  • 111. Data: 2009-06-15 20:18:11
    Temat: Re: Komputer Firmowy
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-10 12:52, in article h0nptb$9pr$...@n...news.atman.pl, "RadoslawF"
    <r...@g...pl> wrote:

    > Ale Apple znane jest z zamiłowania do produkcji
    > komputerów zamkniętych i kiepsko rozszerzalnych. Wzorcowy
    > przykład to MakMini. :-)

    Jeżeli potrzebujesz więcej niż 4GB ram, dysk 2,5" większy niż 500 GB i
    szybszy niż 7200 obr./min, sieć bezprzewodową szybszą niż N, karte sieciową
    szybszą niż 1 GB to rzeczywiście, powinieneś poskładać sobie sam z
    komponentow...

    Chociaż do FW możesz sobie tych dyskow podpiąć ile tam chcesz, + pod USB
    jeszcze kilka.

    Uwielbiam odpowiadać na posty znawców tematu... setna zabawa, nie ma co.

    J.

    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 112. Data: 2009-06-15 20:49:55
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-10 12:47, in article h0npkf$9kq$...@n...news.atman.pl, "RadoslawF"
    <r...@g...pl> wrote:

    > To ja poproszę garść przykładów oprogramowania przydatnego
    > do prowadzenia firmy na ten system. Ze szczególnym uwzględnieniem
    > programów dla prawnika, księgowej i obsługi magazynu.

    hmm, no to zaczynajmy. Odpalam na swoim MB Pro pochodzącym raptem z końca
    2006 roku klienta SAP'a. Jaki zakres obsługi firmy ten soft posiada to już
    zajrzyj laskawie na stronę producenta.
    I to chula jednocześnie z odpalonym Lotus Notes, Excelem, Wordem, czasem
    Photoshopem czy InDesignem na c2d 2.33 z 3 GB ram. Dyszczek zaledwie 320 GB
    z 7200 obr./min. Podpięte do zewnętrznego 20" monitora. A to wszystko
    popędzam, uwaga, myszą Microsoftu.

    Coś mniejszego dla księgowego, logistyka czy magazyniera? Hansa, Faqt jakieś
    naście aplikacji działających przez Web access. Wystarczy? Chesz sam
    "pokonstruować" - Filemaker, Bento, 4D...

    ogólnie:

    Dla prawnika... polecam uwadze następujące linki:
    http://maclawyer.pl/apple-mac/mac-dla-prawnika
    http://maclawyer.pl/wideo/maclawyertv

    Może programy dla hotelarzy, placowek medycznych?

    e-deklaracje chodzą bez zająknięcia na Maku. Potrzebujesz może postawić
    natywnie Oracle na OSX server? Z tym to już można cuda wianki wyprawiać.

    Pozdrawiam,
    JK
    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 113. Data: 2009-06-15 20:51:26
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-15 22:49, in article C65C8093.19DEE%j...@o...eu, "Jacek
    Kauch" <j...@o...eu> wrote:

    > ogólnie:

    ... http://www.apple.com/downloads/macosx/business_finan
    ce/

    JK

    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 114. Data: 2009-06-15 22:50:05
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-06-15 22:18, Użytkownik Jacek Kauch napisał:

> [...]
    > szybszy niż 7200 obr./min, sieć bezprzewodową szybszą niż N, karte sieciową
    > szybszą niż 1 GB to rzeczywiście, powinieneś poskładać sobie sam z

    A jak okaże sie że potrzebuję szybszej karty GFX to sobie mogę
    komputer wymienić co jak wiadomo tanie nie jest.

    > Chociaż do FW możesz sobie tych dyskow podpiąć ile tam chcesz, + pod USB
    > jeszcze kilka.

    Coś się tych dysków czepił, podłącz do mini tanią kartę TV
    w celu pooglądania telewizji a czasami nagrania jakiegoś programu.
    :-)

    > Uwielbiam odpowiadać na posty znawców tematu... setna zabawa, nie ma co.

    Ja też szanowny znawco tematu.

    Pozdrawiam

  • 115. Data: 2009-06-16 05:32:06
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-16 00:50, in article h169nh$ggi$...@n...news.atman.pl, "RadoslawF"
    <r...@g...pl> wrote:

    > A jak okaże sie że potrzebuję szybszej karty GFX to sobie mogę
    > komputer wymienić co jak wiadomo tanie nie jest.

