  • 11. Data: 2013-11-11 22:54:51
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 11.11.2013 22:16, Marek Dyjor wrote:

    > super... zbudujmy wielki nadajnik kosztowny w utrzymaniu dla kilku
    > amatorów słuchania radyjka na długich falach...

    Tu się zgodzę. Nowe radioodbiorniki sklepowe często już nawet nie mają
    takiego zakresu.

    > nie ma sensu... radio nie jest czymś koniecznym do życia. :)

    Ale tu już nie. Powiedz nagle wszystkim ludziom, że radio nie jest im
    potrzebne do życia i od jutra go nie będzie - zapewniam natychmiastowe
    masowe strajki w zakładach pracy.

    Jakub Rakus

  • 12. Data: 2013-11-11 23:08:43
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ze kiedys padnie maszt w Raszynie i Solcowi przyda sie rezerwa ?

    A rezerwy nie będzie i zarąbią nam częstotliwość...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 13. Data: 2013-11-11 23:34:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 11 Nov 2013 21:49:52 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >No dobra, jednego mamy. Dalej było pytanie o porównanie mocy konieczych
    >do nadawania i odbierania transmisji. Ten radioprijomnik zataszczony
    >w odludne miejsce chyba nie ma apetytu na megawat mocy?

    Tu gdzie jestem, jak ktos chce sluchac radia, to slucha radia
    satelitarnego. Kosztuje 6 dolcow miesiecznie od odbiornika, czyli tyle
    co kawa w Starbucks z ciastkiem. 200 z hakiem programow, wiekszosc bez
    reklam. Antena wielkosci pudelka papierosow, nei wymaga "celowania".
    moze lezec byle gdzie. W betonowym budynku - przy oknie. Wiekszosc
    samochodow ma wbudowane radio satelitarne i antene. Produkt uboczny -
    dostawa przez Internet.

    Koszt dla nadawcy: wypuszczenie satelity. Ale widac sie oplaca skoro
    istnieje, ludzie placa a firma (SiriusXM) ma sie dobrze.

    A.L.

  • 14. Data: 2013-11-12 00:08:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Nov 2013 22:54:51 +0100, Jakub Rakus napisał(a):

    > Tu się zgodzę. Nowe radioodbiorniki sklepowe często już nawet nie mają
    > takiego zakresu.

    Bo one z Chin, krajowe predzej nie mialyby srednich :-)

    > Ale tu już nie. Powiedz nagle wszystkim ludziom, że radio nie jest im
    > potrzebne do życia i od jutra go nie będzie - zapewniam natychmiastowe
    > masowe strajki w zakładach pracy.

    A jak powiesz ze jesli nie zaplaca abonamentu to radio wylaczymy -
    myslisz ze pobiegna i zaplaca ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2013-11-12 00:20:45
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Smutno patrzeć.
    Mnie zastanawia coś innego. Jak to jest możliwe, że nie odbudowano
    masztu od razu, z pieniędzy odszkodowawczych/ubezpieczenia?
    Jak to rozumieć, zepsuli i kary nie ponieśli?

    Irek.N.

  • 16. Data: 2013-11-12 00:37:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek N. popatrzył smutno i napisał:

    > Smutno patrzeć.
    > Mnie zastanawia coś innego. Jak to jest możliwe, że nie odbudowano
    > masztu od razu, z pieniędzy odszkodowawczych/ubezpieczenia?

    Nie dało się wydać decyzji na budowę. Aktualnie obowiązujące normy
    natężenia pola elektromagnetycznego były przekroczone.

    > Jak to rozumieć, zepsuli i kary nie ponieśli?

    Tego to ja nie wiem.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2013-11-12 00:52:47
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze lezec byle gdzie. W betonowym budynku - przy oknie. Wiekszosc
    > samochodow ma wbudowane radio satelitarne i antene. Produkt uboczny -

    No jasna sprawa, że to przyszłość. Ale jak jest z wizowaniem do satelity w
    czasie jazdy? szeroka wiązka, czy niskie satelity?
    Poza tym, to raczej sprawa na powierzchnię chyba?

