  • Data: 2012-03-05 11:40:42
    Temat: Re: Komórka i aplikacja kompasu na niej
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "michoo" napisał:
    > Nieprawda. Prostoliniowość ruchu wystarczy. Odbiornik GPS nie
    > określa swojej orientacji względem satelitów a tylko pozycję.

    Prawda, dokładnie dlatego że GPS nie określa swojej orientacji względem
    satelitów a jedynie pozycję!
    GPS może jedynie określić stronę świata w jakim postępuje prostoliniowy
    ruch, czyli kierunek ścieżki, niestety ta ścieżka bez mapy jest tylko
    wirtualna, nie jest narysowana na piasku, GPS nie wie czy po ścieżce
    poruszał się przodem, tyłem, czy bokiem, oraz czy w czasie ruchu się nie
    obracał, dlaczego tak trudno to zrozumieć?

    > Przeliczasz każde położenie na wektor (l,h) w układzie biegunowym.
    > Odejmujesz wektory. Wystarczy Ci do tego przemieszczenie rzędu
    > 10 metrów.

    wektor to jest coś co ma kierunek, skąd GPS zna kierunek wektora?
    gdzie GPS narysuje strzałkę północy skoro nie wie którą strona się porusza?
    dodatkowo te wektory są wyłącznie wirtualne, istnieją wyłącznie w pamięci
    GPSu i bez możliwości ich zorientowania (na przykład z mapą terenu)
    pozostają wirtualne, czyli nie mają wiele wspólnego z rzeczywistym
    kierunkiem.
    nie przez przypadek prawdziwe GPSy (nie zabawki dla dzieci) są wyposażone w
    kompas elektroniczny.