  • Date: Sun, 06 Sep 2009 16:59:18 +0100
    From: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Komputer do mniej wymagających gier (cena maks. 1500PLN)

    tomekr wrote:
> [...]
    > musisz kupić model z 96 shaderami (niektóre mają mniej). Droższych nie
    > warto kupować bo już pod koniec września będą nowe karty z DX11 (od
    > ATI), czyli jeżeli kupisz coś za 600zł to i tak za kilka tygodni będzie
    > przestarzałe.
    >
    > Z dysków zdecydowanie polecam WD, model 640GB jest udany, a Seagate
    > ostatnio się psują. W firmie do komputerów zawsze polecam WD Black. Dla
    > pamięci wystarczy 800MHz, różnicę w cenie z 1066 lepiej wydać na lepszy
    > procesor. 4GB RAM to optymalna wielkość. Do tego system koniecznie 64

    Docelowo będzie tam Windows 7, teraz nie chcę mieć żadnych problemów
    z tym komputerem (poza VNC nie będę miał fizycznego dostępu do lutego).
    Czy Windows 64bitowy będzie kompatybilny ze wszystkim (Office 2k3,
    gry komputerowe).

    > Wentylatory boxowe AMD są bardzo udane, ciche i wydajne. Płyty Gigabyte
    > starają się zapewnić niskie obroty wentylatora (z doświadczenia wynika
    > mi, że MSI i Asus kręcą nieco wyższymi obrotami przy podobnej pracy, a
    > Asrock potrafi zawyć). Zdecydowanie polecałbym natomiast płyty
    > pełnowymiarowe ATX, dodatkowe złącza PCI-Ex mogą się kiedyś przydać.
    > Poza tym w przypadku płyt do AMD masz często praktycznie za nic
    > dodatkowo funkcjonalność Crossfire.

    Ten komputer, poza kartą graficzną, nie będzie miał potrzeby instalacji
    niczego innego...

    > Jeżeli chodzi o procesor to faktycznie kupno tańszego dwurdzeniowego
    > teraz i upgrade do 4 lub 6 rdzeniowego w przyszłości ma sens.

    Tak też zrobię, dziękuję za pomoc.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,