  • 121. Data: 2009-06-16 07:45:13
    Temat: Re: Komputer Firmowy
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-16 08:39, in article s...@e...rdc.pl,
    "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> wrote:

    > Piękne. Klasyczne makowe "jeżeli czegoś nie da się zrobić na maku, to
    > znaczy, że tego nie potrzeba".

    Dostrzegam po kolejnej Twojej wypowiedzi, że brakuje Ci elementarnego
    zrozumienia treści. Warto byś przeczytał nie tylko ostatnią moją wypowiedź
    ale również poprzedzające, innych adwersarzy. Powinno to nieco rozświetlić
    Twoje spojrzenie na zagadnienie o którym jest dyskusja. Wtedy, pewnie po
    konstruktywnych przemyśleniach nabrałbyś przekonania, że w tej "odnodze"
    wątku dyskusja toczy się o Maku Mini, o jego możliwości rozbudowy. Nie
    generalnie o Makach. Mogę liczyć na odrobinę zaangażowania zamiast prostego
    klepania w klawisze?

    Ja po prostu jestem otwarty na argumenty i rzeczową dyskusję. I chcę
    dyskutować nie ewangelizować. Ja znam wady swojego sprzętu, znam też jego
    zalety, a przy okazji nie mam klapek na oczach tylko nieco bardziej niż
    przeciętnie otwarty umysł. Tyle wlewania sobie...

    To piszę ja, użytkownik Windows od wersji 3.x aż po XP. Wieloletni krytyk
    Apple, obecnie użytkownik sprzętu tejże firmy. Świadomy wad i zalet.
    Pragmatyk.

    Pozdrawiam,
    JK
    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 122. Data: 2009-06-16 07:52:27
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Kauch"
    >Dostrzegam po kolejnej Twojej wypowiedzi, że brakuje Ci elementarnego
    >zrozumienia treści.

    Znaczy, napisałeś coś innego niż "to mi niepotrzebne" na argument "tego
    się nie da zrobić"? Nie krępuj się, zacytuj.

    --
    \------------------------/ Beavis of Borg: You said Ass-imilate. heh
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 123. Data: 2009-06-16 08:10:10
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-16 09:39, in article s...@e...rdc.pl,
    "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> wrote:

    > Że zacytuję:
    > "hmm, no to zaczynajmy. Odpalam na swoim MB Pro pochodzącym raptem z
    > końca 2006 roku klienta SAP'a. Jaki zakres obsługi firmy ten soft posiada
    > to już zajrzyj laskawie na stronę producenta."
    > Oczywiście. To są rozwiązania "dla dużej firmy, dla mniejszej i zupełnie
    > malutkiej".

    A zwracałem uwagę byś uważnie czytał, w tej samej wiadomości, w trzecim
    akapicie:
    "Coś mniejszego dla księgowego, logistyka czy magazyniera? Hansa, Faqt
    jakieś naście aplikacji działających przez Web access. Wystarczy? Chesz sam
    "pokonstruować" - Filemaker, Bento, 4D...

    Umknęło uwadze? Nie śmiem twierdzić, że przez złośliwość... ot pewnie zwykłe
    przeoczenie. :-)

    > "You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted
    > and used against you."

    Skoro nie nabyłeś należytej umiejętności posługiwania się cytatem, cóż
    zatem...

    Pozdrawiam,
    J.

    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 124. Data: 2009-06-16 08:21:24
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >jakieś naście aplikacji działających przez Web access. Wystarczy? Chesz sam
    >"pokonstruować" - Filemaker, Bento, 4D...

    Nie żartuj. Co to ma wspólnego z polską księgowością?

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Błoto stwarza czasem pozory głębi.
    \ K...@e...eu.org /

  • 125. Data: 2009-06-16 08:28:33
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 15 Jun 2009 22:49:55 +0200, Jacek Kauch <j...@o...eu>
    wrote:

> [...]
    >naście aplikacji działających przez Web access. Wystarczy? Chesz sam
    >"pokonstruować" - Filemaker, Bento, 4D...

    Ja Cię proszę... Pomijając kobyły typu SAP, Concorde, itp. systemy dla
    dużych firm co masz na Maka dostosowane do polskich warunków? Hanse,
    podobnoż makutrę, Faqt i jakieś popierdułki do faktur. Jednym słowem
    proste aplikacje (ogólne systemy również baz danych pominę). A teraz
    obejrzyj się w około i zobacz jaki jest wybór polskich systemów
    finansowo/księgowo/magazynowych + multum popierdułek. O możliwości
    niemal dowolnego wyboru programu tego typu na Maka mogłem się
    przekonać z postów na forum www.myapple.pl. I ja nie neguję jakości
    tych programów, tyle że w Polsce, w porównaniu do rynku Win/Linux
    realnie leżycie w obszarze pomiędzy firma jednoosobowa a duża
    korporacja / aplikacje dostosowane do polskich realiów
    finansowoksięgowych.

