  • 11. Data: 2014-11-10 17:03:56
    Temat: Re: Komputer na miarę
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 10 Nov 2014 15:29:32 +0100, Borneq napisał(a):

    > Płyta Intel ma więcej portów USB, procesor Intel dużo droższy, może i3
    > byłby tańszy? a może też i5 tylko i5-4440?

    A do czego ten komputer ma sluzyc? Temat sugeruje, ze wiesz czego potrzebujesz,
    cytaty
    tez: "myślę że warto by kupić złożony [...] według moich zapotrzebowań".
    Zatem?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2014-11-10 17:07:47
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-10 o 17:03, R.e.m.e.K pisze:
> [...]
    cytaty
    > tez: "myślę że warto by kupić złożony [...] według moich zapotrzebowań".

    Obecnie łączę się z pracą zdalnie i programuję, działa Windows 8, kiedyś
    będzie Windows 10. Zamiast aparatu fotograficznego używam smartfona i
    potrzeba dobrze działającego połączenia masowego przez USB z telefonem.

  • 13. Data: 2014-11-10 18:31:46
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-10 o 09:20, Poldek pisze:

    > Jak sam poskładasz, albo chociaż część sam
    > poskładasz i coś nie będzie fungowało, to każdy będzie się wykręcał, że
    > to nie jego gwarancja.

    To jest chyba największy minus samodzielnego składania. Każda część z
    osobna może działać dobrze ale razem do kupy potrafią być
    "niekompatybilne" i generować blue screeny.

    Mimo tego, od 20 lat zawsze miałem samodzielnie złożone składaki.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2014-11-10 18:34:51
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 10 Nov 2014 18:31:46 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

    > To jest chyba największy minus samodzielnego składania. Każda część z
    > osobna może działać dobrze ale razem do kupy potrafią być
    > "niekompatybilne" i generować blue screeny.

    Jest sprzet fizycznie sprawny oraz drivery nie zabugowane to takie rzeczy jak
    opisujesz
    sie praktycznie nie zdarzaja.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 15. Data: 2014-11-10 18:36:12
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 10 Nov 2014 17:07:47 +0100, Borneq napisał(a):

    > Obecnie łączę się z pracą zdalnie i programuję, działa Windows 8, kiedyś
    > będzie Windows 10. Zamiast aparatu fotograficznego używam smartfona i
    > potrzeba dobrze działającego połączenia masowego przez USB z telefonem.

    Do tego co opisales wystarczy dowolny komputer z szybkim netem i jednym portem USB.
    Nie wiem po co te wszystkie gadki o zasilaczach 600W i kartach z gornej polki.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 16. Data: 2014-11-10 18:44:22
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 10 Nov 2014 18:34:51 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

> [...]

    Jesli sprzet fizycznie sprawny oraz drivery nie zabugowane to takie rzeczy jak
    opisujesz
    sie praktycznie nie zdarzaja.

    Jest = Jesli - korekta

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 17. Data: 2014-11-10 18:44:47
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-10 o 18:36, R.e.m.e.K pisze:
    > Do tego co opisales wystarczy dowolny komputer z szybkim netem i jednym portem USB.
    > Nie wiem po co te wszystkie gadki o zasilaczach 600W i kartach z gornej polki.

    Jedne USB?
    1. klawiatura USB,
    2. wifi router USB,
    3. wtyczka do myszki bezprzewodowej
    4. klucz USB,
    5. napęd zewnętrzny BluRay,
    6. telefon...
    7. może jakieś wolne

    Zasilacz potrzebny gdy zechcę w przyszłości rozbudować o kartę graficzną

  • 18. Data: 2014-11-10 18:51:32
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Borneq" <b...@a...hidden.pl> wrote in message
    > Jedne USB?
    > 1. klawiatura USB,
    > 2. wifi router USB,
    > 3. wtyczka do myszki bezprzewodowej
    > 4. klucz USB,
    > 5. napęd zewnętrzny BluRay,
    > 6. telefon...

    tutaj o wiele lepiej sprawdzi sie jakis dropbox czy pochodna dzialajaca
    po lanie jezeli net jest tylko z gsm

