  • 11. Data: 2010-05-25 11:55:04
    Temat: Re: Kompakt (lub m4/3?) do kieszeni dla uzytkownika DSLR
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 25 Maj, 13:44, Profesor Nic <p...@g...com> wrote:

    > Dzieki za rady!
    >
    > W UK (gdzie bede kupowal) GF1, EPL1 (nie lepiej EP1?) nie sa duzo
    > drozsze od wspomnianego przeze mnie NX10 (juz z odpowiednim
    > obiektywem).
    >
    > GF1 i Pen tez mnie ciekawia, zwlaszcza ten pierwszy, ale po dolozeniu
    > wizjera obydwa dorownaja albo i przekrocza rozmiarem NX10 (on jest
    > tylko troche grubszy:http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-ne
    ws-rumors/80947-nx10-no-s...).
    > DP2 chyba tak samo...
    >
    > Jakies alternatywy wobec tych wymienionych?
    >
    > P.

    E-PL1 (vs. E-P1) ma słabszy filtr AA więc daje nieco większą
    rozdzielczość, ma tez możliwość zdalnego sterowania zewnętrzną lampą
    błyskową oraz ma złącze do zewnętrznego EVF o bardzo dobrej jakości.

  • 12. Data: 2010-05-25 11:58:43
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 25 Maj, 13:51, Profesor Nic <p...@g...com> wrote:

    > Dzieki za ta liste - Ricoh GRIII nie wyglada zle, zapomnialem o nim!

    Po co płacić 2000/2400zł z GRII/GRII jak z obiektywem 28mm mozna kupić
    Sigmę DP1 za 999zł.

  • 13. Data: 2010-05-25 12:07:47
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <9...@m...go
    oglegroups.com>,
    Anonymouse nabazgrał:

    > Po co płacić 2000/2400zł z GRII/GRII jak z obiektywem 28mm mozna kupić
    > Sigmę DP1 za 999zł.

    OMG, zjechali z ceną o ile tysięcy? :D

  • 14. Data: 2010-05-25 12:39:56
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...homeip.net>

    Anonymouse wrote:

    > Po co płacić 2000/2400zł z GRII/GRII jak z obiektywem 28mm mozna kupić
    > Sigmę DP1 za 999zł.

    OP chciał jasny obiektyw, a w DP1 jest f/4. Poza tym to dość wolny aparat.
    Czy ta cena to wraz celownikiem optycznym?

    --
    Mis'

  • 15. Data: 2010-05-25 12:40:36
    Od: mt <t...@i...pl>

    Anonymouse pisze:

> [...]
    > 2500zł.
    > Jak praktyka Panasonica i Olympusa wykazuje naleśniki są chorobliwie
    > drogie. Np. E-PL1 z 17mm 3000zł a z 14-42mm już 2000zł, nie sądzę aby
    > różnica 1000zł pomiędzy 17mm a 14-42mm była uzasadniona czymkolwiek
    > innym poza chęcią zarobienia. Na razie można zarobić bo nie ma
    > konkurencji, nawet NX'a nie ma w zestawie z naleśnikiem, więc Panas i
    > Olek robią żniwa. Na dziś jest jak jest. Jak pojawi się konkurencja to
    > ceny pewnie polecą w dół. Jeśli Sony z naleśnikiem będzie poniżej
    > 2500zł to Panas i Olek będą tym bardziej poniżej 2500zł

    No zapowiadana cena NEX-3 z naleśnikiem to 500 euro, więc realnie
    powinien być poniżej 2000 zł. Co ciekawe (aczkolwiek logiczne) u Sony
    zestaw z naleśnikiem wyceniają o 50 euro taniej niż z podstawowym zumem.
    A jak przez to spadną ceny w m4/3 to tylko się cieszyć.

    --
    marcin

  • 16. Data: 2010-05-25 12:43:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 25 May 2010 13:39:56 +0100, Michał M. Lechański napisał(a):

    > OP chciał jasny obiektyw, a w DP1 jest f/4. Poza tym to dość wolny
    > aparat.

    Co to znaczy "wolny"? Zapis rawa faktycznie trwa parę sekund, ale IMHO
    coś za coś.
    Mnie to nawet zaczyna odpowiadać (na zasadzie: nie możesz pokonać to się
    przyłącz ;-)

    > Czy ta cena to wraz celownikiem optycznym?

    Nie. Celownik ca. 300 zł kosztuje. Zdzierstwo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 17. Data: 2010-05-25 12:52:10
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <p...@r...org>,
    Olgierd nabazgrał:

    > Co to znaczy "wolny"? Zapis rawa faktycznie trwa parę sekund, ale IMHO
    > coś za coś.

    Półtorasekundowy shutter lag.

  • 18. Data: 2010-05-25 12:58:39
    Od: mt <t...@i...pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie. Celownik ca. 300 zł kosztuje. Zdzierstwo.

    Do takiego Panasonica LX3 wizjer na sanki kosztuje ponad 800 zł, to jest
    dopiero zdzierstwo.

    --
    marcin

  • 19. Data: 2010-05-25 12:59:51
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...homeip.net>

    Olgierd wrote:

    > Co to znaczy "wolny"? Zapis rawa faktycznie trwa parę sekund, ale IMHO
    > coś za coś.

    Zapis też, ale przede wszystkim miałem na myśli opóźnienie migawki i
    szybkość autofocusa.

    > Nie.

    Tak myślałem...

    --
    Mis'

  • 20. Data: 2010-05-25 13:00:26
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 25 Maj, 14:52, l...@l...localdomain wrote:
    > W poście <p...@r...org>,
    >  Olgierd nabazgrał:

    > Półtorasekundowy shutter lag.

    A w GR jest sekundowy ... na jedno wychodzi.