  • Data: 2012-03-05 11:53:11
    Temat: Re: Komórka i aplikacja kompasu na niej
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.F" napisał:
    > Tylko przez chwile.

    przez chwilę to nie masz żadnej dokładności!

    > A nie - orientacja telefonu jest ci nie potrzebna.

    więc gdzie telefon narysuje strzałkę północy skoro nie wie czy porusza się
    przodem, tyłem czy bokiem?

    > No wlasnie odwrotnie - kierunek ruchu okresla po zmianie
    > pozycji. Orientacji odbiornika nie jest w stanie okreslic.

    skoro nie potrafi określić orientacji to kierunek ruchu jest wyłącznie
    wirtualny, istnieje w pamięci telefonu, jak telefon pokaże ci północ?

    > I znow odwrotnie - im dluzszy odcinek prostoliniowy poruszania,
    > tym dokladniej mozna kurs okreslic.

    mówiłem że musisz spełnić jednocześnie dwa kluczowe warunki, prostoliniowość
    na większym odcinku i niezmienność orientacji, oba warunki są praktycznie
    niespełnialne, no chyba że telefon porusza się w wagonie kolejnym po prostym
    jak linijka torze i jest zamocowany sztywno w imadle!
    w praktyce (weź GPS w łapę i przejdź kawałek) tych warunków nigdy nie
    spełnisz!

    > No i najtansze odbiorniki GPS zadnej mapy nie maja, a kurs
    > podaja. Mozna i bez mapy.

    no właśnie nie podają, a jeśli podają to nieprawdziwe., le do szpanowania
    przed siusiumajtką wystarczy.