 2010-11-09 20:09:02
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-11-09 20:53, Czarek pisze:
    > Jeśli ma sprzęt to emulator mu nie dorówna "klimatem" ;-)

    Ojjj to zmęczy się tym klimatem ;) Ja mam działającą Amisię 1200 i CD32
    ale wydajnością nie dorównują emulatorowi na PC. Jeżeli zainstaluje
    OS3.9 a nawet WB 3.1 na Amidze to szybko się zniechęci. Niska
    rozdzielczość, strasznie wolne działanie, kompletny brak sensownej
    przeglądarki www, która obsługuje wszystkie używane dzisiaj technologie.

  • 10. Data: 2010-11-09 20:15:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-09 19:42, Użytkownik Czarek napisał:

    > Głównie w A600 są pewnie ograniczenia związane z pojemnością dysku (a
    > nawet jego "zauważeniem" przez komputer)

    Ograniczenie pojemności do 4GB dotyczy wszystkich Amig i daje się
    obejść programowo.
    Większość A600 miała kickstart (ROM z częścią systemu) który nie
    pozwalał na wystartowanie z HD. Kickstart nie pozwalający na start
    z HD to 37.299, pozostałe 37.300 i 37.350 pozwalają.
    Numer kickstartu widać na ekranie powitalnym z latającą dyskietką.