  • Data: 2017-02-07 00:10:54
    Temat: Re: Kolorowa drukarka laserowa
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po głębokim namyśle Marek napisał w Monday 06 of February 2017 23:30:

    > Prób kalibracji? Przecież dla kolorymetru

    Jakbym miał kolorymetr, to bym tyle nie wysmarkał. :/

    > To jak tą kalibrację przeprowadzałeś, że Ci rzeka tuszu na to
    > poszła?

    Tak, jak 30 lat temu w ciemni, kiedy się bawiłem w kolorową
    fotografię.

    > Elektronika tak, ale patrząc na ceny sprzętu do kalibracji, to od
    > lat ceny się nie zmieniają, a może nawet rosną.

    Był taki czas, latami kiedy mówiło się, że "komputer, na który
    mnie stać kosztuje $1000, a komputer moich marzeń - $2000". I to się
    tak utrzymywało latami. A potem poleciało na pysk.

    > Ponadto jest jeszcze jeden kłopot. Mianowicie trwałość tego sprzętu.
    > Np. wzornik kolorów po 2 latach powinno się utylizować bo traci
    > właściwości - utlenia się, czy cholera wie co jeszcze.

    Albo barwniki się rozkładają pod wpływem światła, zwłaszcza
    słonecznego.

    > Sprzęt do
    > kalibracji korzysta zawsze z takiego odniesienia przed rozpoczęciem
    > pracy bo np. dioda zmienia parametry świecenia, fotoelement również
    > zmienia swoje "widzenie".

    Pytanie, jak często się z tego korzysta i w jakich warunkach.

    > Kalibracja w pełni profesjonalna niczego innego nie potrafi zrobić
    > jak skalibrować pod w/w kątem (tzn. tuszu + papieru). :-D

    Akurat miałem na myśli lekki tuning ze względu na wahania
    parametrów produktu - przy np. całkowitym zaniedbaniu możliwości, że
    ktoś może wstawić tusze od czapy.

    > Co konkretnie masz na myśli? Jak niby sam software ma cokolwiek
    > wykrywać?

    Jak to jak? Zmierzyć parametry tuszy podstawowych i porównać ze
    wzorcem. Jeżeli się zgadzają, to dobrze. A jeżeli się dostatecznie nie
    zgadzają, to na drzewo. Kupisz podróbkę "z tej samej beczki" tylko
    inaczej zapakowaną? OK, może się nie zorientuje. Napełnisz flamastrem
    - to zapłaczesz.

    Technicznie jest to chyba do zrobienia, pytanie na ile miałoby
    to sens.

    > Zgoda. Ale z drugiej strony w zastraszającym tempie maleje
    > wrażliwość ludzi na jakość i niechęć do wiedzy.

    Próg wymagany do zostania ekspertem też się obniża. Ale czy
    rzeczywiście maleje wrażliwość na jakość?

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.