  • 51. Data: 2011-01-29 01:18:08
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "abs" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ihrov3$rge$1@news.onet.pl...
    > Bardzo proszę o rzucenie okiem czy nie polełniłem jakiegoś głupstwa
    > konfigurując komputer do Photoshopa i Lightrooma. Bez OC i grania.

    Dlaczego bez OC? Procesory Intela aż się proszą o podkręcenie. O ile w
    przypadku np. obliczeń fizycznych istnieje mozliwość błędu niewychwyconego w
    wyniku końcowym, o tyle w przypadku programu graficznego błąd procesora w
    obliczeniach zaowocuje odrazu widocznym artefaktem w obrazie końcowym.
    Ale umiejętnie podkręcony CPU jest 100% stabilny i daje 100%-owo pewne
    wyniki.

    > SilentiumPC Spartan HE923 89

    Skoro CPU nie będzie podkręcony, to nie wymaga jakiegoś wypasionego
    chłodzenia.

  • 52. Data: 2011-01-29 01:19:39
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Te karty grzeją się tak trochę za bardzo, między 60 a 70 C
    > przy pracy biurowej, sprawę załatwi wiatraczek za kilka
    > zł dmuchający na radiator.

    Raczej obniżyć zegar rdzenia (komp nie będzie do gier).

  • 53. Data: 2011-01-29 01:20:49
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjea do 3 tys
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Jakies C2D 4200 czy jakos tak, 4 GB ram, XP, ramdisk 1GB.

    W celu obniżenia kosztów może warto kilka klocków zostawić ze starego kompa?
    Np. DVD, zasilacz lub obudowę.

  • 54. Data: 2011-01-29 02:01:53
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011, januszek wrote:

    > Przy obrobce zdjec nie wykorzystasz wiecej niz 4GB ramu.

    Zależy *jakich* zdjęć.
    Jeden jedyny raz, kiedy komputer mi "poległ" na RAMie i po > kwadransie
    ciągłego swapowania wcisnąłem reset, to było zapuszczenie jakiejś
    poręcznej panoramki do poskładania :> (fakt, coś 1,5 GB a nie 4 wtedy
    miałem co czyni sporą różnicę, ale z kolei to był taki sobie teścik
    a nie "porządna panorama").

    > GB zwykłych Kingstonów zamiast hyperX

    A tu jesteśmy zgodni

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2011-01-29 06:22:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    abs napisa?(a):

    [...]

    > Jakies C2D 4200 czy jakos tak, 4 GB ram, XP, ramdisk 1GB.

    I to sa waskie gardla przy pracy w LR? Stawialbym na dysk... ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 56. Data: 2011-01-29 06:25:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    maX napisa?(a):

    > Alternatywnie, jeśli to da zauważalny wzrost wydajności, mozna nawet wsadzić
    > 16 GB RAM.

    Alternatywnie to moze byc komputerowy efekt placebo bo CS3 OIW jest 32
    bitowy wiec chocby nie wiem jak sie wytezal to nie jest w stanie
    wykorzystac wiekszej ilosci ramu ;)

    j.

  • 57. Data: 2011-01-29 14:43:54
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Alternatywnie, za te w/w 250 zł można też dorzucić kolejne dwa Samsungi F3
    > 500GB i połączyć wszystkie 4 dyski w RAID0 (choć tu dochodzą kwestie
    > zwiększonego ciepła, hałasu i poboru mocy).
    > Ale tu już trzebaby sprawdzić empirycznie co da najwyższy wzrost
    > wydajności - 16 GB RAM, 4 HDD w RAID0 czy dysk SSD.

    W przypadku RAID0 na softwarowym kontrolerze RAID wbudowanym w płytę główną
    dochodzi jeszcze jeden minus - zwiększone CPU Usage (na średniej klasy
    procesorze może zabrać ponad 10%). Więc w praktyce zostaje tylko wybór
    między SSD, a 16 GB RAM (ramdysk).

  • 58. Data: 2011-01-29 15:44:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

> [...]
    > poręcznej panoramki do poskładania :> (fakt, coś 1,5 GB a nie 4 wtedy
    > miałem co czyni sporą różnicę, ale z kolei to był taki sobie teścik

    Owszem - ale to nie był IMO problem za małej ilości pamięci tylko braku
    dostępnego dla programu miejsca w scratch disk ;)

    j.

  • 59. Data: 2011-01-29 22:15:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jan 2011, januszek wrote:

    > Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    > Owszem - ale to nie był IMO problem za małej ilości pamięci

    Był, był.

    > tylko braku
    > dostępnego dla programu miejsca w scratch disk ;)

    Kilka dobrych GB wolne :D, a do tego w takim przypadku powinno się
    wykrzaczyć, a nie mielić bez końca, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2011-01-30 02:50:45
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > abs napisa?(a):

    > Potrzebujesz jakiegos 3.5" (Corsair takie robi) albo Kingstona z
    > zestawem desktop bundle ;)

    Chłopie, wymieniony zestaw to program Acronisa do przepisania partycji z
    normalnego dysku na SSD. Po co gość ma za to płacić? Poza tym Kingston ma
    różne SSD od bardzo dobrych do skrajnego badziewia. Bez podanai modelu, a
    raczej kontrolera twoja rada jest niewiele warta. Samo Corsair też nic nie
    znaczy.