  • Date: Tue, 26 Apr 2011 12:31:45 +0200
    From: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kolor czerwonych kwiatów żółty na zdjęciu

    On 2011-04-23 17:55, Maciek wrote:

    > Moim zdaniem to jest solidny przepał kanału czerwonego. Aparaty nie mają
    > dokładnie tego samego użytecznego zakresu naświetlania w każdym kanale
    > barwnym. Tak samo oświetlony zielony i niebieski element jeszcze się
    > mieści. Podobny efekt możesz zaobserwować na niebie. W skrajnym

    Mnie się wydaje, że gdyby był przepał tylko czerwonego, byłaby po prostu
    czerwona plama. Tu przepał wszedł na kanał zielony, stąd żółty kolor.
    Przepaliło te miejsca, które od tyłu były oświetlone przez słońce.

    > Jak sobie z tym poradzić? Ręcznie skorygować ekspozycję w dół, w
    > kierunku niedoświetlenia. Niestety, w ten sposób utracisz szczegóły
    > zacienionej zieleni ale za to czerwony znajdzie się w użytecznym
    > zakresie.

    Nie jest tak źle. Ustawić w aparacie kontrast na minimum i z cieni w
    S90/S95 można wyciągnąć naprawdę dużo. Tryb RAW niestety mało co w tych
    aparatach pod tym względem daje. (Wiem, bo mam S90.)

    Pozdrawiam,

    Piotr