  • 1. Data: 2011-01-27 16:53:48
    Temat: Szybkość startu systemu za dużo hardware?
    Od: "dezy" <d...@w...pl>

    Mam 2 kompy z XP SP3:

    Conf1: C2D E7400, 2GB DDR2_800, HDD 500GB, SBAUDIGY, TUNER TV, 9500GT
    Conf2: P4_3GHz_HT, 1GB RAM DDR2_533, HDD 80GB, integra AUDIO, integra Video

    na configu 1 świeżo zainstalowany system startuje ponad minute po której
    pojawia się pulpit a komp jeszcze przez 15 sek trybi niemiłosiernie

    na configu 2 pulpit windows pokazuje się po 24 sekundach gotowy do użycia

    Oba świeżo instalowane bez wirusów, czy winny jest hardware i jego ilość w
    config1 czy coś innego ?

  • 2. Data: 2011-01-27 23:59:36
    Temat: Re: Szybkość startu systemu za dużo hardware?
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "dezy" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Oba świeżo instalowane bez wirusów, czy winny jest hardware i jego ilość w

    Może użyj Bootvis?
    A msconfig.exe w "uruchamianie" nie ma jakiś aktualizacji czy innych
    wynalazków?

    Feromon

    PS. Ponad minutę to nie jest tak źle. Kilkuletni Windows potrafi 3 minuty
    się rozbudzać...

  • 3. Data: 2011-01-28 08:48:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Feromon" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > PS. Ponad minutę to nie jest tak źle. Kilkuletni Windows potrafi 3 minuty się
    > rozbudzać...

    Jak się nie umie obsługiwać...
    Używam Win 7 x64 od 18-10-2009 na p4 630@3,8 GHz, 2 GB ram i zainstalowany na
    seagate barracuda 10 320 GB i uruchamia się 50 sek.

  • 4. Data: 2011-01-28 11:06:01
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > na configu 1 świeżo zainstalowany system startuje ponad minute po której
    > pojawia się pulpit a komp jeszcze przez 15 sek trybi niemiłosiernie

    prawdopodobnie masz tryb PIO zamiast UDMA na kontrolerze od dysku. Winna
    może być płyta główna albo coś z sata. Spróbuj przepiąć dysk do innego
    gniazda sata.

  • 5. Data: 2011-01-31 19:47:03
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > Używam Win 7 x64 od 18-10-2009 na p4 630@3,8 GHz, 2 GB ram i zainstalowany na
    > seagate barracuda 10 320 GB i uruchamia się 50 sek.

    No nie mówię, że mój, tylko przeciętnego użyszkodnika.
    Muszę swojemu zmierzyć :))
    Ale do jakiego momentu? Wpisania hasła czy pojawienia pulpitu?
    Czy może do uzyskania odpowiedzi na kliknięcie "Start"?

    Feromon

  • 6. Data: 2011-01-31 20:07:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Feromon" napisał w wiadomości grup
    > No nie mówię, że mój, tylko przeciętnego użyszkodnika.
    > Muszę swojemu zmierzyć :))
    > Ale do jakiego momentu? Wpisania hasła czy pojawienia pulpitu?
    > Czy może do uzyskania odpowiedzi na kliknięcie "Start"?

    Od zaczęcia ładowania systemu (po postach biosu) do uruchomienia wszystkich
    "ikonek" w trayu i pojawienia się pełnego kursora (a nie kursor z kółkiem).

  • 7. Data: 2011-02-22 17:55:31
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.01.2011 17:53, dezy pisze:
> [...]
    > Oba świeżo instalowane bez wirusów, czy winny jest hardware i jego ilość w

    Podaj wyniki pomiaru wydajności już działającego systemu.

    Szybkość ładowania systemu nie ma specjalnego znaczenia i
    może być bardzo łatwo zafałszowana przez programy obsługi
    urządzeń lub oprogramowanie użytkowe.

    Wystarczy, żeby szybszy komputer nie miał aktywnego trybu
    DMA dysków twardych i jego uruchamianie od razu będzie
    kilka razy wolniejsze.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2011-02-22 18:17:22
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-27 17:53, dezy pisze:
    > Oba świeżo instalowane bez wirusów, czy winny jest hardware i jego ilość w
    > config1 czy coś innego ?

    przekopiuj wiekszy plik z jednej partycji na druga i zobacz czy czasami
    wtedy zuzycie procka nei siega 100% (powinno byc ponizej 10%)

    --
    the_foe