    Śmiem twierdzić, że może oprócz śledzenia kursow akcji i trendów na rynkach
    gdzie np. Matrox g400 MMS może mieć zastosowanie, w większości przypadków od
    nawet dzieięcioleci karta operująca na "buforze ramki" w zupełności
    wystarczy a tu nawet wbudowany w miniaka 950 czy teraz nVidia 9400 daje
    sobie radę aż naddto. Wręcz się nudzi. Faktem jest, że system sam z siebie
    narzuca pewne rozwiązania i taka Vista z Aero doi użytkownika aż przykro za
    to OSX z CoreImage pięknie wykorzystuje to co w miniaku siedzi.

    > Coś się tych dysków czepił, podłącz do mini tanią kartę TV
    > w celu pooglądania telewizji a czasami nagrania jakiegoś programu.
    > :-)

    Bądź nieco otwarty na mozliwości:
    http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Co
    nsumer+Products/Mac+Solu
    tions/Mac/
    http://www.miglia.com/

    > Ja też szanowny znawco tematu.

    Jak widać mi wystarczy otwarty umysł i żyłka poszukiwawcza a Ty klepiesz
    uparcie te swoje farmazony podkładając się jak dzieciuch. :-)

    J.

    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 116. Data: 2009-06-16 06:39:06
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Kauch"
> [...]
    >nawet dzieięcioleci karta operująca na "buforze ramki" w zupełności
    >wystarczy a tu nawet wbudowany w miniaka 950 czy teraz nVidia 9400 daje

    Piękne. Klasyczne makowe "jeżeli czegoś nie da się zrobić na maku, to
    znaczy, że tego nie potrzeba".

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ A new film by Borg... Borg Academy 4: Col-
    \ K...@e...eu.org / lective on Patrol

  • 117. Data: 2009-06-16 06:40:47
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >2006 roku klienta SAP'a. Jaki zakres obsługi firmy ten soft posiada to już

    O tak, dla małej firmy - SAP. Świetny pomysł. (BTW, odłóż ten apostrof).

    >I to chula jednocześnie z odpalonym Lotus Notes, Excelem, Wordem, czasem

    Szkoda, że słownik najwyraźniej nie "chula".

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ I WON'T NOT USE NO DOUBLE NEGATIVES(Bart
    \ K...@e...eu.org / Simpson on chalkboard in episode BABF02)

  • 118. Data: 2009-06-16 06:41:37
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Kauch"
    >... http://www.apple.com/downloads/macosx/business_finan
    ce/

    ROTFLMAO.

    --
    \------------------------/ Inwigilacja kosztuje. Permanentna inwigila-
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 119. Data: 2009-06-16 07:28:36
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-06-16 08:40, in article s...@e...rdc.pl,
    "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> wrote:

    > O tak, dla małej firmy - SAP. Świetny pomysł. (BTW, odłóż ten apostrof).

    Pytający nie zdefiniował charakteru firmy. Podałem zatem rozwiązanie dla
    dużej firmy, dla mniejszej i zupełnie malutkiej.
    Ty natomiast zastosowałeś metodę cytowania rodem z brukowców. Chyba nie
    zależy Ci na takim poziomie dyskusji? (retorycznie)

    pzdr,
    JK

    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 120. Data: 2009-06-16 07:39:54
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Kauch"
    >Pytający nie zdefiniował charakteru firmy. Podałem zatem rozwiązanie dla
    >dużej firmy, dla mniejszej i zupełnie malutkiej.

    Że zacytuję:
    "hmm, no to zaczynajmy. Odpalam na swoim MB Pro pochodzącym raptem z
    końca 2006 roku klienta SAP'a. Jaki zakres obsługi firmy ten soft posiada
    to już zajrzyj laskawie na stronę producenta."
    Oczywiście. To są rozwiązania "dla dużej firmy, dla mniejszej i zupełnie
    malutkiej".

    >Ty natomiast zastosowałeś metodę cytowania rodem z brukowców. Chyba nie
    >zależy Ci na takim poziomie dyskusji? (retorycznie)

    "You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted
    and used against you."

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Microsoft Office 2000: To Ci się uśmiecha
    \ K...@e...eu.org /