    > Koszt dla nadawcy: wypuszczenie satelity. Ale widac sie oplaca skoro
    > istnieje, ludzie placa a firma (SiriusXM) ma sie dobrze.

    Ale dotrzeć do cennika nienajłatwiej (da się)... chcą w triala wciągnąć i
    żeby się rejestrować... O nie, nie dam się wciągnąć :P :))
    Skoro ludzie płacą - pewnie tak...
    Chciałem dowiedzieć sie kapkę więcej, ale nie było moim zamiarem zobaczyć
    panią Stefani Germanottę, zamiast czegoś konkretnego (na YT) o radiu. Może i
    się usmiechała... Ale ja wolałem zobaczyć np. jak to radio działa, jakiego
    sprzętu używa, nie jestem skory wchodzić w takie układy, jeśli nie wiem, jak
    co działa.
    Acha... dostawa przez internet? Od razu z satelity, czy coś pośredniczy w
    działaniu? Strona niezbyt mi chciała zeznać co do konkretów technicznych.
    Bo może mi się bardziej opłaci te kilkaset stacji grać, ciągnąć ze swojego
    Wi-Fi? (144/150 Mbps, takie mam łącze i z rzadka zdarza się je wysycić)
    Ruter ma chyba 300, tylko laptop 54, ale chcę mu kartę wifi wymienic. Np...
    Kupuję takie radio:
    http://allegro.pl/nowe-przenosne-radio-wifi-stacje-z
    -calego-swiata-g-i3624598991.html
    Bo takie, to by chyba była przesada:?
    http://allegro.pl/denon-ceol-n-8-internet-radio-wifi
    -i3688671157.html
    To wygląda niedrogo:
    http://allegro.pl/brytyjskie-radio-internetowe-wi-fi
    -agk-10372-nowe-i3683020164.html
    Taki gadget:
    http://allegro.pl/radio-internetowe-archos-35-home-c
    onnect-wi-fi-i3664323991.html
    Taki wypasik:
    http://allegro.pl/radio-internetowe-fm-dab-dual-ir-1
    0-wi-fi-lan-i3636090174.html
    I nie płacę za odbiór, co się dostroi, mam za friko.
    Nawet emisję TV kubańskiej...
    http://wwitv.com/tv_channels/7100.htm
    Kontrolka ze strony www.cubasi.cu nie ładuje mi się, wiec musiałem naokoło.
    No, taki układ mam... a drążę tak głupio, bo mnie serio interesuje, jak to
    działa, bo nie chciabym brać tego w ciemno.
    Bez złych myśli, zamiarów...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 18. Data: 2013-11-12 01:24:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jarosław Sokołowski"

    > Tego to ja nie wiem.

    Dwa lata w zawieszeniu.

    RObert

  • 19. Data: 2013-11-12 01:26:49
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie dało się wydać decyzji na budowę. Aktualnie obowiązujące normy
    > natężenia pola elektromagnetycznego były przekroczone.

    To nawet nie dało się zrobić "no już dobra, odbudujemy i pojedzie z modą
    dziesięciokrotnie mniejszą, aby stało tam, gdzie stało"? Przecież nadajniki
    można było "przerobić", aby nadawały z mocą nie powodującą przekroczenia
    norm...? A później ewentualnie czy po cichu, czy po kroczku kroczek, dążyć
    do ostatecznego osiągnięcia mocy dotychczasowej? Bo to przecież nie tylko
    nadajnik do słuchania radyjka, ale i wzorzec częstotliwości, dość dobry...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 20. Data: 2013-11-12 01:38:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Dwa lata w zawieszeniu.

    Szczęście, że drugiego takiego masztu jak ten, już nigdzie nie było.

    Jarek

    --
    Gapią się w sufit, wodzą po gzymsie wzrokiem niemiłym.
    Na niskich czołach maluje im się straszny wysiłek,