  • 81. Data: 2011-09-19 23:30:01
    Temat: Re: Kolejny szybki w BMW.
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 19.09.2011 21:15, venioo pisze:
    > Miales kiedys jakas kolizje??? Bo po tym co piszesz, to wydaje mi sie,
    > ze nie. Mieszkamy w kraju cwaniaczkow oraz rownych i rowniejszych. To co
    > proponujesz jest NIE DO ZROBIENIA.

    odpisuje wszystkim:
    Jeszcze raz. o ile się nie myle lwia częśc jeździ na 60% zniżek. da sie
    przeżyć, o ile sie popatrzy ile "bulą" ci z zerową stawką. Ale za
    stłuczkę "płacimy" 10% zniżki? czyli raz na 3 latka można kogoś lekko
    puknąć za te 10%? Lekkie puknięcie to tak.... po 5 tyś za auto? czyli i
    tak społeczeństwo sponsoruje takich prawie dobrych kierowców?

    Tu waśnie widać ideę mojego pomysłu. składka osoby która ma przez 20 lat
    zero szkód i takiej która ma 5 szkód jest bardzo podobna! różnica (w 20
    latach) to cena roku ubezpieczenia! Tak wiec jak jeżdżę bezpiecznie to
    chcę prawie nic nie płacić! Prawie, bo jak komuś naprawdę walnę, to za
    nikłą stawkę - ubezpieczyciel _wypłaci_ 100% odszkodowania, a potem
    bęzie musiał jakoś zemnie tą kwotę sciągnąć. Niemniej jednak
    prawdopodobieństwo kolizji z mojej strony jest niezmiernie małe. tak
    samo może być w przypadku tych co robią 1tys km rocznie.

    Nie istotne czy stawka będzie mała, a ja będę partycypował w kosztach
    odszkodowania. Jeśli najwięcej szkód to otarcia na parkingu - biorę na
    siebie pierwsze 10 tyś. Byle by to miało wpływ na radykalne obniżenie
    stawki!

    słusznie kolega zauważył ze w praktyce każda kolizja to wykroczenie.
    Punkt dla niego. ale co innego jest wjechać komuś w dupę na parkingu,
    albo na oblodzonej jezdni, a co innego zapierdzielać przez rynek
    120km/h. Nie wiem jak, ale trzeba by te kwestie rozdzielić. Choćby tylko
    wybrać parę takich wykroczeń jak alkohol, +20km/h, czerwone i
    wyprzedzanie na zakazie.

    Kolejna sprawa to właśnie fakt ze ktoś ma 4 auta to 4 razy płaci. a jak
    ktoś ma 20 lat i zdaje prawko... to jeździ autem rodziców - w ten sposób
    nie ma problemu z nowym kierowcą. Mbank ubezpiecza właściciela a nie
    kierowce. czyli bez prawka możesz mieć 60% zniżki. robisz prawko... i
    jesteś weteran!

    Tak gdzieś w okolicy 1990 roku jak sie skończył socjalizm zrozumiałem ze
    sprawiedliwie to nie jest równo. w 99.9999% jak jest po równo - to jest
    niesprawiedliwie. tak mamy w szpitalach, szkołach, na drogach... Tam
    panuje socjalizm. Do momentu jak sie to nie zmieni - nie będzie lepiej.

    ToMasz

    PS czy to jest nie do zrobienia? To może nie, ale _takie coś_ napewno.
    jeśli nie, to za 100 lat nie będzie polski, bo młodzi wyjadą a państwo
    splajtuje. Oczywiście nie przez brak zmnian w ubezpieczeniu, ale akurat
    taka zmiana była by o wiele łatwiejsza niż reforma służby zdrowia czy zusu

  • 82. Data: 2011-09-20 00:05:49
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-19 23:30, ToMasz pisze:
    > jeśli nie, to za 100 lat nie będzie polski, bo młodzi wyjadą a państwo
    > splajtuje.

    100 lat? optymista z Ciebie...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 83. Data: 2011-09-20 00:10:39
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-19 22:42, Cavallino pisze:

    > LOL !!!
    > W autobus też?

    idzmy dalej - w drapacz chmur w ktorym mieszka tysiac osob!
    a co dopiero jak takim autobusem, pietrowym, rozpedzi sie i wjedzie w
    stacje benzynowa przy centrum handlowym!
    albo ...gdyby tu bylo przedszkole - w przyszlosci! ...

    ale jakie sa statystyki kolizji ciezarowek z autobusem i osobowek z w/w
    ? (dlatego zaznaczylem na poczatku mojej wypowiedzi - nie znam statystyk
    i sobie gdybam. ubezpieczalnie te statystyki znaja i na jakiejs
    podstawie kalkuluja ubezpieczenia).
    jakos sa panstwa, gdzie ubezpieczenie jest na osobe i to funkcjonuje,
    wiec czemu u nas by nie mialo? maja inne ciezarowki? autobusy?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 84. Data: 2011-09-20 00:16:41
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-19 22:50, Karol Y pisze:

    > A bo poza Tobą, nikt na pewno nie użyje już pozostałych aut?

