  • 71. Data: 2011-01-31 08:25:25
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.01.2011 08:53, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
    >
    > A po pół roku będzie biadolił, że SSD mu padł.

    Czytaj łaskawie do końca i w całości.

    Mowa była o próbie symulacji ewentualnego przyśpieszenia dzięki SSD
    poprzez zrobienie ramdysku. Inna sprawa że, jak pisałem, taki ramdysk ma
    się nijak do dysku SSD.

    Ale fakt, że oprócz wolniejszego zapisu, niż na klasyczny HDD, grozi
    także szybkie "zużycie".

  • 72. Data: 2011-01-31 08:39:16
    Od: "zbigniew" <z...@w...pl>

    Użytkownik "abs" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "zbigniew" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bedzie :) Tego akurat jstem pewien.

    Pytałem dlatego czy masz jakies doświadczenia z ta kartą

    > Nie. Cos z nim nie tak? Opinie na ceneo w porzadku...

    Słyszałem raczej pozytywne

  • 73. Data: 2011-01-31 13:46:52
    Od: "abs" <t...@w...pl>

    > Pytałem dlatego czy masz jakies doświadczenia z ta kartą

    Nie mam ale nie widze powodu dla ktorego miala by sobie nie radzic w zwyklym
    glupim 2D. Jest pasywna i to mi pasuje.

    No to fajnie, dzieki.

    Pozdr.

  • 74. Data: 2011-01-31 14:35:48
    Od: "zbigniew" <z...@w...pl>

    > Nie mam ale nie widze powodu dla ktorego miala by sobie nie radzic w
    > zwyklym glupim 2D. Jest pasywna i to mi pasuje.

    > No to fajnie, dzieki.

    Napisz jak już będzie złożony, jakie odczucia

  • 75. Data: 2011-01-31 22:11:01
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 30 Jan 2011 20:26:00 +0100, januszek napisał(a):

    > Ok, odpal menadzera zadan i sprawdz ile pamieci jest wtedy zajete... ;)

    http://ifotos.pl/zobacz/Memory-us_hhxnppp.png/
    Ja tam widzę:
    Physical memory (K) / Available: 3 544 892

    Naprawdę jakichś wypasionych plików w Photoshopie, Illustratorze czy
    InDesignie nie miałem otwartych.

    [ Kobieta: sama się pyta, sama odpowiada i jeszcze się obraża. ]
    [ (demotywatory.pl) ]

  • 76. Data: 2011-02-01 06:55:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Ryk napisa?(a):

> [...]
    > Physical memory (K) / Available: 3 544 892

    > Naprawdę jakichś wypasionych plików w Photoshopie, Illustratorze czy

    To wczytaj jakies wypasione pliki do tych programow bo ciekawy jestem o
    ile sie wtedy zmieni ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 77. Data: 2011-02-01 16:07:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 1 Feb 2011 07:55:37 +0100, januszek napisał(a):

    > To wczytaj jakies wypasione pliki do tych programow bo ciekawy jestem o
    > ile sie wtedy zmieni ;)

    Więcej przewali do tempów na dysku - to na bank.

    W sumie w Photoshopie mogę jeszcze zwiększyć procent dostępnej dla niego
    pamięci - w tej chwili mam, że Shop może zużyć 55% (1817MB) z dostępnego dla
    siebie zakresu 3255MB. Według programu idealny zakres mieści się między
    1790, a 2343MB.

    [ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się ]
    [ wokół niego. (Faldheim) ]

  • 78. Data: 2011-02-20 14:29:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.01.2011 02:18, maX pisze:
    > Dlaczego bez OC? Procesory Intela aż się proszą o podkręcenie. O ile w przypadku
    np. obliczeń fizycznych istnieje mozliwość błędu niewychwyconego w wyniku końcowym, o
    tyle w przypadku programu

    Prosić się mogą. Niektórym jednak zależy nie tyle na stabil-
    nej pracy komputera, ale wręcz na braku *potencjalnych* po-
    wodów, by ta praca była niestabilna. Oczywiście, producent
    nie gwarantuje, że na nominalnym ustawieniu mikroprocesor
    będzie działał idealnie, ale wydaje mi się, że nie jest
    nieuzasadnione twierdzenie, że podkręcony może działać je-
    dynie mniej stabilnie (tzn. z węższym zakresem parametrów
    otoczenia, w których pracuje poprawnie).

    > graficznego błąd procesora w obliczeniach zaowocuje odrazu widocznym artefaktem w
    obrazie końcowym.

    Mylisz się. Mogą być takie błędy w działaniu mikroprocesora
    (lub całego systemu komputerowego), że objawią się uszkodze-
    niem danych na dysku lub zawieszeniem pracy, a nie "tylko"
    artefaktami w generowanym obrazie.

    > Ale umiejętnie podkręcony CPU jest 100% stabilny i daje 100%-owo pewne wyniki.

    Zdefiniuj "100% stabilny", bo obawiam się, że takich gwaran-
    cji nie da się dać nawet dla niepodkręconego procesora.

    > Skoro CPU nie będzie podkręcony, to nie wymaga jakiegoś wypasionego chłodzenia.

