  • 1. Data: 2010-11-08 14:50:24
    Temat: jak podlaczyc dysk multimedialny do TV z wyjsc. scart?
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam,
    jak podlaczyc dysk/obudowe multimedialna, taka np.
    http://tnij.org/ixze
    do starego TV z wejsciem SCART i antenowym.
    Czyli mam wyjscia: HDMI, Component (YPbPr/YUV), Composite (AV)
    i musze je wpiac w stary dobry SCART
    http://en.wikipedia.org/wiki/SCART
    Przejsciowka HDMI-SCART nie wchodzi w gre, a pozostale?

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2010-11-08 14:57:38
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Przejsciowka HDMI-SCART nie wchodzi w gre, a pozostale?

    CompositeAV-SCART oczywiscie, o ile TV nie jest pozbawiony tego trybu.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2010-11-11 14:32:06
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam
    dzieki :)
    Sorry, ale dopiero teraz moge odpisac.

    > CompositeAV-SCART oczywiscie, o ile TV nie jest pozbawiony tego trybu.
    Przed zadaniem pytania przejrzalem pobieznie informacje o tym i jest
    strasznie duzo klopotow z ta przejsciowka. Albo gubi kolor, albo inne
    problemy. Stad moje pytanie. Ktos podlaczal ostatnio (z sukcesem)
    sprzet w ten sposob?

    pozdr
    Piotr

  • 4. Data: 2010-11-11 18:48:14
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 11.11.2010, Piotr Molski napisał(a):

> [...]
    > strasznie duzo klopotow z ta przejsciowka. Albo gubi kolor, albo inne
    > problemy. Stad moje pytanie. Ktos podlaczal ostatnio (z sukcesem)

    Takie rozwiązanie stosuje się w ostateczności bo, co tu dużo gadać,
    oferuje ono najgorszą jakość obrazu. Z tego co piszesz nie masz wyboru, no
    może poza wyborem między inwestycją w odpowiedni kabelek, albo nowy TV.

    IMO najtaniej wyjdzie inwestycja w coś takiego (zakładam, że kable RCA
    posiadasz).
    http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfa
    ces_101/scart2.jpg
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 5. Data: 2010-11-11 20:30:42
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Przed zadaniem pytania przejrzalem pobieznie informacje o tym i jest
    > strasznie duzo klopotow z ta przejsciowka. Albo gubi kolor, albo inne
    > problemy. Stad moje pytanie.

    Eee... SCART w standardzie posiada komplet sygnalow potrzebnych do
    przeslania sygnalu w postaci RGB, S-Video oraz "kompozytu". Jesli
    producent TV nie wykastrowal zlacza, to nie powinno byc zadnych
    problemow.

    Tyle tylko, ze (z tych trzech wariantow) zespolony sygnal CVBS (czyli
    popularny Composite Video wlasnie) daje zdecydowanie najgorsza jakosc
    obrazu.

    Albo zlutuj sobie sam stosowny kabelek, albo zakup w najblizszym
    elektroniku za pare zlotych stosowna przejsciowke. IMHO najlepiej taka
    bez przelacznikow, dedykowana tylko do tego jednego celu (wejscie CVBS
    - wyjscie SCART). Po prostu - im mniej zlaczek po drodze, tym lepiej
    dla sygnalu. Zwlaszcza, ze te duperelki w ogromnej wiekszosci sa
    produkowane w Chinach i jakoscia raczej nie grzesza.

    > Ktos podlaczal ostatnio (z sukcesem) sprzet w ten sposob?

    Coz... za pomoca przejsciowki podobnej do tej pokazanej przez Michala
    w poscie obok podlaczalem kiedys wyjscie TV z karty ATI Rage do
    zabytkowego TV nie obslugujacego S-Video. Dzialalo nawet znosnie, choc
    szalu nie bylo.

    pozdrawiam,
    Vituniu.