    Jesli ktos uzyje, to bedzie mial swoje osobiste ubezpieczenie. Czy to
    moja zona, ojciec, matka, czy sasiad.

    > A jak Ci
    > jedno w nocy zwiną i spowodują wypadek, to wypłacą z OC złodzieja?

    A teraz jak jest?
    Bo IMHO to UFG powinien wyplacic poszkodowanemu $$$ a taki zlodziej isc
    do pierdla i odpracowywac - splaci dlug to wyjdzie.

    > Twoje auto = Twoja odpowiedzialność

    Owszem. I o ile ja nim uszczuple czyjes mienie/zdrowie to nie widze
    powodu, by sie uchylac od odpowiedzialnosci. A jak na razie to jest
    dojenie ludzi z kasy.
    Kumpel mial samochod dostawczy - zarekwirowany przez niemiecka
    policje. Jak sie okazalo - nieslusznie. Ale ponad rok czasu samochod
    stal w niemczech na policyjnym parkingu. Ubezpieczenie (dosyc spore)
    trzeba bylo placic. Dlaczego? Bo nie da sie u nas czasowo wyrejestrowac
    pojazdu i zawiesic ubezpieczenia.
    Jak z TV - masz - to plac. Dojenie kasy z ludzi na max i tyle.
    --
    venioo
    GG:198909

  • 85. Data: 2011-09-20 00:56:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > A bo poza Tobą, nikt na pewno nie użyje już pozostałych aut? A jak Ci
    > jedno w nocy zwiną i spowodują wypadek, to wypłacą z OC złodzieja?
    >
    > Twoje auto = Twoja odpowiedzialność

    Auto w leasingu = odpowiedzialność banku?

  • 86. Data: 2011-09-20 08:06:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > idzmy dalej

    Po co?
    I tak przekroczyłeś granice absurdu nie dowierzając, że 40 razy cięższy
    pojazd może spowodować większe szkody.

  • 87. Data: 2011-09-20 08:07:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A teraz jak jest?
    > Bo IMHO to UFG powinien wyplacic poszkodowanemu $$$ a taki zlodziej isc do
    > pierdla i odpracowywac - splaci dlug to wyjdzie.

    No to nie wyjdzie, a państwo będzie musiało darmozjada utrzymywać.
    Czyli Ty też.
    Nic nie dostaniesz, a jeszcze będziesz musiał dopłacić.
    Fajny interes.

  • 88. Data: 2011-09-20 08:16:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.09.2011 22:32, venioo pisze:

    > czy kierujac ciezarowka potracisz kogos jednoczesnie motorowerem? bo ja
    > o tym pisze...

    Ale nie rozumiesz, w czym jest myk: musiałbyś mieć polisę obejmującą
    "wszystko" nawet jeśli posiadałbyś wyłącznie motorower.

    Albo jakiś skuteczny sposób na uniemożliwienie kierowania pojazdem
    powyżej kategorii twojego ubezpieczenia.

    [ciach]

    > ja sie nie znam na ubezpieczeniach i nie znam statystyk, ale nie bardzo

    Z logiką i fizyką też u ciebie cienko.

    > rozumiem Twoj tok rozumowania. czyli sprawny technicznie ciagnik z
    > naczepa jest bardziej niebezpieczny od sprawnego technicznie samochodu
    > osobowego? niby czemu?

    Większa masa, większe gabaryty.

    > wjezdzajac tym czy tym w np. przystanek ginie
    > tyle samo osob. tak samo mozna zabic jednym i drugim. moim zdaniem
    > argument chybiony.

    Wg. twojej "logiki" na polu bitwy nóż jest tak samo niebezpieczny jak
    np. czołg.

    [ciach]

    > statystycznie jakie maksymalne szkody moga spowodowac 3 stojace na
    > podworku pojazdy gdy poruszam sie czwartym???

    Jak ciebie, burżuju, stać na 4 pojazdy, to nie płacz na ubezpieczenia ;->

    A poważniej: generalnie większość ludzi ma do wyłącznego użytku najwyżej
    jeden pojazd mechaniczny, ewentualnie jakiś drugi bardziej
    "hobbystyczny". Stąd - poza nielicznymi kolekcjonerami - kwestia "mam
    kilka samochodów, które stoją stale nieużywane" stanowi błąd statystyczny.

    Generalnie prawo nie jest zmieniane, żeby "zrobić dobrze" jednej
    milionowej części społeczeństwa.

  • 89. Data: 2011-09-20 08:18:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.09.2011 17:12, Lewis pisze:

    > I problemu z jazdą na kolcach by nie było... ;)

    I byłoby taniej i bardziej "eko".

  • 90. Data: 2011-09-20 09:42:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-19, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Jeśli dobrze pamiętam, tak robi się w Norwegii - ubija śnieg i posypuje
    > czymś przyczepnym, zamiast bawić w odśnieżanie.

    Obawiam się, że u nas ten śnieg by topniał i zamarzał, przynajmniej parę
    razy w sezonie.

    > Tylko że tam wszyscy potrafią po tym śniegu jeździć, to już insza inszość..

    Mają śnieg to potrafią, nasi też się nauczą.

    Krzysiek Kiełczewski