    I pytanie dodatkowe - a jak wygląda sprawa programów pod Linuxa, nie
    da ich się łatwo dostosować/przenieść pod MacOSa?

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 126. Data: 2009-06-16 08:47:11
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-16 09:52, in article s...@e...rdc.pl,
    "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> wrote:

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Kauch"
    >
    > Znaczy, napisałeś coś innego niż "to mi niepotrzebne" na argument "tego
    > się nie da zrobić"? Nie krępuj się, zacytuj.

    Jesteś już nieco złośliwy i niewiem do końca czy to taka Twoja natura czy
    efekt wychowania wyniesionego z domu. Ale do rzeczy.
    Na argument, że Maka Mini nie da się rozbudować, podałem kilka rozwiązań
    które przeczą temu twierdzeniu. Na argument, że TV się również nie da
    pooglądać a nawet nagrać, podałem "magiczne" linki. Z sugestią, że wymiana
    karty graficznej jest niemożliwa się zgadzam jednakże w kontekście wątku i
    zastosowań biznesowych... mam akurat na tym polu spore doświadczenie co
    pozwala mi na takie a nie inne formuowanie wypowiedzi.

    Komputer na biurku prezesa nie będzie dokonywał obliczeń w czasie
    rzeczywistym modelu cząsteczkowego przy okazji niejako rzucając na ekran
    dynamiczną wizualizację przestrzeną tegoż ani obliczał wpływu czynników
    zewnętrznych na rozpraszanie energii w konstrukcji kratownicy pd w?lywen
    uderzenia. Nie będzie też miał potrzeby osiągnięcia 300 klatek na sekundę w
    ledwo co wypuszczonej grze i również tej która się ukaże za dwa lata. Ale da
    prezesowi sprawne narzędzie do zarządzania firmą a koniec końców o to
    chodzi.

    ... bo prezes ma inne cele niż bicie rekordów w FPS.

    Nie wystarczy mu mini, i ma potrzebę czasem przegonić trochę obcych to może
    wybrać np. iMaca z jedna z kart graficznych:
    NVIDIA GeForce GT 120 z 256 MB GDDR3
    NVIDIA GeForce GT 130 z 512 MB GDDR3
    ATI Radeon HD 4850 z 512 MB GDDR3

    Słabiutkie?

    Jak chce zaszpanować futurystyczną obudową i cenioną marką nie licząc się z
    kasą a licząc na wrażenie to postawi np. MacPro z dwoma ośmiordzeniowacami,
    16 GB ramu, z czteram kartami graficznymi każda po 1 GB ramu i bajecznych
    osiągach do których podepnie osiem moniotorów 30" albo kilka 50" LCD po
    HDMI. Do tego zgrabna klawiatura bezprzewodowa i jedna mysz, np. MS Explorer
    Mouse Blue Track. No i może jakieś głośniki JBL albo innego Bang & Olufsen z
    serii pro...

    ... a miniak będzie skrzętnie wykonywał zadania siedząc w ukryciu i nie
    narzucając się swoją niepozornością. Jako np. serwer www, ftp, czy inne
    media center Ale również jako podstawowy komputer do zadań biznesowych.

    pozdrawiam,
    J.
    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 127. Data: 2009-06-16 08:57:52
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Kauch"
    >Jesteś już nieco złośliwy i niewiem do końca czy to taka Twoja natura czy
    >efekt wychowania wyniesionego z domu.

    Przynajmniej nie zjeżdżam w adpersonamy.

    >Ale do rzeczy.
    >Na argument, że Maka Mini nie da się rozbudować, podałem kilka rozwiązań
    >które przeczą temu twierdzeniu.

    ...tworząc przy okazji obleśny kabelsalad jak za starych dobrych
    spectrumowych czasów. Dziękuję, posiedzę.

> [...]
    >prezesowi sprawne narzędzie do zarządzania firmą a koniec końców o to

    Oczywiście. I dlatego zamiast maka można kupić coś innego, co będzie
    efektywniejsze kosztowo.

> [...]

    >kasą a licząc na wrażenie to postawi np. MacPro z dwoma ośmiordzeniowacami,

    Znaczy, "futurystyczna obudowa" to ten kosz na papiery z ikejki?

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ plain TeX doesn't allow \it or \sl in sub-
    .\....@e...eu.org.\.\. scripts. Proceed, and I'll try to forget

  • 128. Data: 2009-06-16 09:52:43
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-16 10:28, in article l...@4...com,
    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote:

    > A teraz
    > obejrzyj się w około i zobacz jaki jest wybór polskich systemów
    > finansowo/księgowo/magazynowych + multum popierdułek.

