-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Date: Wed, 30 Jun 2010 17:09:23 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 45
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <s...@d...wkurw.org>
<6...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1277917763 1177 194.63.133.138 (30 Jun 2010 17:09:23 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 30 Jun 2010 17:09:23 +0000 (UTC)
X-FAQbot-Ignore: yes
X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
l...@l...wkurw.org
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2293471
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 29 Jun 2010 20:14:43 +0200, kogutek <k...@o...pl>
wrote:
> Nieprawda. Prawidłowo wyregulowany silnik w dobrym stanie lepiej palił zimą na
> gaźniku niż teraz z wtryskiem. Ssanie do końca, dwa, trzy wciśnięcia pedału gazu
> do oporu ( nie dotyczy malucha) i start od pierwszego przekręcenia
> rozrusznikiem. Bez heblowania, gaśnięcia czkawki. Po 10 sekundach można było
> startować.
Nono. 75-konny kwadrat chlał niemal tyle, co 170-konne BMW,
szkoda tylko że tak samo nie jeździł (prawdę mówiąc, na
dziesiejsze standardy to w ogóle nie jeździł, najwyżej się
przemieszczał). Trzeba było przy tym pamiętać o tak ważnych, dla
przeciętnego Jana Kowalskiego, rzeczach jak dozowanie ssania, o
właściwiej liczbie ,,pompek'' gazem, żeby wzbogacić, ale nie
zalać, nauczyć się rozpoznawać objawy rozregulowanego silnika
(właściwie to już nie pamiętam, kiedy ostatnio szłyszałem
stukający silnik). Dla trochę barzdiej zaawansowanych były
jeszcze ćwiczenia ogólnorozwojowe pod tytułem ,,szybka rozbiórka
gaźnika pod chmurką celem odetkania zapchanej dyszy/rurki''. Dla
bardzo zaawansowanych były jeszcze ćwiczenia usprawniające
samochód pod tytułem ,,popraw to, co chłoporobotnik zatrudniony
w FSO spierdzielił na poniedziałkowej zmianie'' -- to była cała
gałąź nauk emipirycznych traktujących o fazowaniu rozrządu,
który niespecjalnie chciał się trzymać fabrycznych czasów, o
przebieraniu w rurkach emulsyjnych i dyszach, by Polonez chciał
normalnie przyspieszać, o kręceniu aparatem zapłonowym, bo
regulację na lampę stroboskopową można było sobie w dupę
wsadzić. OK, w autach zachodnich było lepiej, tylko tamtejsze
gaźniki mogły przeciętnego gaźnikowca przyprawić o obłęd (np.
gaźniki równoprężne czy czterogardzielowce z mnóstwem
automatyki). No i ta obowiązkowa regulacja gaźnika i zapłonu co
kilkanaście-dziesiąt kkm. Kiedy ostatnio regulowałeś silnik
wtryskowy w swoim aucie?
Zasadniczo trampkiem, małkersem czy jednokonną furą też dało się
dojechać z punktu A do B, ale niewiele osób jest dziś gotowych
wrócić do stylu podróżowania z tamtych czasów.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.06.10 19:16 Robert Rędziak
- 30.06.10 19:26 DoQ
- 30.06.10 20:04 Karolek
- 30.06.10 20:34 Robert Rędziak
- 01.07.10 08:20 Szymon Łuczak
- 01.07.10 09:03 J.F.
- 01.07.10 09:06 Robert Rędziak
- 01.07.10 13:18 Szymon Łuczak
- 01.07.10 13:19 Szymon Łuczak
- 01.07.10 13:19 Szymon Łuczak
- 01.07.10 14:01 Robert_J
- 01.07.10 15:28 kamil
- 01.07.10 18:03 Robert Rędziak
- 01.07.10 18:06 Robert Rędziak
- 02.07.10 09:34 Szymon Łuczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz