    From: Mnich <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy więcej
    Date: Thu, 26 Jul 2012 09:39:13 -0700 (PDT)

    W dniu czwartek, 26 lipca 2012 17:00:18 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
    > Ich tam wali czy zadbany czy nie, beda mieli w tabelce 5k to wpisza 5k.
    > Odwolac sie mozesz ale duzo nie wywalczysz.
    >
    > Jak calke dostaniesz to dostajesz roznice miedzy wartoscia z przed szkody
    > a wartoscia gruzu, czyli psie pieniadze i zostajesz z wrakiem a co juz z tym
    > zrobisz to Twoja sprawa.

    Przepraszam jesli sie wtracam, ale wydaje mi sie ze to wazne:
    1. Fakt, ze ubezpieczyciel sprawcy wyplaca smieszna kwote w imieniu sprawcy tylko
    pozornie zamyka droge do odzyskania kasy za utracone moto.
    2. Szkode o okreslonej wysokosci spowodowal sprawca - Fakt ze ubezpieczyl sie od
    odpowiedzialnosci cywilnej za szkode nie zwalnia go z odpowiedzialnosci.
    3. Pozostaje droga sadowa wobec sprawcy o tzw swiadczenie wyrownawcze za szkode tzn
    nalezy przed sadem wykazac ze odszkodowanie za straty wyplacone przez ubezpieczyciela
    jest ewidentnie nizsze niz realna strata. Nalezy domagac sie wyroku aby sprawca
    pokryl roznice miedzy kwota z ubezpieczenia a wartoscia poniesionej przez
    poszkodowanego straty.

    Ciezka droga ale jest szansa, ze nie zostajemy z reka w nocniku czyli z odszkdowaniem
    za ktore mozna kupic sobie waciki

    --
    Mnich