    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5fc56b49$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <rq6d8q$hro$1@dont-email.me>
    <5fd4fd4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd775dd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd7aa7a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd85b2e$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd873a9$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd87b59$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8b989$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8dcef$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd91a99$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Date: Wed, 16 Dec 2020 11:11:51 +0100

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 15.12.2020 o 16:57, J.F. pisze:

    >VAWT też możesz umieścić na maszcie. Nawet lepiej bo tam wieje
    >"zawsze".

    Owszem, tylko jak pisales - na wysokosciach to lepiej HA.
    Ale nie zawsze jest tak prosto, bo i obracac trzeba, i miejsce
    potrzebne.

    >A skąd? Tylko ja mam "prąd" :)

    Hm, to takie sobie buldoczenie ... ale owszem, jakby mi u sasiada cos
    stale halasowalo ... co to za rekreacja :-)
    Tylko akurat im wyzej, tym dalej i mniej halasuje ... chyba :-)

    A tak w ogole ... kup sobie druga dzialke, z pradem

    A te zachowaj - prad podciagna, sprzedasz z zyskiem :-)

    >Jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym coś spierdolił na "gorzej" w
    >kopiowaniu :]

    A skad wiesz, skoro nie testujesz, bo juz przetestowane ? :-P

    >Przecież już jest :>
    >http://www.daswindrad.de/videos/glaeserner_2.avi

    Widzialem.

    Ale ... to stanowisko pomiarowe, czy stwierdzil, ze dwie lopaty sie za
    bardzo zaslaniaja ?

    >Mało ale one się kręcą wolniej i bardziej podatne na uszkodzenie
    >(opór przy dużych wiatrach).

    Nie widzialem, ale moze i sa.

    >No nie. Żeby wystąpiło zjawisko siły nośnej potrzeba po prostu
    >większego wiatru :] Łotsonie.

    Sila nosna przy kazdej predkosci powstaje, tylko im mniejsza - tym
    sila slabsza, i to kwadratowo.

    Wiec roznica raczej w tym, ze te łopaty male, to i sila nosna malutka,
    a inne turbinki maja duze lopaty - co sie z kolei nie sprawdza przy
    silnych wiatrach.

    No i te lopaty sie kreca z wlasna predkoscia, szybsza niz wiatr ... o
    ile mocy starcza na pokonanie tarcia :-)

    >Poczytam, chociaż wolę ten opis:
    >http://www.daswindrad.de/forum/download/file.php?id
    =5861

    Nie mam uprawnien.

    >Na działce nie mam dachu...wolnego. Altana ma 2,5 wys i stoi pod
    >drzewami :/ Wolę osobny maszt, tym bardziej że namierzyłem "komin"
    >powietrzny, gdzie wieje zawsze

    Moze byc ciekawie, ale ... na drzewie zamontuj :-)

    Ciekawy pomysl byl na duze turbiny - wielki plaski dach nad ziemia z
    wysokim kominem na srodku - slonce ma podgrzewac powietrze pod dachem,
    w kominie powstanie predkosc.

    >A to różnie bywa. Kiedyś rozmawiałem z gościem od konserwacji.
    >Przyczyn jest sporo i nie jest to związane z awariami. Bardziej z
    >przyłączami/synchronizacją itp.

    Ale jak mowie - stoi kilka wiatrakow obok siebie, zakladam, ze z
    jednej farmy, polowa sie kreci, polowa stoi.

    >Może jak się wkurwię to Searla zrobię:D Dzisiaj łatwiej o materiały i
    >wykonanie. BTW, jakiś Rosjanin się ostatnio bawi i ciekawe efekty.

    >https://www.youtube.com/channel/UCjjkrlqZz658hCw_6X
    HQsrg
    >Ciekawe czy pociągnie temat dalej. Doszedł do 9tys rpm

    Nie znam, ale ... darmowej energii z tego na 99.99999% nie bedzie :-)

    A tu ciekawe - nie zna podstawowego prawa fizyki, zna, ale nie wierzy,
    jest przekonany, ze cos z tego wyjdzie, czy oszukuje ...

    Takic ludzi nie brakuje ... ale oszustow tez nie ...

    J.