    > 7. może jakieś wolne

    hub usb na biurku jest o wiele wygodniejszy niz wtykanie tego w plyte

    druga sprawa to fakt ze odbiorniki i nadajniki z gsm, myszy i klawiatury
    rzadko dzialaja optymalnie upchane za metalowym pudlem

    > Zasilacz potrzebny gdy zechcę w przyszłości rozbudować o kartę graficzną

    nawet topowe karty graficzne potrzebuja ponizej 300W, na reszte 100W wystarczy
    z zapasem

    --
    http://db.org.pl/

  • 19. Data: 2014-11-10 18:58:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-10 o 18:51, m4rkiz pisze:
    > tutaj o wiele lepiej sprawdzi sie jakis dropbox czy pochodna dzialajaca
    > po lanie jezeli net jest tylko z gsm

    > hub usb na biurku jest o wiele wygodniejszy niz wtykanie tego w plyte

    Mam dwa USB z tyłu komputera i dwa z przodu. Przy czym nie wiem które to
    USB 2 a które USB 3. Gdy klucz podpinałem z przodu był kłopot, musiałem
    z tyłu.
    Mówisz że przydałbym się hub USB?

    > nawet topowe karty graficzne potrzebuja ponizej 300W, na reszte 100W
    > wystarczy
    > z zapasem

    Mam 380. Nawet kupiłem FSP Fortron 700W fsp700-80gln, dobrej firmy, aż
    700 watowy, z wydajnością ponad 90% i do tego tanio.
    Ale na razie leży, bo o ile dysk czy pamięć mogę dołożyć łatwo, to
    wymiana zasilacza to trochę problem, boję się spięcia. Musiałbym
    odłączyć płytę główną, wymienić zasilacz, trochę inny niż stary,
    wiatraczek ma chyba skierowany do dołu.
    Ale może hub USB i wymiana zasilacza rozwiązałaby sprawę w starym
    komputerze.

  • 20. Data: 2014-11-10 19:59:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 23:18, R.e.m.e.K pisze:

    > Zlozenie kompa to zajecie o poziomie komplikacji nie przekraczajacym mozliwosci
    10-12
    > latka. Koniecznie chcesz, zeby ktos Ci zrobil to byle jak i chcial jeszcze za to
    kasy?
    >(...)

    Chyba nie wiesz, co piszesz ;)
    Złożenie komputera to może nie jest duży problem.
    Ale są inne aspekty, np:

    - dobór płyta główna / RAM (który RAM, jaka architektura pamięci, jaka
    prędkość - bo nie zawsze największa to najefektywniejsza, czy obsługa
    dual- czy trple-channel, itp)

    - dobór płyta główna / procesor (czasem "prostsza" płyta główna lepiej
    współpracuje z konkretnym procesorem, dotyczy to zwłaszcza tegorocznych
    serii i5 i i7

    - optymalizacja ustawień BIOS (taktowanie, mnożnik, napięcia, interleave
    czy opóźnienia dla RAM)

    - dobór HDD (nie wszystkie chipsety SATA dobrze współgrają ze wszystkimi
    HDD, czasem konieczna aktualizacja firmware HDD)

    - podział HDD (zwłaszcza z sektorem 4k, zwłaszcza przy kilku OS-ach czy
    kilku partycjach)

    - ustawienia PCI a raczej obsadzenie kart rozszerzeń (dzielenie przerwań
    przez parzyste/nieparzyste gniazda PCI - nieznajomość może prowadzić do
    "dziwnych" przypadłości typu niemożność zainstalowanie sterownika
    dźwięku, problemy ze sterownikiem grafiki, itp)

    - montaż mechaniczny (też bywają pułapki, np. wibracje DVD czy HDD,
    puszczenie kabli zasilających wzdłuż magistrali prądowych MB - poźniej
    "komputer sam się zawiesza" bo kable działają jak antena)

    Zbyt często widzę komputery niezoptymalizowane czy błędnie złożone, aby
    o tym nie uprzedzić. I nie dotyczy to jakiegoś marketowego chłamu "dla
    idiotów", ale czasami nawet zdarza mi się widzieć wsród markowych firm.
    Bywa, że zwykła wymiana pamięci z innym obłożeniem banków, optymalizacja
    ustawień BIOS i zmiana konfiguracji partycji na dysku potrafi zmienić
    benchmarki dość radykalnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam(...)