  • 1. Data: 2009-04-29 00:38:02
    Temat: Kompakty Nikona
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Czy kompakty Nikona są cokolwiek warte?
    Nie jestem w stanie wszędzie targać siedmiokilowej torby sprzętu i
    stanąłem przed wyborem kompaktu, a nie wydam grubej kasy na coś pokroju
    G10 czy Sigmy DP1. Pamiętam, że kompakty Canona zawsze dawały ładny
    obrazek i raczej skłaniam się ku nim - tu już właściwie wszystko jedno
    jaki model, byle miał chociaż 1/2000s, tryby manualne, stabilizację,
    slot SD i jakiś obiektyw, który nie łamie praw fizyki - ale jednak
    rozważam też Nikona. Czy może warto zwrócić się w kierunku innych
    producentów?
    Celowo w wymaganiach nie wymieniłem szerokiego kąta, bo to nie ten
    zakres cenowy (okolice 500zł, im mniej - tym lepiej). Jednak miło, żeby
    na szerokim końcu miał ekwiwalent chociaż 35mm.
    Nie interesują mnie hybrydy, tylko możliwie małe aparaty, jak seria A,
    czy Ixusy.

    --
    PaRaGaS www.marekpraski.pl
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS

  • 2. Data: 2009-04-29 01:19:01
    Temat: Re: Kompakty Nikona
    Od: Valwit <l...@v...net>

    PaRaGaS wrote:
    > Czy kompakty Nikona są cokolwiek warte?

    do czegos ambitniejszego niz u cicoci na imieninach? szkoda zachodu.
    canon wychodzi taniej jesli porownasz jakosc zdjec/cena. jesli wezmiesz
    pod uwage CHDK to w ogole nie ma o czym mowic

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 3. Data: 2009-04-29 06:37:42
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Valwit pisze:

    > do czegos ambitniejszego niz u cicoci na imieninach? szkoda zachodu.
    > canon wychodzi taniej jesli porownasz jakosc zdjec/cena. jesli wezmiesz
    > pod uwage CHDK to w ogole nie ma o czym mowic

    Myślałem o nich głównie w kontekście tego, że ZTCP nawet niektóre niższe
    modele miały stopkę na lampę, a ja mam systemową SB-800 w torbie. No i
    zawsze mógłbym dokupić najprostszą SB-400 i już komfort pracy lepszy.

  • 4. Data: 2009-04-29 08:04:53
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Myślałem o nich głównie w kontekście tego, że ZTCP nawet niektóre niższe
    > modele miały stopkę na lampę, a ja mam systemową SB-800 w torbie.

    Kiedyś zakładałem 420EX na G3, ale G3 to była cegła patrząc z pktu widzenia
    dzisiejszych konstrukcji, tak więc SB-800 to zabójstwo dla nadgarstków a w
    Canonie możesz kupić nową sprytną 270EX lub jej starszą wersję.
    Znam kilka osób, które śmiało można nazwać talibami Nikona i jako małpki mają
    G9/10 Canona więc...

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 5. Data: 2009-04-29 08:21:32
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    gietrzy pisze:

> [...]
    > Canonie możesz kupić nową sprytną 270EX lub jej starszą wersję.
    > Znam kilka osób, które śmiało można nazwać talibami Nikona i jako małpki mają

    Ja bym sobie bardzo chętnie kupił G10, ale za tę kasę mogę mieć G1 z
    wymienną optyką, albo DP1. I nawet chciałbym G1, ale po prostu nie jest
    to dla mnie tyle warte. Za G1 z kitem dałbym MOŻE 1200, za G10 i DP1 nie
    więcej, niż 800, szczególnie, że G10 ma matrycę wielkości małego
    paznokcia a DP1 ma stałoogniskowy obiektyw, do tego za wąski na
    standard. Widełki cenowe ~500zł.
    Może Canon A590IS? Jak ustawić w nim jotpegi na najmniejszy kontrast i
    inne takie, to sporo powinno się dać wyciągnać przy najprostszej obróbce
    w ACR. Boli mnie tylko brak stopki.

  • 6. Data: 2009-04-29 08:32:15
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...onet.pl>

    PaRaGaS pisze:
    > Czy kompakty Nikona są cokolwiek warte?

    a może taki Coolpix P5100? Ma stopkę do lampy, VR, ustawienia manualne
    i wiele innych.

    --
    Anna N.

  • 7. Data: 2009-04-29 08:47:53
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Anna Niedowiarek pisze:

    > a może taki Coolpix P5100? Ma stopkę do lampy, VR, ustawienia manualne
    > i wiele innych.

    Wygląda fajnie, tylko ta cena. I dostępność.
    Ale dziękuję serdecznie za sugestię.

  • 8. Data: 2009-04-29 09:10:32
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    gietrzy pisze:

> [...]
    > Canonie możesz kupić nową sprytną 270EX lub jej starszą wersję.
    > Znam kilka osób, które śmiało można nazwać talibami Nikona i jako małpki mają

    Ty chyba przerobiłeś wszystkie możliwe Canony z serii G, czy jest coś co
    przemawia przeciwko G7, poza brakiem RAW (którego nie wymagam od
    kompaktu, choć byłby miłym akcentem).

  • 9. Data: 2009-04-29 09:30:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    PaRaGaS wrote:

    > Ja bym sobie bardzo chętnie kupił G10, ale za tę kasę mogę mieć G1 z
    > wymienną optyką,

    G1 jest większy.

    > albo DP1. I nawet chciałbym G1, ale po prostu nie jest
    > to dla mnie tyle warte. Za G1 z kitem dałbym MOŻE 1200, za G10 i DP1 nie
    > więcej, niż 800,

    Powodzenia z takim podejściem do finansów. Chyba sobie nic nie kupisz.

    > szczególnie, że G10 ma matrycę wielkości małego
    > paznokcia

    A czego się spodziewasz po kompakcie?

    > a DP1 ma stałoogniskowy obiektyw,

    Dlatego jest mała.

    > do tego za wąski na
    > standard.

    Za wąski na standard? 28mm?

  • 10. Data: 2009-04-29 10:10:50
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > G1 jest większy.

    Ale dalej kompaktowy.

    > Powodzenia z takim podejściem do finansów. Chyba sobie nic nie kupisz.

    Moje pieniądze, moja sprawa. Za taką kasę mógłbym sobie dokupić 85/1.8.

    > A czego się spodziewasz po kompakcie?

    Ceny adekwatnej do jakości.

    > Za wąski na standard? 28mm?

    O pardą, pomerdało mi się.