    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny szybki w BMW.
    Date: Tue, 20 Sep 2011 08:16:55 +0200

    W dniu 19.09.2011 22:32, venioo pisze:

    > czy kierujac ciezarowka potracisz kogos jednoczesnie motorowerem? bo ja
    > o tym pisze...

    Ale nie rozumiesz, w czym jest myk: musiałbyś mieć polisę obejmującą
    "wszystko" nawet jeśli posiadałbyś wyłącznie motorower.

    Albo jakiś skuteczny sposób na uniemożliwienie kierowania pojazdem
    powyżej kategorii twojego ubezpieczenia.

    [ciach]

    > ja sie nie znam na ubezpieczeniach i nie znam statystyk, ale nie bardzo

    Z logiką i fizyką też u ciebie cienko.

    > rozumiem Twoj tok rozumowania. czyli sprawny technicznie ciagnik z
    > naczepa jest bardziej niebezpieczny od sprawnego technicznie samochodu
    > osobowego? niby czemu?

    Większa masa, większe gabaryty.

    > wjezdzajac tym czy tym w np. przystanek ginie
    > tyle samo osob. tak samo mozna zabic jednym i drugim. moim zdaniem
    > argument chybiony.

    Wg. twojej "logiki" na polu bitwy nóż jest tak samo niebezpieczny jak
    np. czołg.

    [ciach]

    > statystycznie jakie maksymalne szkody moga spowodowac 3 stojace na
    > podworku pojazdy gdy poruszam sie czwartym???

    Jak ciebie, burżuju, stać na 4 pojazdy, to nie płacz na ubezpieczenia ;->

    A poważniej: generalnie większość ludzi ma do wyłącznego użytku najwyżej
    jeden pojazd mechaniczny, ewentualnie jakiś drugi bardziej
    "hobbystyczny". Stąd - poza nielicznymi kolekcjonerami - kwestia "mam
    kilka samochodów, które stoją stale nieużywane" stanowi błąd statystyczny.

    Generalnie prawo nie jest zmieniane, żeby "zrobić dobrze" jednej
    milionowej części społeczeństwa.