  • Data: 2010-01-14 09:52:33
    Temat: Re: Kompakt z video 60fps?
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.64.1001140958100.2628@quad...

    > Hm... czy mi dobrze wychodzi, że zgadzasz się, iż to nie "większa
    > objętość plików" jest problemem, lecz ów koszt (szybkiej matrycy)? :)
    > (Casio: ~3 kzł za hybrydę z niewielką matrycą)
    > Oczywiście uwaga o "mniejszości" SD (w poście obok) to inna sprawa
    > i nie sposób się nie zgodzić (ale producentom pozostaje wybór
    > "jak się nie ma co się lubi...").

    Chodzi o całokształt. Nie ma sensu wchodzić w szybkie karty o dużej pojemności,
    bo to co wyjdzie z matrycy i procesora, to bedzie skompresowany szum. Zapłacimy
    więcej za szybkość i pojemność, a zysku na jakości nie będzie prawie wcale.
    Znacznie większym problemem niż szybkość matryc jest ich czułość. Musi być
    większa niż obecnie, aby nie ograniczać kręcenia filmów tylko do bardzo dobrze
    oświetlonych miejsc (większa fp/s = krótszy maksymalny czas naświetlania).
    Oczywiście można dać większą i bardziej czułą matrycę (np. 3/4), do tego
    odpowiednio większą i jasną optykę, większą bateryjkę (moc obliczeniowa też
    trochę prądu potrzebuje), szybką i pojemną kartę CF. Tylko to co otrzymamy nie
    będzie ani gabarytami, ani ceną przypominało kompakta.

    Pozdrawiam
    Wojtek