    Nie twierdzę, że na Maka jest porownywalna ilość, twierdzę, że jeżeli ktoś
    potrzebuje to znajdzie rozwiązanie dla siebie. Z drugiej strony ilość nie
    przechodzi w jakość. tzn. kiedyś tak twierdzono dość uparcie ale jakoś nie
    wyszło... :-)

    > I pytanie dodatkowe - a jak wygląda sprawa programów pod Linuxa, nie
    > da ich się łatwo dostosować/przenieść pod MacOSa?

    Tego nie wiem, nie zajmuję sie portowaniem aplikacji pod OSX, ale może coś z
    wykorzystaniem OpenDarwin/DarwinPorts miałoby sens.

    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 129. Data: 2009-06-16 10:19:08
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-16 10:57, in article s...@e...rdc.pl,
    "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> wrote:

    > Przynajmniej nie zjeżdżam w adpersonamy.

    Czy zwrócenie Ci uwagi, że zachowojesz się conajmniej nieelegancko uważasz
    za pstryczek w nos czy urazę na honorze?

    > ...tworząc przy okazji obleśny kabelsalad jak za starych dobrych
    > spectrumowych czasów. Dziękuję, posiedzę.

    Absolutnie. Wymiana dysku jest bardzo prosta ale możesz oczywiście postawić
    na komputerze dysk zewnętrzny w obudowie łudząco przypominającej Maka Mini.
    2 TB wystarczy? Podobnie z blue-ray czy przechwytywaniem obrazu. Więc Twoje
    twierdzenie jest zgoła bezzasadne.

    > Oczywiście. I dlatego zamiast maka można kupić coś innego, co będzie
    > efektywniejsze kosztowo.

    Jak wycenisz zatem prezencję, wizerunek? Jakieś wskaźniki? Do czego odnieść.
    Bo jeżeli brać pod uwagę koszty początkowe zakupu sprzętu to może się
    pozornie okazać, że masz rację. Ale ktoś kto potrafi wybiec wyobraźnią nieco
    dalej policzy rzeczywiste koszty użytkowania i doda do tego wartość
    przywróconego wolnego czasu i spokoju. Nieocenione. Wtedy relacje mogą się
    odwrocić.

    > Słabiutkie.

    No fakt, nie wyciskają 300 fps. Żenada.

    > Znaczy, "futurystyczna obudowa" to ten kosz na papiery z ikejki?

    Gdybyś jeszcze, czyniąc złośliwości, robił to z gracją i miał choć
    szczątkowe merytoryczne wsparcie... a tak śmiech politowania.

    Z moje strony EOT. Lubię dyskutować a nie odpowiadać na puste wiadomości.

    Pozdrawiam,
    JK

    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 130. Data: 2009-06-16 11:12:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Kauch"
    >Czy zwrócenie Ci uwagi, że zachowojesz się conajmniej nieelegancko uważasz
    >za pstryczek w nos czy urazę na honorze?

    Oczywiście, wyjazdy w "wychowanie wyniesione z domu" to nie adpersony.
    Skądże.
    (BTW, weź wreszcie ustaw sobie słownik w tym swoim komputerze, jaki by
    on nie był)

> [...]
    >2 TB wystarczy? Podobnie z blue-ray czy przechwytywaniem obrazu. Więc Twoje

    I podobnie będzie z interfejsem TV, sensowną kartą dźwiękową itepe
    itede. Jasne.

    >Jak wycenisz zatem prezencję, wizerunek?

    Przy narzędziu? Nisko.

> [...]
    >dalej policzy rzeczywiste koszty użytkowania i doda do tego wartość
    >przywróconego wolnego czasu i spokoju. Nieocenione. Wtedy relacje mogą się

    No, zwłaszcza jak zsumujesz to "nieocenione".
    (że o różnicy w dostępności rozwiązań na pecety z logiem apple i bez
    tegoż nie będę wspominać).

    >No fakt, nie wyciskają 300 fps. Żenada.

    To po co było je przytaczać?

    >Gdybyś jeszcze, czyniąc złośliwości, robił to z gracją i miał choć
    >szczątkowe merytoryczne wsparcie...

    Znaczy, musi mi się podobać, czy co? Dla mnie MacPro jest po prostu
    okropny z wyglądu. I co, zabronisz mi?

    >Z moje strony EOT. Lubię dyskutować

    Nie stwierdzono. Na razie delikatnie pobredzasz.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Always remember that you are unique. Just
    .\....@e...eu.org.\.\. like everyone else.