    From: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komórka i aplikacja kompasu na niej
    Date: Sun, 4 Mar 2012 14:03:39 +0100

    Użytkownik "J.F." napisał:
    > Nie, liczysz kurs na podstawie obu zmian.

    tak wiem tylko zauważ że to nie koniecznie jest prawda, żeby ze zmian kursu
    określić kierunek to musisz zachować dwa warunki (prostoliniowość ruchu,
    oraz niezmienność położenia telefoniku w trakcie ruchu), spełnienie tych
    warunków jest przypadkiem szczególnym, do tego zawsze obarczonym mniejszym
    czy większym błędem, po dodaniu do tego błędu odczytu zmian położenia
    wynikowy kierunek geograficzny jest wyłącznie orientacyjny.

    > podajesz chwilowy.
    > dlatego zastrzeglem ze pokazuje kierunek poruszania.
    > Polozenie wlasne nieistotne.

    nieprawda, skąd niby telefonik ma wiedzieć gdzie jest kierunek ruchu?
    dlatego położenie jest tu kluczowym warunkiem.

    > Bo jak zmiany male to i dokladnosc zadna. Tym niemniej usrednianie,
    > usrednianie ... i calkiem dokladnie wychodzi o ile idziesz/jedziesz
    > w miare prosto. tak czy inaczej - mapy do tego nie potrzeba.

    sam widzisz, jeśli ruch jest mały to dokładność żadna, żeby osiągnąć jakąś
    dokładność na większym odcinku musisz zachować warunki prostoliniowości i
    niezmienności, co jest praktycznie niewykonalne, a jeśli już to z małą
    dokładnością, więc precyzja wskazania też praktycznie żadna,
    natomiast mając mapę i ścieżkę ruchu to bez problemu można określić kierunek
    na podstawie ścieżki w stosunku do obiektów na mapie, tak właśnie określają
    kierunek geograficzny tanie GPSy bez kompasu.