    Dlaczego? Wystarczy, żeby chcieć, żeby działał w szerszym
    zakresie temperatur otoczenia, nie miał problemów po wielo-
    dniowych obliczeniach ze 100% obciążenia i działał ciszej
    bez obciążenia.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 79. Data: 2011-02-21 14:02:01
    Od: "abs" <t...@w...pl>

    > Napisz jak już będzie złożony, jakie odczucia

    Ok. Odpalilem go w piatek. Konfig w koncu stanal na takim:

    1 Procesor Intel Core i5-760 /2.8GHz, 8MB, LGA1156/
    2 Scythe Katana 3 ver. A
    3 Pamięć DDR III 2GB 1333MHz CL9 Goodram
    4 SSD 2.5" OCZ Vertex2 E 60GB
    5 HDD Seagate 500GB 16MB cache SATAII 7200.12
    6 Gainward GeForce 9500GT 512MB DDR2 DVI/HDMI
    7 DVD-+R/RW Samsung SH-S223C SATA (black)
    8 Obudowa Tacens Prior Limited (b/z)
    9 MS Windows 7 Home Premium OEM 64Bit PL
    10 Czytnik 3.5" Gembird + USB2.0 & SATA
    11 Karta Wi-Fi TP-Link TL-WN350GD /PCI/
    12 Usługa Spedycyjna (przedpłata)
    13 Płyta Gigabyte P55-USB3 /intel P55, DDR3-2200/
    14 Zasilacz Fortron 460W [FSP460-60GHN]

    W porownaniu do C2D E4600 to jest po prostu rakieta. Nic sie nie tnie, na
    nic nie trzeba jakos specjalnie czekac, nawet jak pliki zrodlowe sa na
    zewnetrznym HDD USB 2.0. Do tego jest cichutki.

    Dzieki wszystkim za rady!
    Pozdrowienia.

  • 80. Data: 2011-02-21 20:57:28
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dynie mniej stabilnie (tzn. z węższym zakresem parametrów
    > otoczenia, w których pracuje poprawnie).

    Przy overclockingu jest taka prawidłowość, że ostatnie 100-200 MHz to jest
    "strefa płynna" jeśli chodzi o stabilność. Czyli jeśli podkręcimy procesor z
    fabryczną częstotliwością 2400 MHz do granicznej wartości np. ~3800 MHz, to
    znaczy że niektóre programy wywalą się na 3.6 GHz, inne na 3.7 GHz, a
    jeszcze inne na 3.8 GHz (a na 3900 MHz komp nie da rady nawet uruchomić
    systemu operacyjnego). Nie ma sytuacji że część programów wywali się już
    przy 2.8 GHz, część na 3.3 GHz, a część dopiero na 3.8 GHz. To oznacza że
    jeśli przetestowaliśmy podkręconego kompa i przeszedł testy na danej
    częstotliwości, to można mu jeszcze na wszelki wypadek obniżyć zegar o 100
    MHz i taki komp będzie stabilny nie mniej niż niepodkręcony (bo z reguły
    najszybciej wywalają się właśnie programy testujące, programy użytkowe
    100-200 MHz "później").
    A nawet jeśli podkręcimy kompa o te 50% i raz na 10 razy komp jednak popełni
    błąd i trzeba będzie powtórzyć obliczenia - to wydaje mi się że i tak będzie
    to znacznie lepsze rozwiązanie niż nie podkręcać kompa i nie musieć
    powtarzać obliczeń, ale robić wszystko połowę wolniej przez używanie
    defaultowej częstotliwości procesora.

    > Mylisz się. Mogą być takie błędy w działaniu mikroprocesora
    > (lub całego systemu komputerowego), że objawią się uszkodze-
    > niem danych na dysku lub zawieszeniem pracy, a nie "tylko"
    > artefaktami w generowanym obrazie.

    Po pierwsze co innego błąd przy obliczeniach matematycznych, fizycznych i
    innych naukowych (czyli dających wynik liczbowy), a co innego błąd w
    programach graficznych (dających wynik wizualny). Wynik pierwszego typu nie
    mozna stwierdzić odrazu czy jest poprawny, natomiast artefakt na zdjęciu czy
    w filmie widać odrazu. Tak samo uszkodzenie dysku lub zawieszenie kompa
    odrazu wskazuje że coś jest nie tak.
    Po drugie, na dobrze podkręconym kompie nie ma prawa coś takiego zajść.
    Jeśli komp w czasie sprawdzania stabilności po podkręceniu przeszedł bez
    błędów wielogodzinne testy specjalnymi programami testowymi (Prime95, OCCT,
    itp) to nie może on potem zawieść podczas zwykłej pracy (a jeśli zawodzi to
    znaczy że w stanie niepodkręconym też by zawiódł).

    > Zdefiniuj "100% stabilny", bo obawiam się, że takich gwaran-
    > cji nie da się dać nawet dla niepodkręconego procesora.

    To np. mój komp :) Ostatni raz BSOD-a widziałem jeszcze jak prezydentem USA
    był Clinton.